تابناک / کارآگاهان پلیس گیلان با طرح سه فرضیه جنایی، سرگرم تحقیقات تخصصی درباره ماجرای مرگ اسرار‌آمیز شکارچی لاهیجانی هستند که برای شکار از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته بود؛ تا اینکه 24 ساعت بعد پیکر بی‌جانش در شالیزارهای «کوشال» واقع در شهرستان لاهیجان پیدا شد.
کد خبر: ۵۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 19 October 2017
تابناک / کارآگاهان پلیس گیلان با طرح سه فرضیه جنایی، سرگرم تحقیقات تخصصی درباره ماجرای مرگ اسرار‌آمیز شکارچی لاهیجانی هستند که برای شکار از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته بود؛ تا اینکه 24 ساعت بعد پیکر بی‌جانش در شالیزارهای «کوشال» واقع در شهرستان لاهیجان پیدا شد.
 
قربانی حادثه مرد 36 ساله‌ای به نام «فرنوش» از اهالی روستای «نخجیرکلایه» لاهیجان بود که روز چهارشنبه گذشته راهی شکارگاه شد.
 
 
 
 
اما ساعاتی بعد، اعضای خانواده مرد جوان - فرنوش- که نگران حالش شده بودند با مراجعه به پلیس درخواست کمک کردند.در نخستین بررسی‌ها یکی از دوستان مرد جوان گفت: «قرار بود همراه فرنوش و دو نفر دیگر برای شکار به منطقه شالیزارهای روستای کوشال برویم؛ اما بنا به دلایلی من نتوانستم با آنها همراه شوم و گروه را ترک کردم و به خانه برگشتم.»


جست و جو در تاریکی
با توجه به این اظهارات بود که گروه‌های مختلفی از داوطلبان مردمی، امدادگران هلال احمر و نیروهای پلیس، عملیات جست و جو در شالیزارهای منطقه را آغاز کردند؛ اما به‌دلیل بارندگی و تاریکی هوا امکان ردیابی ناپدید شدگان میسر نشد. با این حال ساعاتی بعد از آغاز جست و جوها ابزار شکار این گروه 4 نفره در نزدیکی خودروی مقتول کشف شد.
در حالی که ساعاتی طولانی از ناپدید شدن مرد جوان می‌گذشت سرانجام گروه‌های تجسس پیکر بی‌جان او را ساعت 10 و 30 دقیقه صبح پنجشنبه در شالیزارگل آلود در حالی پیدا کردند که بر اثر خونریزی ناشی از اصابت گلوله شلیک شده از اسلحه شکاری کشته شده بود.
با پیدا شدن جسد شکارچی جوان تلاش‌های گسترده برای یافتن ردی از دو فرد ناپدید شده دیگر ادامه یافت؛ اما با اینکه تمام منطقه به دقت مورد تجسس قرار گرفته هیچ نشانی از آنها به‌دست نیامد و این فرضیه قوت گرفت که ممکن است آنها در جریان شکار با تیر‌اندازی اشتباهی دوست خود را هدف قرار داده‌اند و از ترس پا به فرار گذاشته‌اند.


اظهارات شاهدان حادثه
براساس گزارش‌های مردمی و اظهارات شاهدانی که در زمان پیدا شدن جسد در محل حضور داشتند، آثار اصابت ساچمه‌های تفنگ شکاری در ناحیه گردن جسد این قربانی دیده می‌شد و لباس مقتول نیز آغشته به خون بوده است. در حالی که شکارچی بازگشته ادعا کرده بود دو شکارچی دیگر قربانی ماجرا را همراهی می‌کردند، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه - معاون اجتماعی پلیس گیلان - گفت: تاکنون تنها گزارش مفقود شدن یک شکارچی در لاهیجان اعلام شده و جسد این فرد هم کشف شده است و موضوع مفقود شدن ۲ شکارچی دیگر ابهام‌آمیز است. بنا بر اظهارات وی قربانی حادثه هم با اصابت گلوله در مزارع روستای کوشال از پا درآمده است.
گم شدن دو نفر دیگر دروغ است


در حالی که شکارچی بازگشته ادعا کرده بود دو شکارچی دیگر قربانی حادثه را همراهی می‌کردند سرهنگ جعفری خیرخواه این ادعا را رد کرد و گفت که تاکنون تنها گزارش مفقود شدن یک شکارچی در لاهیجان اعلام شده و جسدش نیز کشف شده است.به همین خاطر مفقود شدن ۲شکارچی دیگر در لاهیجان صحت ندارد.
وی با اشاره به اینکه تحقیقات و بررسی‌های لازم روی جزئیات این پرونده در حال انجام است افزود:  اینکه این حادثه یک قتل بوده یا به‌طور اشتباه گلوله تفنگ شکاری به این فرد اصابت کرده در حال پیگیری است.


سه فرضیه پلیسی
با توجه به شرایط پرونده، کارآگاهان پلیس با طرح سه فرضیه سرگرم تحقیق دراین باره هستند.


در نخستین فرضیه مأموران احتمال می‌دهند گلوله اصابت کرده به مرد جوان از اسلحه خودش شلیک شده باشد. در این فرضیه احتمال داده می‌شود اسلحه شکارچی جوان هنگام شکار دچار ایراد شده و او هنگام بررسی اسلحه با شلیک ناگهانی گلوله سلاح خود از پا درآمده باشد.


اما فرضیه دیگر اصابت گلوله شلیک شده از اسلحه فرد یا افراد دیگری است که آن زمان برای شکار به منطقه رفته بودند. به همین خاطر احتمال دارد به‌دلیل تاریکی هوا امکان دیدن مقتول را نداشته و گلوله آنها به وی اصابت کرده باشد.


اما فرضیه سوم در این باره که احتمالش بنا بر اظهارات معاونت اجتماعی پلیس گیلان کمی بعید به نظر می‌رسد این است که افرادی او را همراهی می‌کرده‌اند و به‌خاطر شلیک در تاریکی که به مرگ همراه شان انجامیده، آنجا را ترک کرده‌اند و از طرفی چون کسی هم از مشخصات آنها اطلاعی ندارد تاکنون خبری از حضورشان در منطقه اعلام نشده است.


با توجه به این فرضیات پیکر بی‌جان قربانی حادثه برای تعیین علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافته و قرار است تیمی از متخصصان این مرکز با کاوش‌های تخصصی، راز این پرونده جنایی را فاش کنند.در همین حال تحقیقات تخصصی پلیس گیلان درباره اینکه ساچمه‌های اصابت کرده به قربانی حادثه از کدام اسلحه شلیک شده، دردستورکار قرارگرفته است.


بنا براین گزارش، با توجه به اینکه دوست قربانی حادثه به‌عنوان آخرین نفری است که او را قبل از مرگش دیده است، تحقیق درباره اظهارات او نیز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار