امروز ؛ پرونده استانداری گیلان به دولت نرسید!
پس از پیروزی انقلاب فعالیت خود را در گیلان آغاز می کند وی متولد سال ۱۳۳۵ در آستانه اشرفیه و دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک است که سابقه معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش و سرپرستی منطقه ویژه اقتصادی انزلی را در کارنامه کاری خود دارد.
کد خبر: ۴۹۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 13 September 2017

تابناک / در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست حسن روحانی ۷ استاندار تعیین شدند.

صبح امروز چهارشنبه 22 شهریور ماه در جلسه هیات دولت 7 تن از استانداران معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با تبریک و آرزوی موفقیت برای 7 استاندار جدید که در جلسه هیأت وزیران معرفی و رأی اعتماد گرفتند، اظهار داشت: پذیرفتن مسئولیت در دوران فعلی به معنای آمادگی برای ایثار و فداکاری است، چرا که این افراد می‌توانند در کار دانشگاهی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موفق‌تر ظاهر شده و زندگی راحت‌تری داشته باشند، اما پذیرفتن مسئولیتی مانند استانداری که عالی‌ترین مقام دولت در استان‌ها محسوب می‌شود، بی‌تردید مسئولیت سنگین و دشواری است، لذا همه وزرا باید از فعالیت استانداران به عنوان منتخبان هیات دولت، پشتیبانی کنند.

در ادامه به سابقه 7 استاندار جدید می پردازیم؛

 

استان البرز

پس از پیروزی انقلاب فعالیت خود را در گیلان آغاز می کند وی متولد سال ۱۳۳۵ در آستانه اشرفیه و دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک است که سابقه معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش و سرپرستی منطقه ویژه اقتصادی انزلی را در کارنامه کاری خود دارد.


از جمله دیگر سوابق اجرایی نجفی می‌توان به عضو هیأت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان، عضو هیأت مدیره شرکت صنایع مس شهید باهنر، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ هتل‌های پارس، عضو هیأت مدیره شرکت بورس بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان چای کشور، سرپرست شرکت عمران گیلان، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری گیلان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان،رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیرکل تعاون روستایی استان گیلان اشاره نمود.

محمد علی نجفی همچنین چندی پیش از سوی اکبر ترکان به عنوان مشاور عالی دبیر شورا در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب شد.

نجفی استاندار گیلان در دولت یازدهم بوده؛ وی پانزدهمین استاندار گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

سید حمید طهائی استاندار قبلی استان البرز بوده است.

 

 

استان خراسان جنوبی

محمد مهدی مروج الشریعه متولد نیشابور، دانشجوی دکتری جغرافیا(برنامه‌ریزی و مدیریت شهری) است. زمستان 94 با حکم رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در دولت دکتر روحانی منصوب شد و مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی را پیش از آن بر عهده داشت. در سال 92 نیز برخی از نمایندگان مجلس و همچنین تعدادی از فعالین ستادهای روحانی در خراسان رضوی خواستار انتصاب مروج الشریعه به عنوان استاندار خراسان رضوی بودند.

همچنین وی مسئولیت معاونت برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان و معاونت برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی در دولت های نهم و دهم را در پرونده دارد.

سید علی اکبر پرویزی استاندار پیشین خراسان جنوبی بود.

 

 

استان فارس

اسماعیل تبادار متولد شهرستان گناوه در بوشهر است، پیش از این در دولت دوم اصلاحات و از خرداد 1381 تا آبان‌ماه 1384 به مدت ۳ سال و ۴ ماه استاندار بوشهر بوده است.

شهردار گچساران در دهه 60، مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استانداری بوشهر در زمان استانداری ندیمی و انصاری لاری، معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان، معاون عمرانی استانداری فارس در زمان استانداری انصاری لاری و معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور از دیگر سوابق اسماعیل تبادار به شمار می‌رود.

استاندار جدید فارس دارای مدرک لیسانس عمران است و سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

محمدعلی افشانی استاندار پیشین فارس بود.

 

 

استان لرستان

سید موسی خادمی در سال 1347 در روستای سادات امام‌زاده علی (ع) از توابع شهرستان چرام در استان کهگلویه و بویر احمد متولد شد و دارای دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

خادمی در سابقه خود معاون برنامه‌ریزی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون برنامه‌ریزی استانداری استان بوشهر در دولت اصلاحات را دارد؛ وی همچنین سوابق عضویت در هیئت مدیره و معاونت اقتصادی مؤسسه شرکت سرمایه‌گذاری نفت، مدیریت شیلات استان کهگیلویه و بویر احمد و عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور تهران را در کارنامه خود دارد و از دولت یازدهم تاکنون استاندار کهگلویه و بویر احمد بوده است.

هوشنگ بازوند استاندار پیشین استان لرستان بود.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد

علی محمد احمدی سوابق متعدد دیگر از جمله عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، رئیس پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، عضو شورای تخصصی پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، عضو گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو شورای عالی بیمه سلامت ایران، رئیس کمیته آموزش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دفتر برنامه ریزی منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزس پزشکی را در کارنامه خود دارد.

ارائه 33 مقاله در مجامع علمی، نگارش 12 عنوان کتاب و انجام 31 طرح تحقیقاتی نیز از دیگر سوابق علمی و پژوهشی دکتر علی‌محمد احمدی است.

سیدموسی خادمی استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

استاندار قزوین

از سال ۶۰ به عنوان کارشناس وارد وزارت کشور شده و ۳ سال در آن پست خدمت کرده است.

وی ۲ سال مسئول امور استان‌های وزارت کشور، ۴ سال و ۶ ماه معاونت سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان و نزدیک به ۷ سال معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه را بر عهده داشته است، همچنین سابقه ۸ سال استانداری استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و استان مرکزی را نیز دارد.

وی مسئول اداره دوم سیاسی و کارشناس سیاسی وزارت کشور و همچنین معاون پشتیبانی شرکت خدمات و پشتیبانی اقتصاد نوین وابسته به بانک اقتصاد نوین را در کارنامه شغلی خود دارد.

آخرین سمت اجرایی که زاهدی عهده‌دار آن بوده استانداری استان کردستان در سال 1392 و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بوده است.

فریدون همتی استاندار پیشین قزوین بوده است.

 

استان هرمزگان

متولد ۱۳۳۹ در شهر ایلام بوده و دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی است.

وی سابقه مدیرکلی در صدا و سیما مراکز لرستان، ایلام و آذربایجان غربی را دارد همچنین نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس هفتم بود.

از دیگر عنوان های وی مشاور عالی رحمانی فضلی وزیر کشور است همچنین مسئول اموراستان های دیوان محاسبات کشور و معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

جاسم جادری استاندار پیشین هرمزگان بود.

 

پرونده استانداری گیلان امروز به دولت نرفت!
 
 
 
در شرایطی که پیش از این خبرهایی درباره معرفی مصطفی سالاری استاندار بوشهر به همین سمت در گیلان مطرح شده بود، پرونده این استانداری در جلسه روز چهارشنبه دولت مطرح نشد.

این در حالی است که محمدعلی نجفی استاندار گیلان یکی از انتصابات امروز بوده و به همین سمت در استان البرز منصوب شد.

براین اساس پیش بینی می شود درصورتی که تا جلسه یکشنبه هفته آینده پرونده این استانداری تعیین تکلیف نشود، سرپرست برای آن تعیین شود.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
من گیلانیم.و کار آقای نجفی را در گیلان دیده ام.نمی دانم دولت بر اساس کدام ارزشیابی ایشان را واجد شرایط دانسته.ای کاش جهت آموزش سایر استانداران هم شده موفقیتهای ایشان در گیلان را اعلام کنند تا بقیه بیاموزند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
نجفی درگیلان هیچ کاری نکرده
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
بخدا اقاي نجفي استاندار سابق گيلان درحد وقواره ي يه استاندارنيست تشريفات كذايي.وعده اي غيرواقعي.امارهاي دروغ و....از خصوصيات بارز شخصيت ايشان ميباشد....اكثرمديران اجرايي ازعملكرد نامبرده ناراضي بودن موفق به ديدار باايشان وطرح مشكلات دستگاهشان نميشدن حتي فرمانداران كه گاها شش ماه طول ميكشيد تاديدارخصوصي وانهم بصورت گزينشي شكل ميگرفت...براي مردم استان البرز متاسفم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار