احمد رمضانپور نرگسی در جلسه شورای رشت:
تابناک / در این جلسه که بدون حضور محمدحسن عاقل منش و به ریاست امیرحسین علوی برگزار شد چند لایحه وطرح در دستور کار قرار گرفت و اعضای شورا در کمیسیون های فرعی مشخص شدند.
کد خبر: ۴۹۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 11 September 2017
تابناک / در این جلسه که بدون حضور محمدحسن عاقل منش و به ریاست امیرحسین علوی برگزار شد چند لایحه وطرح در دستور کار قرار گرفت و اعضای شورا در کمیسیون های فرعی مشخص شدند.

بعد از پایان جلسه علنی نشست غیرعلنی بدون حضور خبرنگاران با حضور شهردار منتخب و سرپرست فعلی شهرداری برگزار شد.

 

نباید شهرداری انتخاب می شد که کارگاه آموزشی برایش بگذاریم/ آقای روحانی با انتصاب استاندار بوشهر در گیلان ما را تنبیه می کند

احمد رمضانپور ناطق اول این جلسه با گرامیداشت ایام هفته به  انتقادات آیت الله قربانی از انتخاب شهردار غیربومی  پاسخ داد. وی در ابتدا گفت: همه می دانند آیت الله قربانی اهل تحقیق هستند و کتابهای مختلفی نوشتند که احترامشان بر ما واجب است و ما وظیفه داریم از بیانات و رهنمودهایش استفاده کنیم. دغدغه ایشان برای انتخاب شهردار بومی درست است. ما هم معتقدیم که توانمندی جوانان و نیروهای شهر ما بسیار زیاد است. ولی ناگزیرم تکرار کنم که  ما و شخص بنده با بسیاری از بزرگان از جمله همان  مهندسینی که در سازمان نظام مهندسی هستند و مورد تاکید ایشان هستند و با  بسیاری مدیران خوشنام استان صحبت کردم، ولی به هر دلیلی قبول نکردند و از این میان ۳۳ نفر قبول شدند و در نهایت ۵ نفر انتخاب شدند که باید یک نفر را انتخاب می کردیم.  وقتی آقایان زالفی و کاظمی  و فرشاد فقیه دیدند آرای لازم را ندارند انصراف خودشان را اعلام کردند و کار بین دو نفر باقی ماند.

وی ادامه داد: من تنها جهت تنویر افکار عمومی و استحضار آیت الله قربانی عرض می کنم که عقل و منطق و تجربه می گوید فردی را باید انتخاب کرد که کار شهرداری را بلد باشد و نباید کارگاه آموزشی بگذاریم که تازه کار را یاد بگیرد. ما انتظارمان این بود که به این تدبیر و تعقل تبریک می گفتند. چون از همه جریانات سیاسی در اینجا هستند و همه به این مساله رسیدند که از یک کاندیدا حمایت کنند. این به نظرم غیرت شهروندی و دینی ما بود که به آقای نصرتی رای دادند و یقینا به نظرم شهروندان رای خودشان را پس نمی گیرند. من بسیاری نظرات مثبت در مورد این اتفاق دریافت کردم من هم نمی گویم که آقای نصرتی بهترین گزینه ما بود ولی معتقدم حتی اگر خود آیت الله هم اینجا بود به این نظر ممکن بود برسد. البته ما با کسی عقد اخوت نبستیم و از آقای نصرتی نیز تا جایی حمایت میکنیم که در راستای منافع نظام و حمایت از مردم گام بردارد.
رمضانپور در ادامه گفت: ما فرزندان ایشان بودیم و انتظار داشتیم حتی اگر کار ما بد بود به صورت علنی نمی گفتند. ایشان در جلسه هم به ما گفتند که اگر ما غیربومی انتخاب کردیم دلخور می شوم اما بیان نمی کنم.وی افزود: امروز اگر قرار است غیرت دینی به جوش بیاید باید در مورد انتخاب استاندار بوشهر که برای گیلان تعرفه شده  اینگونه باشد.  باید غیرت دینی به جوش بیاید که استاندار بوشهر که هیچ شناختی از ما ندارد را انتخاب می کند. در واقع معتقدم آقا روحانی دارد گیلان را که استان اول حامی او بود تنبیه می کند. ما این همه شخصیت داریم که سوابق مختلفی دارند. اینجا غیرت دینی بزرگان  باید خودش را نشان دهد.


 

فراِیند رای گیری ما کاملا معقولانه و دموکراتیک برگرفته از روح مردم سالاری دینی است

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: من قصد صحبت در این مورد نداشتم. ولی بعضی صحبت ها در شان همکاران من نیست. نسبت به بعضی مسائل باید تجدید نظر شود و دغدغه مردم نیز حفظ و توسعه شهر است. راهنمایی بزرگان است که شورای شهری با اکثریت مطلق به یک کاندیدا رای می دهد. فراِیند رای گیری ما کاملا معقولانه و دموکراتیک برگرفته از روح مردم سالاری دینی است و من با تمام علایق شخصی و ارادت به بزرگان دارم باید بگویم اتفاقاتی که می افتد بر اساس موازینی است که مبتنی بر آرای شهروندان است. ما در در عرض دو هفته با دو ماه پیگیری مستمر این اتفاق افتاد و باید به نظرم این را باید به فال نیک نگریست و نباید بعضی مسائل مثل استانداری و دیگر را به شورای شهر تسری دهند. شورا در رویدادها مستقل عمل می کند و تاکنون کمترین تاثیر را از جریانات سیاسی و بیرونی داشته است و خواهش من این است که بزرگان نمایندگان مردم را مورد حمایت قرار بگیرند و کمک کنند. مردم عزیز ما آرایی ریختند که کم نظیر بوده است و انتخاب مردم بر اساس کارکردی است که اینجا نشسته اند.

دستور جلسه
حمایت مالی از باشگاه سپیدرود به مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان و مبلغ ۱ میلیارد تومان به تیم داماش به صورت دو فوریتی در دستور جلسه قرار گرفت.
کمک به تیم های سپیدرود و داماش قرار است از ردیف بودجه حمایت از باشگاه ها و هیات های ورزشی پرداخت شود.
به دنبال رای نیاوردش بحث دو فوریتی ، یک فوریت آن توسط اعضاء تصویب شد.

 

بررسی دو فوریت ساخت و صدور مجوز حسینیه در مرکز سراوان رشت تصویب شد.
شهرداری این لایحه را با مبلغ کمک ۳۰ میلیون تومانی از سوی کمک سازمان فرهنگی شهرداری رشت ارائه کرده است.

بررسی انتخاب گزینه پیشنهادی مدیریت مالی شهرداری رشت/ شبهه در انتصاب نیروی قراردادی به عنوان ذیحساب

انتخاب مجتبی ماه پسند به عنوان سرپرست مدیریت مالی مورد بررسی شورا قرار گرفت. این پستی است که اعضای شورا طبق قانون باید مورد تایید قرار دهند.
حاجی پور: ما در این حوزه ۴ نفر شاید بیشتر نداشته باشیم. آقای ماه پسند جوان پاکدستی است. ولی آن چیزی که با ما حرف می زند قانون است. قانون می گوید ذیحسابان شهرداری شهردار و مدیر مالی است و در تبصره ۴ ماده ۳۴  تاکید می کند که از مستخدمان رسمی ذیحسابان انتخاب شوند. این ها بحث مخالفت با آقای ماه پسند نیست ولی ما اگر این را  قبل این که فرمانداری برگشت دهد که این تبصره را رعایت نکردید باید این مساله را بررسی کنیم. من پیشنهادم این است که اگر مشخص نیست طی نامه ای بخواهیم سازمان شهرداری های وزارت کشور  به ما جواب دهند. دستگاه ها که نمی توانند خلاف قانون را تکرار کنند.

علوی: ذیحساب دولتی در شهرداری همیشه متفاوت بود و مدیرمالی همیشه نوعی ذیحساب داخلی تلقی می شود. البته در اینجا تایید شورا را خواسته و نه مصوبه شورا را و این متفاوت است. شما تحقیقی  کنید می فهمید که ما در نیروی حسابداری شهرداری دچار مشکل هستیم. چند  حسابدار متخصص در شهرداری داریم.من خودم دنبال حسابدار متخصص در  شورا هستم.
رسولی مساله ما شخص آقای ماه پسند نیست. ما مساله قانون را داریم. البته ایشان درگیر بعضی مسائل سیاسی بودند که حیف است. ولی طرف صحبت من ایشان نیست. من فقط بر اساس ماده ۷۹ و تبصره ۴ ماده ۳۴ ذیحسابی چون مدیرمالی باید رسمی یا پیمانکاری باشد که آقای ماه پسند چنین نیرویی محسوب نمی شود و انتصاب ایشان تخلف محرز است و معتقدم باید در این مورد نظر سازمان همیاری ها را بدانیم.

علی پور: آقای ماه پسند از مدیران کارکشته است. شهرداری در ۴سال اخیر بودجه آشفته داشته است و باید نیرویی کارکشته در آن قرار بگیرد. ما می خواهیم که چنین فردی با رای بالا انتخاب شوند.
جلسه با درخواست رئیس به کمیسیون تخصصی سپرده شد.

مخالفت با کمک ده میلیونی به انجمن علمی سازه های ماکارونی بعد از نطق رضا رسولی

بحث بعدی جلسه هشتم شورا کمک مالی ۱۰ میلیونی به انجمن علمی سازه های ماکارونی دانشگاه گیلان  بود که در دستور جلسه قرار گرفت. این کمک در سالهای گذشته توسط شورای چهارم تصویب شده بود.
رضا رسولی به عنوان مخالف این کمک گفت: یکی از نقاط دلگرمی من در شورای پنجم این است که در شورای پنجم فضای محترمانه ای خواهد بود. در خصوص این مبحث بنده قبلا بحث کردم و گفتم  که احترام امامزاده به متولیش است. این دوستانی که در گذشته دانشجوی دانشگاه گیلان بودند و بنده و اعضای شورای چهارم بارها کمک کردند. باید ببینیم که در مقابل این کمک چه آورده ای داشتند. بنده در مسابقات سال گذشته که شرکت کردم. در بروشورها و بنرها هیچ آثاری از شهرداری و شورا ندیدم. با خانم کریمی که معاون فرهنگی دانشگاه بودند ایشان نیز از این قضیه ابراز گلایه کردند. این خیلی بد است که این احترام بخواهد مخدوش شود. دفعه پیش هم که در این رابطه صحبت کردم مورد بی احترامی این دوستان در اینستاگرام قرار گرفتم. من خودم در دانشگاه گیلان جایگاه دارم و درس خواندم و تدریس کردم. ولی معتقدم تشویق کردن عده ای برای بی احترامی به اعضای شورا نامناسب است و معتقدم اعضای شورا باید حقوق خود را با دفاع از شانیت یک عضو شورا حفظ کنند. اجازه دهید که دوستان که هزینه کردند آماری ارائه کنند که چگونه خرج کردند و  چرا نامی از شهرداری و شورا نیاوردند. این مساله خروجی برای ما ندارد. ما که قصد شهرت نمایی نداریم. شاید اگر این دوستان دبیرستانی را انجام می دادیم به استعدادیابی می شد ولی این مساله آورده ای نداشته است و مساله دیگرش بی احترامی است که به یک عضو شورا شده است. فکر می کنم آورده آن به اندازه مضراتش نباشد.

حجت جذب: این که شانیت اعضای شورا باید حفظ شود طبیعی است، اما این که کمک را حذف کنیم منطقی نیست. اگر کمک درست نیست چرا سالهای گذشته انجام می شد. کمک ما برای بنیه علمی دانشگاه است و نه افراد!
لایحه کمک ده میلیونی با تنها ۳ رای تصویب نشد.

مخالفت با واگذاری  ساختمان به دفتر جمعیت دفاع از مردم مظلوم فلسطین و درخواست تخلیه آن

واگذاری ساختمان به دفتر جمعیت دفاع از مردم مظلوم فلسطین نیز با مخالفت اعضای شورا روبه رو بود. فاطمه شیرزاد در مخالفت با سکنی گزیدن اعضای این دفتر گفت: چنین امری کاملا خلاف قانون است و باید خیلی سریع این تخلیه صورت گیرد. ما هیات های مذهبی و گروه های فرهنگی مختلفی در استان خودمان داریم که آن ها نیز می توانند از این ساختمان استفاده کنند و نباید بعضی با استفاده از نام های مورد احترام و با ارزش نظام که برای ما بسیار مقدس هستند   دنبال استفاده های ابزاری باشند.

اعضای شورا با واگذاری ساختمان به این دفتر مخالفت کردند.

انتخاب اعضای شورا در کمیسیون های فرعی مورد رای گیری قرار گرفت.
ماده ۷۷: عاقل منش- زاهد
ماده ۱۰۰: حاجی پور- شیرزاد- رسولی- عبداللهی- علیپور
ماده ۲۰: حاجی پور- رمضانپور- شکریه
کمیته انضباطی تاکسیرانی: رمضانپور
کمیته تهاتر: عبداللهی
کمیسیون ماده ۸ نوسازی و عمران شهری: رئیس کمیسیون عمران(رسولی)
کمیسیون تحویل موقت و قطعی پروژه: رسولی
نظارت بر درآمد هزینه: زاهد
نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا: عاقل منش
کمیسیون ماده ۱۴ و مناقصه و مزایده ها: زاهد
کمیسیون ماده ۷ برای حفظ فضای سبز: علیپور
نظارت بر حسن اجرای طرح مصوب بر امور شهرداری: علی پور
کمیسیون ستاد بحران: حاجی پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار