کد خبر: ۵۱۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 22 October 2017
تابناک / استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تسریع در ساماندهی وضعیت پسماند در استان، از استقرار سه دستگاه زباله سوز در مناطق شرقی، غربی و مرکزی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصفی سالاری در سومین نشست کارگروه پسماند گیلان که پیش از ظهر یک شنبه در محل استانداری برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حل مشکل پسماند در گیلان اظهار کرد: همه دستگاه های مرتبط با این موضوع باید پای کار آمده و در این راه با جدیت همکاری کنند.

وی با بیان اینکه برای مدیریت پسماند در استان هفت سایت دپوی زباله به همراه سیستم کمپوست مستقر در آنها در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: این سایت ها به ترتیب اولویتی که در اجرا دارند، در سراسر استان راه اندازی می شوند.

استاندار گیلان همچنین به راه اندازی سه دستگاه زباله سور در مناطق شرق، غرب و مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: منابع مالی برای راه اندازی این سایت ها از طریق منابع دولتی، سرمایه گذارانی که در زمینه مدیریت پسماند موفق عمل کرده اند و بخش خصوصی محقق می شود.

ضرورت استحصال آمار دقیق در حوزه تولید زباله

سالاری در ادامه با اشاره به اتفاق رأی مدیران تصمیم گیرنده در حوزه ملی بر ضرورت تسریع در حل مشکل پسماند در کل کشور تصریح کرد: موضوع پسماند در گیلان وضعیت مطلوبی ندارد و برای ساماندهی به این بخش باید از تمام توان استان و دستگاه های مرتبط، استفاده کرد.

وی همچنین بر ضرورت استحصال آمار دقیق از میزان تولید زباله در استان در شرایط عادی و در فصول گردشگری تأکید کرد و گفت: ارائه آمار صحیح در این زمینه، نیازمندی استان به سایت دپوی پسماند، ظرفیت کارخانه ها، هزینه های اجرایی و میزان تخصیص اعتبارات لازم را به طور دقیق تری مشخص می کند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود تفکیک زباله از مبدأ را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: جدای از فرهنگ سازی در حوزه پسماند، باید شرایط تنبیهی و تشویقی برای پیمانکاران حمل زباله نیز در نظر گرفت و از طریق تجاری سازی این فرآیند، آنها را به ادامه کار و انجام کار صحیح ترغیب کرد.

سالاری از ظرفیت تعاونی دهیاران در بخش‌های مختلف روستا نیز به عنوان یک پتانسیل خوب برای ساماندهی وضعیت پسماند در روستاها یاد کرد و گفت: باید با تمام توان و بهره‌گیری از تمامی ابزار ممکن تأثیرگذار برای فرهنگ سازی تلاش کنیم.

در این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت طراحی‌های انجام شده سایت ها ،بخش‌های اجرایی و سرمایه‌گذارانی که در بخش پسماند ورود کرده و وضعیت تأمین مالی پروژه‌ها ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار