کد خبر: ۵۱۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 22 October 2017
تابناک / مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : مگر صنایع ما چقدر حاشیه سود دارند که بخواهند هیجده درصد سود به  بانک ها بدهند .

احمد علی شهیدی در خصوص پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به واحدهای صنعتی و دغدغه های پیرامون آن بیان داشت :  طی  یکی دو ساله اخیر دریافت تسهیلات را یک  عامل منفی و محدود کننده  نمی بینم اما نرخ هیجده درصد بالاست مگر صنایع ما چقدر حاشیه سود دارند که بخواهند هیجده درصد سود به  بانک ها بدهند .

وی در ادامه افزود : دریافت تسهیلات با چنین نرخ بهره برای صنعتگران موفقیتی در بر نخواهد داشت .  برخی از صنعتگران که در پرداخت تسهیلات اخذ شده قبلی  به مشکل برخورده اند و برای جبران آن  برای دریافت تسهیلات هیجده درصدی مراجعه می کنند  از سوی ما به بنیاد برکت هدایت می شوند . زیرا در حالت اول یقینا با حاشیه سودی که دارند مشکلاتشان با دریافت تسهیلات جدید ،حادتر خواهد شد .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص بنیاد برکت بیان داشت : بنیاد برکت از آنان  سود نمی گیرد  و در سود و زیان انها نیز  مشارکت می کند. در حال حاضر تلاش دولت محترم و مجلس و تمامی مسئولین دست اندرکار بر این است که نرخ تسهیلات را کاهش دهند .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایتهای صورت گرفته از سرمایه گذاران بیان داشت :  برای نمونه برای صنعتگران  زمین درشهرک صنعتی سپیدرود مترمربعی  86 هزار تومان فراهم است که در حقیقت  حقوق انتفاع را واگذار می کنیم که  عبارت است از زمین، آب، برق، گاز همه این امکانات به فروش می رسد .

وی در ادامه افزود : برای پی بردن به اهمیت این حمایت کافی است در اطراف  شهرک صنعتی سفید رود به عنوان نمونه  قیمت زمین ها ی خام  بدون سند را بپرسید .این  اولین اقدام حمایتی است که دولت انجام می دهد .

شهیدی همچنین گفت : دومین اقدام این است که همین فروش زمین با امکانات لازم برای فعالیت صنعتگران را به صورت اقساط واگذار می کنیم ، در حال حاضر بیش از 95 درصد زمین های صنعتی این امکانات زیربنایی را دارند و پنج درصد باقی مانده هم  به این علت است که منطقه ای ممکن است هنوز گاز نرفته است که بخواهیم امکانات را فراهم کنیم .  و در مجموع این اقدامات اماده سازی 95درصد اراضی صنعتی  استان گیلان را در رتبه بالایی قرارداده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار