کد خبر: ۵۰۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 11 October 2017
تابناک گیلان / پش از ظهر امروز چهارشنبه 19 مهرماه 4 استاندار جدید در هیات دولت انتخاب شدند.محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی، بهمن مرادنیا به عنوان استاندار کردستان، سید مناف هاشمی به عنوان استاندار گلستان و سید علی آقازاده به عنوان استاندار مرکزی تعیین شدند.

طی سه هفته اخیر دوازده استاندار هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، تهران، کرمانشاه، ایلام و گیلان و بوشهر از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی و انتخاب شده بودند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره‌ تغییر استانداران اظهار داشته است: در این دوره سعی بر این بوده که براساس ارزیابی‌هایی که از استانداران صورت گرفته است، انتخاب استانداران صورت پذیرد. با توجه به این موضوع بعضی استانداران تغییر کرده و بعضی دیگر نیز در دیگر دستگاه‌های دولتی به خدمت خود ادامه خواهند داد. همچنین تعدادی از استانداران به‌ درخواست خود بازنشسته خواهند شد.

براساس این گزارش تاکنون 17 استاندار انتخاب شده اند.

در ادامه به سابقه و فعالیت های گذشته 4 استانداری که امروز منصوب شده اند نگاهی خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری متولد 43 در مانه و سملقان نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است که یک دوره ای را سر کنسول ایران در شهر فرانکفورت آلمان بوده است.

استاندار کردستان

بهمن مرادنیا متولد 44 در بیجار نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بیجار در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

استاندار گلستان

مناف هاشمی متولد ۱۳۴۶ - ملرد هزارجریب نکا استاد دانشگاه و سیاستمدار ایرانی است. او تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس در انستیتوی کارولینسکا سوئد در رشتهٔ شهرسازی به پایان رساند و موفق به اخذ گواهینامهٔ دکتری از این دانشگاه شد.

وی پیش تر معاونت توسعه و پشتیبانی و جانشینی وزارت ورزش و جوانان را بر عهده داشت.
هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی و توسعهٔ شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری که با روی کار آمدن حسن روحانی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب و بعد از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

استاندار مرکزی

سید علی آقازاده دافساری متولد ۱۳۳۴ در رشت نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ رشت، فرماندهٔ سابق بسیج و سپاه و نیروی انتظامی، و همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار