کد خبر: ۵۱۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹ 21 October 2017
تابناک / شهردار کلانشهر رشت با اشاره به ورود حدود 35 میلیون گردشگر در سال به گیلان و تاثیر گردشگری در افزایش کسب و کار و درآمدزایی بر لزوم توجه به این صنعت و برنامه ریزی اصولی در این بخش تاکید کرد .

مسعود نصرتی در همایش شهر خلاق خوراک شناسی رشت و روز جهانی غذا در دانشگاه گیلان افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم توسعه، صنعت گردشگری به عنوان پیشاهنگ صنایع در افزایش تولید، افزایش منابع ناخالص ملی و رونق کسب و کار تعریف شده است.
وی با بیان این که امروزه شهرها برای توسعه صنعت گردشگری در تلاشند، اظهار کرد: برای جذب گردشگر به جای شیوه های سنتی به کارهای خلاقانه و نوآورانه توجه بیشتری می شود.
وی با بیان این که قطعات پازل توسعه رشت به درستی کنار هم چیده نشده اند، افزود: نقش رشت در جاده ابریشم، شهرهای اسلامی، عنوان شهر خلاق خوراک شناسی، 30 تا 35 میلیون گردشگر، ظرفیت های خدادادی گیلان، قطعات پازلی هستند که هنوز به خوبی در کنار هم قرار نگرفته اند.
شهردار رشت با بیان این که ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از اثرات چیدمان درست پازل در این کلانشهر است، اظهار کرد: باید از امتیازها و ظرفیت های موجود در رشت به خوبی بهره برد که شهر خلاق خوراک شناسی ، از امتیازهای ما در رشت است.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت شهروندان بیان داشت: شهروندان بایستی خودشان را صاحب نقش بدانند، اگر موفق عمل کنیم، رونق کسب و کار و فروش بیشتر محصولات کشاورزی و رشد اقتصادی را خواهیم داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در ادامه این همایش موزه میراث روستایی را گنجینه ای ارزشمند و قابل مقایسه با موزه های مطرح دنیا دانست و گفت: رستوران دائمی برای عرضه تمامی نان های متنوع گیلان در موزه میراث روستایی می تواند تدارک دیده شود که صرفا خوراک محلی سرو شود و به صورت شبانه روزی آماده خدمات دهی به گردشگران داخلی و خارجی باشد.
کیوان محمدی با بیان این که انتخاب رشت در کشوری 80 میلیون نفری به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی اتفاقی نیست، اظهار کرد: خوراک های گیاهی پرشماری در این شهر وجود دارد که باعث می شود رشت حرف های فراوانی در دنیا داشته باشد.
وی برگزاری دوره های آموزشی را یکی از راهکارهای موثر در این رابطه دانست و تصریح کرد: باید افرادی متخصص در این حوزه پرورش یابند و به عنوان پاسداران فرهنگ گیلان به نقاط مختلف دنیا فرستاده شوند و خوراک حلال و خلاقانه ما می تواند در کنار هنر ایرانی و مسائل عرفانی به دنیا صادر شود.
مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت نیز در این همایش بیان داشت: شبکه شهرهای خلاق یونسکو در دنیا در هفت محور شامل خوراک، ادبیات، طراحی ،صنایع دستی، هنرهای آیینی، هنرهای رسانه ای و موسیقی فعالیت می کنند.
فاطمه قدیمی خاطر نشان کرد: از ایران دو شهر رشت و اصفهان به ترتیب به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی و شهر خلاق صنایع دستی ثبت شده اند.
وی خاطر نشان کرد: اتفاقی که برای این دو شهر رخ داده، باعث شده دیپلماسی جدیدی برای شهرها تبیین شود که امیدواریم در توسعه صنعت گردشگری گام های خوبی برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار