کد خبر: ۵۰۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 12 October 2017
تابناک گیلان / سخنگوی وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه از پیش بینی ورود سه میلیون زائر ایرانی به عراق در ایام زیارت اربعین حسینی امسال خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، 'احمد محجوب' سخنگوی این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه عراق سال گذشته بیش از دو میلیون روادید ورود برای زئران ایرانی در ایام اربعین صادر کرده و انتظار می رود امسال این رقم به سه میلیون زائر برسد.
وی مبلغ روادید زیارت اربعین امسال را 40 دلار اعلام کرده و افزوده است که وزارت خارجه عراق تمامی آماده سازی های لازم را برای صدور روادید به زائران ایرانی فراهم کرده است.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق، این وزارتخانه اقدام به گشایش 16 دفتر صدور ویزا در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران از جمله ایلام، سوسنگرد، آبادان، کرمان، ساری، یزد، کرج، تبریز، رشت، قم، شیراز و اصفهان کرده است.
احمد محجوب خاطر نشان ساخته است که تمامی نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولی های عراق در سراسر دنیا همزمان آماده صدور روادید برای زائران خارجی مایل به شرکت در زیارت اربعین هستند.
وزارت خارجه عراق افزوده است که در تمامی گذرگاه های مرزی عراق دو هماهنگ کننده با اتاق عملیات ویژه اربعین حسینی نیز گماشته شده است تا هرگونه مشکل را در حین ورود زائران به داخل اراضی عراق به سرعت برطرف کنند.
با آغاز ماه صفر اولین حرکت کاروان های اربعین حسینی در عراق از بندر فاو در استان بصره، دورترین نقطه جنوبی عراق (حدود 500 کیلومتری جنوب شرقی شهر کربلا) آغاز می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار