کد خبر: ۴۹۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 19 September 2017

یک منبع آگاه در گفتگو با «گام نیوز» از معرفی سه گزینه نهایی به وزارت کشور جهت تصدی استانداری بوشهر خبر داد.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود افزود: از بین گزینه های متعددی که برای استانداری بوشهر مطرح شده بود نهایتاً سید علی آقازاده، رضا اصلاحی و اسماعیل دوستی به وزارت کشور معرفی شدند که هیچکدام از آنها بومی نیستند.

نگاهی به سوابق گزینه های مطرح شده برای استانداری بوشهر

(اسماعیل دوستی)

اسماعیل دوستی زاده ۱۳۳۶ در منطقه کوهدشت است. او در رشته مدیریت دولتی و نیز فوق لیسانس برنامه‌ریزی شهری تحصیل کرده  و از سال ۶۲ تا ۶۴ بخشدار بخش طرهان و شهردار کوهدشت و از سال ۶۴ الی ۶۶ شهردار الیگودرز و از سال ۶۶ تا ۷۰ شهردار خرم‌آباد بوده است. از سوابق دیگر اسماعیل دوستی می‌توان به فرماندار نور آباد دلفان، مدیر کل برنامه‌ریزی و مالی اداری در استانداری لرستان، نماینده کوهدشت در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، شهردار منطقه ۳ تهران، مشاور شهردار تهران، مشاور وزیر کشور از سال ۸۲ تا ۸۵ استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

وی عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران بود و در سال ۹۶ در لیست شهر سبز قرار داشت که بر خلاف نظر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فهرست مستقلی منتشر کرد و موجب بدبینی کارشناسان نسبت به انسجام جبهه اصلاح طلبان گردید و از لیست 21 نفره اصلاح طلبان در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران کنار گذاشته شد. اما با اعلام نتایج، این فهرست شکست بزرگی خورد. اسماعیل دوستی در این انتخابات با کسب 92 هزار و 700 رای، نفر چهل و هفتم انتخابات شورای شهر تهران شد.

همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه وی از نزدیکان سید محمد خاتمی یکی از سران فتنه سال 1388 نیز پیرامون ایشان مطرح است.

(رضا اصلاحی)

رضا اصلاحی حقوقدان و منشی ویژه رییس دولت اصلاحات و از فعالین سیاسی کشور، یکی از گزینه های اصلی دولت برای تصدی استانداری بوشهر است.

سایت «9صبح» هفته گدشته با انتشار مطلبی مدعی شد: دکتر نوبخت بعد از بازگشت جمعه صبح از سفر استان گیلان، در حال بررسی و تایید صلاحیت رضا اصلاحی به عنوان یکی از گزینه های اصلی استانداری بوشهر است.

گفته می شود رضا اصلاحی منشی ویژه رئيس دولت سید محمد خاتمی رئیس جمهور دوره اصلاحات و از عوامل فتنه سال 88 بوده است.

(سید علی آقازاده)

سید علی آقازاده سرپرست جدید معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان متولد 1338 و دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه خوارزمی است.

وی در زمانی که سلطانی‌فر استاندار گیلان بود به عنوان فرماندار شهرستان بندرانزلی حکم گرفت و در 14 اسفندماه سال 92 با حکم سلطانی‌فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری وقت، به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی منصوب شد.

از سوابق وی می توان به مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی کشور، شهردار کرج، فرماندار شهرستان شازند، فرماندار شهرستان بندر انزلی، مسئول دفتر جانشینی مقام معظم رهبری در امور ناجا، رییس اداره امنیت معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، فرماندار شهرستان دلیجان، فرماندار شهرستان سربند، قائم مقام شهردار کرج، فرماندار شهرستان قشم، نویسنده و خبرنگار روزنامه کیهان، کارشناس اداره کل ارزشیابی وزارت کشور، مسئول امور مشارکت های بنیاد مستضعفان، مسئول واحد فرهنگی جهاد سازندگی استان کردستان اشاره کرد.

«آقازاده» برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی کرج خود را مطرح کرد اما در مرحله بررسی صلاحیت ها تایید نشد.

گفتنی است در روزهای گذشته با توجه تغییر تعدادی از استانداران، احتمال رفتن مصطفی سالاری از استانداری بوشهر رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت و در این بین، روزانه گزینه های احتمالی متعددی در خروجی رسانه های استان مطرح می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار