کدام یک استاندار گیلان خواهد شد؟
تابناک / می گویند حضور محمد علی نجفی استاندار گیلان برای استانداری البرز در دولت دوازدهم قطعی شده اما برای انتخاب استاندار گیلان ۵ نهاد و شخصیت تاثیرگذار است.
کد خبر: ۴۹۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 13 September 2017
تابناک / می گویند حضور محمد علی نجفی استاندار گیلان برای استانداری البرز در دولت دوازدهم قطعی شده اما برای انتخاب استاندار گیلان ۵ نهاد و شخصیت تاثیرگذار است.
 
نخست محمدباقر نوبخت ، سخنگوی دولت به عنوان قوی ترین شخصیت گیلانی در دولت. دوم رحمان فضلی به عنوان وزیر کشور. سوم مجمع نمایندگان گیلان. چهارم نماینده ولی فقیه در گیلان و پنجم احزاب اصلاح طلب و ستاد انتخاباتی حسن روحانی.
 
حال در ماجرای انتصاب استاندار گیلان این پنج نهاد و شخصیت فعال شده اند و هرکدام گزینه های خود را دارند که از دل جلسات و تصمیماتشان تاکنون ۳ گزینه نهایی شده است: ۱_ مصطفی سالاری ۲_هادی حق شناس۳_کیوان محمدی.

سالاری پیش از این به عنوان گزینه شخص وزیر کشور به عنوان استاندار گیلان انتخاب شد که در ابتدا با مخالفت آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان روبرو شد. سپس احزاب اصلاح طلب و فعالان مدنی گیلان هم با انتصاب این گزینه مخالفت کردند. با شدت گرفتن مخالفت ها، نمایندگان گیلان که پیش از این به نظر می رسید موافق حضور سالاری باشند هم به صف مخالفین پیوستند. نوبخت هم بادیدن این فشارها چندان تمایلی برای حضور سالاری نشان نداد. اینگونه شد که سالاری از پنج مرجع تاثیرگذار تنها یک رای داشت.
گزینه بعدی کیوان محمدی است. حامی اصلی اش محمدباقر نوبخت است. بعید است رحمان فضلی تا دقایق آخر از حمایت سالاری دست بکشد با این حساب باید دید بین گزینه اعتدالیون و اصلاح طلبان کدامیک را انتخاب می کند‌. اصلاح طلبان اما مطمئنا گرینه شان کیوان محمدی نیست و کاندیدای خودشان را دارند. مجمع نمایندگان گیلان هم یک نظر نیستند و احتمالا به دو طیف حامی گزینه اعتدالیون و گزینه اصلاح طلبان تقسیم می شوند. اصولگرایان هم البته کاندیدای خودشان را دارند که بعید است به فینال برسد. می ماند نظر آیت الله قربانی درباره کیوان محمدی. امام جمعه گیلان رابطه خیلی خوبی با محمدباقر نوبخت دارد اما آیا همین رابطه را با کیوان محمدی هم دارد؟ تاکنون که در هیچ محفلی از وی نام نبرده است.
گزینه سوم هم هادی حق شناس است. نماینده سابق انزلی و معاون کنونی سازمان بنادر و کشتیرانی ایران اگرچه عضو هیچ گروه اصلاح طلبی نبوده اما جزو سه گزینه اصلاح طلبان برای معرفی به رئیس جمهور جهت انتصاب استاندار گیلان بوده است و اینک پرشانس ترینشان.

مطمینا وی گزینه نوبخت و فضلی نیست اما هم در بین نمایندگان گیلان که همکار سابقشان بوده محبوب است و هم رابطه نزدیکی با آیت الله قربانی دارد و هم در خود دولت از حمایت یکی از محبوب ترین و پرنفوذترین شخصیت های ملی دولت بهره مند است. او به عنوان گزینه اصلاح طلبان حمایت اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور را پشت خود می بیند. حمایتی که می تواند تاثیرگذارتر از نظر محمدباقر نوبخت و رحمان فضلی، مردان دیگر دولت، باشد.


حال باید دید گزینه کدامیک از این سه مرد دولت، استاندار گیلان خواهد شد: سالاری که حامی اش رحمان فضلی، وزیر کشور است یا کیوان محمدی که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حمایتش می کند یا هادی حق شناس که به عنوان گزینه اصلاح طلبان حمایت تمام قد اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور را پشت خود دارد؟/گیل خبر


برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار