کد خبر: ۵۱۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 22 October 2017
تابناک / رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه ۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه گیلان غیربومی هستند گفت: با توجه به آمار دانشجویان در دانشگاه گیلان وضعیت برخورداری از خوابگاه در دانشگاه گیلان مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد رضی صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه امسال 4 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه گیلان ثبت‌نام کردند اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه گیلان ظرفیت‌های مطلوب استان گیلان هستند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این میزان دانشجو در 64 رشته کارشناسی، 166 رشته کارشناسی ارشد و 93 رشته دکتری ثبت‌نام کردند گفت: علاوه بر دانشجویان مذکور، دانشگاه گیلان دانشجویان پست دکتری (فوق دکتری) هم دارد.

رضی با تاکید بر اینکه 10 رشته کارشناسی ارشد به‌صورت آموزش الکترونیکی در دانشگاه گیلان تدریس می‌شود خاطرنشان کرد: این دانشجویان بدون حضور در دانشگاه از طریق اینترنت به تحصیل می‌پردازند.

وی از تحصیل 70 دانشجوی خارجی در دانشگاه گیلان خبر داد و تاکید کرد:  امسال 58 درصد ورودی دانشجویان دانشگاه گیلان را دختران و 42 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه گیلان میزان تحصیل دانشجویان دختر را در دانشگاه گیلان بیشتر از دانشجویان پسر دانست و اظهار داشت: دانشگاه گیلان در تاسیس رشته‌های جدید به نیاز استان توجه ویژه می‌کند.

رضی دانشگاه گیلان را دانشگاهی مادر در استان گیلان عنوان کرد و با بیان اینکه دانشگاه گیلان به رشته‌هایی که مرز‌های دانش طی می‌کنند توجه ویژه دارد گفت: رشته اقتصاد و برنامه‌ریزی شهری به تازگی در دانشگاه گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان امسال به‌منظور توسعه گرایش‌های مربوط به گروه رشته مکانیک، این رشته را به‌صورت دانشکده در دانشگاه گیلان راه‌اندازی کرد افزود: دانشکده مهندسی مکانیک به‌طور رسمی فعالیت خود را در دانشگاه گیلان آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به امکانات رفاهی و تغذیه‌ای در دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: پخت غذا در دانشگاه گیلان به‌منظور افزایش کیفیت غذا به‌صورت صنعتی انجام می‌شود.

رضی با تاکید بر اینکه افزایش تنوع غذایی امسال در این دانشگاه به‌طور ویژه مد نظر قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در طول هفته 46 نوع غذا در دانشگاه گیلان پخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان برای 3 هزار و 800 دانشجو امکانات خوابگاهی فراهم کرده است تصریح کرد: از میزان مذکور 2 هزار و 25 نفر دانشجویان دختر دانشگاه گیلان را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه با توجه به آمار کل دانشجویان دانشگاه گیلان وضعیت برخورداری از خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه گیلان مطلوب نیست افزود: 45 درصد دانشجویان دانشگاه گیلان را دانشجویان غیر بومی تشکیل می‌دهند.

رضی با تاکید بر اینکه امسال به 95 درصد از دانشجویان پسر متقاضی، خوابگاه داده شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اضافه شدن 2 مجتمع به مجموعه خوابگاه‌های دختران دانشگاه گیلان، امسال به 85 درصد از دختران دانشجو متقاضی، خوابگاه داده شده است.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار