کد خبر: ۵۰۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲ 14 October 2017
هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تیم صدرنشین دو امتیاز دیگر از دست داد و فرصت را در اختیار پیکان و پرسپولیس قرارداد تا تهدیدش کنند!

نهمین هفته از هفدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید که اکثر نتایج در بالای جدول به سود پرسپولیس رقم خورد و استقلال هم در اولین حضور وینفرد شفر روی نیمکت این تیم نتوانست از بازی خانگی با فولاد بیشتر از یک امتیاز بگیرد.

شفر درحالی برابر فولاد نخستین تجربه خود را پشت سرگذاشت که تیمش عملکرد عجیبی داشت و حتی یک موقعیت خطرناک هم روی دروازه حریف ایجاد نکرد و هوادارانش را با دلخوری راهی منزل کرد.

پارس جنوبی جم که فرصت داشت با پیروزی برابر تراکتورسازی فاصله اش با پرسپولیس را بیشتر کند در تبریز دو امتیاز از دست داد تا با توجه به بازی عقب افتاده شاگردان برانکو برابر صنعت نفت، در خطر از دست دادن صدر جدول باشد. حالا اختلاف پارس و پرسپولیس دو امتیاز است و اگر سرخپوشان برابر صنعت نفت به برتری برسند صدرنشین خواهند شد.

پیکان تهران که در پنج دیدار اخیر خود به برتری رسیده است هم با ۱۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده سوم ایستاده و این شانس را دارد که در هفته های آینده به صدر جدول هم برسد. این تیم در ادامه بردهایش برابر گسترش بحران زده و قعرنشین به پیروزی رسید.

فیروز کریمی که در گسترش فولاد تبریز جانشین لوکا بوناچیچ شده است نتوانست در اولین دیداری که روی نیمکت این تیم می نشیند مانع از شکست تبریزی ها شود. گسترش اگر از وضعیت فعلی خارج نشود گزینه اصلی سقوط به دسته اول خواهد بود.

سیاه جامگان هم روزهای سیاهش را ادامه می دهد و این بار برابر سپاهان شکست خورد تا هم به قعر جدول نزدیکتر شود و هم به زلاتکو کرانچار کمک کند تا از خطر اخراج رهایی یابد. سپاهان با برتری برابر سیاه جامگان تا حدودی به وضعیتش سروسامان داد و شرایط بهتری پیدا کرد.

نتایج دیدارهای هفته نهم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۰ مهر
* پیکان تهران یک - گسترش فولاد تبریز صفر
گل: سیدمهران موسوی ۷۵

* استقلال خوزستان یک - پرسپولیس ۳
گل ها: علی علیپور ۱۶ و ۱۸ و شجاع خلیل زاده ۲۴ برای پرسپولیس و رضا کرملاچعب ۳۴ برای استقلال خوزستان

جمعه ۲۱ مهر ‏
* سپاهان اصفهان ۲ - سیاه جامگان مشهد صفر
گل ها: جلال الدین علی محمدی ۶۵ و رضا میرزایی ۸۹

* تراکتورسازی تبریز یک - پارس جنوبی جم یک
گل ها: عارف آقاسی گل به خودی ۵۶ برای پارس جنوبی جم و محمد ایران پوریان ۵۹ برای تراکتورسازی

* پدیده خراسان ۲ -  ذوب آهن اصفهان ۲ 
گل ها: استنلی کی روش ۹ و محمدرضا حسینی ۲۲ برای ذوب آهن و  سیدعبدالله حسینی ۴۵ و محمد قاضی ۶۵ برای پدیده

* سایپا تهران یک - سپیدرود رشت یک
گل ها: محمد عباس زاده ۲۷ برای سایپا و پویا نزهتی ۹۳  برای سپیدرود رشت

* استقلال تهران صفر - فولاد خوزستان صفر

* صنعت نفت آبادان یک - نفت تهران صفر
گل: کرارجاسم ۶۲

گلزنان برتر لیگ برتر تا پایان هفته نهم:
۶ گل: محمد قاضی(پدیده مشهد)

۵ گل: حمید تبریزی (ذوب آهن) - عیسی آل کثیر (نفت تهران)

۴ گل: علی علیپور و مهدی طارمی (پرسپولیس) - مرتضی آقاخان (پیکان) - محمد ایرانپوریان (تراکتورسازی) - جلال الدین علی محمدی(سپاهان)

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته نهم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار