تابناک / معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: آرامش ، امنیت و تلاش رتبه برتر فضای کسب و کار در کشور را به گیلان اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 15 October 2017
تابناک / معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: آرامش ، امنیت و تلاش رتبه برتر فضای کسب و کار در کشور را به گیلان اختصاص داده است.

محمد احمدی پور عصر شنبه در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در رشت افزود: طی چهار سال گذشته در 98 درصد ارزیابی ها ، گیلان در ایجاد بستر کار اول بود که بطور قطع، آرامش، امنیت و تلاش چنین فضایی را ایجاد کرده است.
 
وی با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری اظهار کرد: بخش های متعدد از جمله صنعت و کشاورزی باید هم افزایی داشته باشند و طرحی منسجم برای آنها تعریف شود.
 
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه صنعت و کشاورزی ما نمی تواند از هم جدا باشد، ادامه داد: طی سال های اخیر در بخش سلولزی توفیقات زیادی داشتیم و بدنبال آن، کاشت درخت در حوزه کشاورزی و سپس بخش خدمات مطرح می شود که همه اینها هم افزایی است.
وی خاطرنشان کرد: قانون بایستی مبنای کار باشد و هرجا قانون را زیرپا بگذاریم ، دچار مشکل می شویم.
 
احمدی پور ادامه داد: گلوگاه هایی که سرمایه گذاران را خسته می کند، باید شناسایی و عدم شفافیت که موجب مشکلاتی می شود، باید برطرف گردد.
 
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید برای حفظ وضع موجود و فعال بودن واحدهای صنعتی استان تلاش کنیم، گفت: طی چهار ماه نخست امسال، واردات 25 درصد افزایش و صادرات 15 درصد کاهش داشته است.
لاهوتی با تاکید براینکه امکان تولید بسیاری از کالاها را در استان داریم، گفت: 60 درصد واردات ما مربوط به 200 نوع کالاست که باید همه کمک کنیم و دیدگاه مان به واردات کاهشی و صادرات افزایشی باشد.
نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان گیلان به تناسب ظرفیت هایش رشد نداشته یعنی در محصولات کشاورزی همچون برنج ، چای و زیتون، هنوز با مشکلاتی روبرو هستیم.
منوچهر جمالی با اشاره به اینکه 70 تا 80 درصد معادن شن و ماسه در رودبار قرار دارد، افزود: در سال 94 مجوز برداشت شن و ماسه سه میلیون تن بوده اما براساس آمار، میزان مصرف شده 15 میلیون تن بوده؛ باید مشخص شود اینها کجا در حال مصرف است.
مراسم معارفه فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، عصر امروز (شنبه) با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت در رشت برگزار شد.
استان گیلان دارای 2 هزار و 600 واحد صنعتی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار