کد خبر: ۵۰۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 12 October 2017
تابناک / فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه دشمن دارد هزینه می‌کند تا نسل امروز و آینده را از انقلاب جدا کند افزود: بحث راهیان نور برای دانش آموزان و دانشجویان یک کار فرهنگی تأثیرگذار است زیرا کارهای فرهنگی زیادی در کشور انجام می‌گیرد اما این راهیان نور تأثیرگذاری‌اش بیشتر از همه آن‌ها است.

حسین مصطفی پور امروز در حاشیه اعزام نخستین گروه از دانش آموزان به سفر راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بابیان اینکه تمهیداتی اندیشیده شده است که دانش آموزان در این سفر معنوی نهایت استفاده را ببرند اظهار کرد: رعایت مسائل ایمنی در کنار کار فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده است تا دانش آموزان استفاده کنند و در آینده نزدیک اعزام پسران را هم داریم.

وی افزود: هرسال اولین گروه کاروان راهیان نور به مناطق غرب و در انتهای سال به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و این تمهیدات با مسئولان آموزش پرورش اندیشیده شده است و همه مسئولان به‌دوراز هر نگاهی یک وجه اشتراک در بحث دفاع مقدس دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت بیان کرد: برای انتقال ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس باید برنامه‌ریزی شود و این برنامه باید نهادینه‌سازی شده تا دفاع مقدس برای نسل امروز به افسانه تبدیل نشود.

مصطفی پور بابیان اینکه اگر کوتاهی شود و متولیان فرهنگی کار نکنند هر امکانی در رابطه با فراموشی دفاع مقدس وجود دارد گفت: هر کس هر تلاشی و هر کاری که از دستش برمیاید باید انجام دهد و اکنون همه در حال تلاش هستند تا یک‌قدمی بردارند و یک کار صورت بگیرد.

 وی با اشاره به اینکه دشمن دارد هزینه می‌کند تا نسل امروز و آینده را از انقلاب جدا کند افزود: بحث راهیان نور برای دانش آموزان و دانشجویان یک کار فرهنگی تأثیرگذار است زیرا کارهای فرهنگی زیادی در کشور انجام می‌گیرد اما این راهیان نور تأثیرگذاری‌اش بیشتر از همه آن‌ها است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت بیان کرد: دشمن در حال فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بوده که یک‌چیزهایی را به‌عنوان نماد و مد که نشئت‌گرفته از اندیشه پوچ و غلط غرب است برای نوجوانان و جوانان ما درست کند تا جوانان ما از فرهنگ انقلاب دور کند.

وی بابیان اینکه باید کارهای جذاب برای نسل امروز انجام بگیرد گفت: اگر قرار است کار فرهنگی انجام بگیرد باید کار جذاب و هنرمندانه صورت بگیرد تا برای نسل امروز بتواند قابل‌پذیرش است زیرا دشمن دارد هنرمندانه و باظرافت کامل کار می‌کند که موردپسند جوانان است.

مصطفی پور تأکید کرد: مسئله راهیان نور چون خوب است دشمن در تلاش است تا آن را تضعیف کند و ما باید نسبت به این مسائل آگاه باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مورد سپاه افزود: ما یک اعتقاد اساسی داریم که هر وقت دشمنان از ما تعریف کردند باید به خود شک کنیم و هر موقع بدی ما را گفتند ما راه راداریم درست می‌رویم و دشمن دشمنی می‌کند چون ذات او همین‌گونه است.

وی افزود: ترامپ حق دارد علیه سپاه صحبت کند چون هر برنامه‌ریزی را در این چندساله اخیر در خاورمیانه کرده بودند توسط بچه‌های سپاه نقش بر آب‌شده است.

مصطفی پور بابیان اینکه اگر سپاه نبود معلوم نبود داعش اکنون در چند کشور تحت تسلط داشت گفت: اگر سپاه به این مسائل ورود نمی‌کرد الآن خاورمیانه بزرگ اسرائیل و آمریکا تحقق پیدا می‌کرد و آن‌ها امروز مقصر اصلی این شکست‌هایشان را سپاه می‌دانند و به همین دلیل است که خشمگین شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: یک پاسدار رشید سپاه اسلام به نام سردار سلیمانی کاری کرده است که دشمنان به ذلت افتاده‌اند و خدا را شاکر هستیم که دشمنان ما از دست ما عصبانی هستند.

وی با اشاره به این که اولین گروه راهیان نور دانش‌آموزی استان گیلان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ صبح امروز از سپاه مرکزی رشت راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شد، گفت: این کاروان ۲۷۰ نفره شامل دختران دانش‌آموز مدارس شهرستان رشت بوده و در  سفری ۴روزه عازم مناطق عملیاتی مرصاد، کرمانشاه، قصر شیرین، اسلام آباد غرب خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار