تابناک / همانطور که می دانیم نمایندگان مردم برآیند انتخاب مردم به شمار می روند که با مکانیسمی قانونی به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند اما امروزه برخی کارکردهای آنها خالی از انتقاد نیست و درسال های اخیربرخی از نمایندگان در چیدمان(انتصاب) مدیریت اجرایی دستگاه های دولتی وغیردولتی دخالت مستقیم و غیر مستقیم داشته اند.
کد خبر: ۵۰۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ 16 October 2017
تابناک / همانطور که می دانیم نمایندگان مردم برآیند انتخاب مردم به شمار می روند  که با مکانیسمی قانونی به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند اما امروزه برخی کارکردهای آنها خالی از انتقاد نیست و درسال های اخیربرخی از نمایندگان در چیدمان(انتصاب) مدیریت اجرایی دستگاه های دولتی وغیردولتی دخالت مستقیم و غیر مستقیم داشته اند.
 
حال آنچه که بر عمق تاسف این موضوع می افزاید آنست که مدیران اجرایی کشور خود خواهان این دخالت و میانجیگری بوده و با اختیار خود سیطره برخی نمایندگان را در امور داخلی سازمان مطبوعشان مترتب نمایند . شنیده ها حاکی از آنست که در استان گیلان از مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر میتوان در زمره این مدیران نام برد .
 
او که به ادعای خویش سازمان خود را غیر دولتی و غیرانتفاعی می نامد با این پیش فرض شرایط را برای دخالت برخی نمایندگان استان در تصمیم گیری های سازمانی و عزل و نصب های استانی فراهم نموده تا بتواند زمان بیشتری بر صندلی مدیریت خود تکیه زده و بر ماندگاری خود در این سازمان با حمایت مستقیم برخی نمایندگان مجلس بیفزاید ! او که ضمانت حضور خود را در لابی گری با برخی نمایندگان استان می بیند در جایی عنوان نموده است که "اینجانب به مجموعه مدیران بالادستی دولتی کاری نداشته و به مشورت و همفکری آنها نیازی ندارم و با همراهی و مشورت برخی نمایندگان مجلس به رتق و فتق امور سازمان می پردازم” (نقل قریب به مضمون )

حال آنچه که بدیهی است روحیه فاقد تعامل مهدی ولی پور با دستگاههای اجرایی دیگر است و او به دلیل فقدان قرابت و عدم اعتقاد به همفکری با استاندار جدید گیلان بعنوان عالی ترین مقام دولتی در استان به برخی نمایندگان مجلس پناه برده است .حال باید دید او با ادمه این روند تا چه حد می تواند در پیشبرد اهداف سازمانی خود و تعاملات استانی با سایر ارگان های دولتی موفق عمل نماید؟!

در مطلب بعدی به نقد عملکرد سازمانی مهدی ولی پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان می پردازیم. /تدبیر شرق


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار