تابناک / شهردار رشت با بیان اینکه ارتباط با کشورهای اسلامی توسعه اقتصادی را فراهم خواهد کرد گفت: ۱۷پروژه کلان مقیاس در صنعت گردشگری برای جذب سرمایه گذار بین المللی در شهرستان رشت وجود دارد.
کد خبر: ۵۰۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 15 October 2017
تابناک / شهردار رشت با بیان اینکه ارتباط با کشورهای اسلامی توسعه اقتصادی را فراهم خواهد کرد گفت: ۱۷پروژه کلان مقیاس در صنعت گردشگری برای جذب سرمایه گذار بین المللی در شهرستان رشت وجود دارد.

 مسعود نصرتی، شهردار رشت، امروز (22مهر ) در پنجمین اجلاس بین المللی و کار گاه آموزشی از برنامه مشترک شبکه پارک علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت اظهار کرد: در حوزه جهانی شدن با نگاه مدیریت شهری و با شناسایی  زیر ساخت‌ها  می توان کشورهای اسلامی را جهت خواهر خواندگی با ویژگی های شهر رشت انتخاب کرد.

 

 وی با بیان اینکه با بهره گیری ازشاخص‌ها و ظرفیت‌های پارک و علم فناوری و منطقه آزاد انزلیمی توان برای توسعه زیر ساخت های اقتصادی شهر بهره گرفت گفت: شهر رشت، یکی از 39 شهر واقع در جاده ابریشم است.

 

 نصرتی ادامه داد: مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم مقرش از طرف سازمان ملل  به ایران سپرده شده  و یکی از دبیرخانه هایش در رشت راه اندازی خواهد شد.

 

شهردار رشت افزود: در حوزه مدیریت شهری جهانی، 27هزار تجربه موفق  از سال ۱۹۹۶ به ثبت رسیده است و این راه حل های جهانی که دبیر اجراییشدر ایران قرار دارد می توان این تجربیات را درکشورهای اسلامی اشتراک گذاری و بهره برداری کرد.

 

 نصرتی خاطر نشان کرد: پرداختن به صنعت گردشگری با همکاری  کشورهای اسلامی یکی از برنامه های است که مورد توجه قرار دارد.

 

 وی ادامه داد: به دلیل نعمت‌های طبیعی سالانه 30تا 35 میلیون گردشگر با سلایق مختلف وارد گیلان می شوند.

 

شهردار رشت خاطر نشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های صنعت گردشگری با زیر ساخت های مناسب می توانیم بهترین اشتراک گذاری با کشورهای اسلامی را داشته باشیم.

 

 نصرتی اظهارکرد: کشور چین مقام دوم اقتصادی جهان را دارد و 9 و سه دهم  درصد در آمد ناخالص ملی این کشور از گردشگری  حاصل می شود.

 

شهردار رشت اضافه کرد: 6 قرار داد کشور چین در رابطه با جاده ابرایشم ایران  منعقد شده است و این برنامه ها از زیر ساخت اساسی جهت ارتقاء  رونق اقتصادی شمرده می شود.

 

 وی افزود: ارتباط گیری با کشورهای اسلامی و ایجاد سرمایه گذاری در رونق گردشگری از مقوله های مورد توجه قرار دارد.

 

شهردار رشت تصریح کرد: 17پروژه  کلان مقیاس در صنعت گردشگری  برای جذب سرمایه گذار بین المللی در شهرستان رشت وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار