کد خبر: ۵۰۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 14 October 2017
خبرگزاری فارس: واکنش نمایندگان کنگره آمریکا به سخنرانی ضد ایرانی ترامپ
نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا واکنش‌های متفاوتی به سخنرانی ضد ایرانی ترامپ نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره راهبرد جدید این کشور علیه ایران، در کنگره ایالات متحده با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد.

در حالی که قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا از اظهارات ضد ایرانی ترامپ استقبال کردند، سناتورهای دموکرات آن را باعث عواقب خطرناک برای آمریکا و متحدانش دانستند.

سناتور «جان مک‌کین» رئیس کمیته خدمات مسلح سنا با بیان اینکه استراتژی ترامپ، تغییری بود که باید مدت‌ها پیش در سیاست خارجی آمریکا اعمال می‌شد، گفت ایران سال‌ها از اقداماتی که انجام داده، فرار می‌کرده است.

«ایلینا رزله‌تینن» نماینده ایالت فلوریدا با بیان اینکه تصمیم ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام، «فرصت خوشایندی برای عنوان کردن نقص‌های بزرگ در توافق» است، تاکید کرد آمریکا باید اطمینان حاصل کند که ایران به سلاح اتمی دست نیابد و برنامه موشکی بالستیک آن را متوقف کند.

به نوشته وبگاه روزنامه «هاآرتص»، «پیتر رسکام» نماینده ایالت ایلی‌نوی، مدعی شد بخش‌های باقی‌مانده از توافق هسته‌ای ایران، به نفع امنیت ملی آمریکا نیست و کنگره باید تمام گام‌هایی را که برای ممانعت از رسیدن ایران به سلاح اتمی می‌شود، بردارد.

ائتلاف جمهوری خواهان یهودی به ریاست «شلدون ادلسون» صهیونیست میلیاردر آمریکایی، نیز ضمن اعلام حمایت از سخنرانی ترامپ، گفت با کنگره برای پیشبرد استراتژی جدید رئیس جمهور همکاری می‌کند.

«برد شرمن» نماینده دموکرات از کانزاس با بیان اینکه اولین کسی بود که 2 سال پیش با تصویب توافق هسته‌ای در کنگره مخالفت کرده بود، تاکید کرد اما اگر آمریکا برجام را لغو کند، دیگر نمی‌توان بر محدودیت‌های هسته‌ای ایران نظارت، تشدید یا تسلط داشت.

«بن کاردین» سناتور ارشد دموکرات با تاکید بر اینکه عدم تایید توافق هسته‌ای از سوی ترامپ یکی از خطرناک‌ترین تصمیم‌هایی است که گرفته، گفت اکنون کنگره باید به جهانیان نشان دهد که حمایت دو حزبی در آمریکا برای حفظ تعهداتش در برجام وجود دارد.

«جری ندلر» نماینده دموکرات نیویورک با توصیف عدم تایید توافق از سوی ترامپ به «بُردی برای تهران»، تاکید کرد این مسئله چه از نظر هسته‌ای و چه از نظر غیرهسته‌ای، آمریکا را در موقعیت بدتری قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار