کد خبر: ۵۱۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 22 October 2017
تابناک / نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با اذعان به اینکه متأسفانه شاهد برخوردهای تحقیرآمیز آموزش‌وپرورش با این ظرفیت مطلوب انسانی هستیم، خاطرنشان کرد: این نوع برخورد و عدم تقدیر از آن‌ها که حتی در خیلی از مراحل هیچ هزینه مالی را برای آموزش‌وپرورش به همراه ندارد، ناراحت‌کننده است.

محمود شکری در حاشیه دیدار معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش استان گیلان در گفت‌وگو با فارس در پره سر با تبیین شرایط معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آنچه به‌عنوان مشکلات معلمان غیرانتفاعی مطرح شد دو نوع مشکل است، نخست آنکه این معلمان طبق قانون، حق‌وحقوق‌هایی دارند که به هر دلیلی این حق‌وحقوق به آن‌ها داده نمی‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر، ماسال نداشتن بیمه و حقوق قانونی در مقایسه با معلمان دولتی آموزش‌وپرورش را یکی دیگر از مسائل و مشکلات نیروهای آزاد عنوان کرد و افزود: باید بررسی شود که چرا نیروهای آزاد از داشتن حقوق اولیه خود در مقایسه با معلمین دولتی، بی‌بهره هستند.

 شکری تصریح کرد: بدترین نوع تفاوت معلمان نیروی آزاد با نیروهای رسمی این است که وزارت آموزش‌وپرورش و متولیان امر آموزشی کشور این ظرفیت انسانی در حال کار را با عنوان معلم به رسمیت نمی‌شناسند.

 وی با اذعان به اینکه متأسفانه شاهد برخوردهای تحقیرآمیز آموزش‌وپرورش با این ظرفیت مطلوب انسانی هستیم، خاطرنشان کرد: این نوع برخورد و عدم تقدیر از آن‌ها که حتی در خیلی از مراحل هیچ هزینه مالی را برای آموزش‌وپرورش به همراه ندارد، ناراحت‌کننده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحویل گرفتن و احترام قائل شدن به‌عنوان یک معلم در جامعه که آن‌ها نیز به‌سان همکاران دولتی خود به رسمیت شناخته شود هیچ هزینه‌ای را برای مدیران و آموزش‌وپرورش در برندارد

وی خاطرنشان کرد: جای تأسف است این‌گونه برخورد با افرادی که در بحث آموزش هیچ تفاوتی با معلمان دولتی در کار و تربیت نیروی انسانی آینده کشور ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این نوع برخورد، زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: عادلانه‌ترین راه این است که در صورت برگزاری آزمون برای جذب معلمین یک امتیاز برابر برای نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی و نیروهای حق‌التدریس در نظر گرفته شود تا با این امتیاز برابر و با در نظر گرفتن ضریب آزمون و تسهیل در شرایط سنی و رشته تحصیلی نیامده در دفترچه، آموزش‌وپرورش از ظرفیت این نیروی باتجربه بهره‌مند شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار