کد خبر: ۴۹۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 11 September 2017
تابناک / با شروع به کار دولت دوازدهم و پس از تعیین هیات وزیران، بحث تغییر استانداران برخی از استان ها هم در دستور کار دولت قرار گرفته است که در این بین نیز گزینه های مختلفی برای استان ها مطرح می شود. یکی از استان هایی که بحث جابه جایی استاندار در آن مطرح میباشد استان گیلان است.


نگاهی به عملکرد 4ساله دکتر محمدعلی نجفی در گیلان


محمود ایزددوست ، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان طی یادداشتی به عملکرد 4ساله دکتر محمدعلی نجفی در زمان تصدی پست استانداری گیلان در دولت یازدهم پرداخته است.


محمود ایزددوست: یکی از اقدامات مهم و لازم در گیلان بحث کنترل بازار برنج و جلوگیری از کاهش واردات این محصول است که کاهش 333 درصدی واردات این محصول از سال 92 تا پایان سال 95 را نشان میدهد که از 2300 میلیون دلار به 689 میلیون دلار می رسد.
همچنین اجرای برنامه 50 هزار هکتار طرح تجهیز و نوسازی مزارع کشاورزی نیز یکی دیگر از اقدامات لازم در این حوزه بود. که هم اکنون استان گیلان حدود 40% از برنج کشور را تولید میکند.

در حوزه بهبود شاخص های بهره مندی سیاسی و اجتماعی در گیلان نیز رشد از 25% به 62% را نشان می دهد، همچنین تعداد کانون های صنفی و تخصصی هم از 18 به 38 می رسد. و ارتقای سطح باسوادی گیلان از جایگاه هفتم به چهارم کشور که با رشد 30% همراه است را نشان میدهد.

در بحث پروژه های عمرانی و صنعتی، بهره برداری از 8000 هزار واحد عمرانی و صنعتی با 9770 میلیارد تومان هزینه، نشان از حجم بالای توجه به این بخش در استان دارد. همچنین 75000 واحد مسکن مهر مددجویی و روستایی نیز در این 4سال در گیلان تکمیل شد.

در حوزه تولید محصولات باغی، افزایش 101000 تنی این محصولات را شاهد هستیم. به علاوه معرفی 4 رقم جدید زیتون سازگار با منطقه و همینطور افزایش تولید قارچ خوراکی نیز از جمله این محصولات است.

در بحث توجه به کارگاه های صنایع دستی گیلان، افزایش 46 کارگاه به 89 کارگاه را در این 4سال نشان می دهد. به علاوه واحد های اقامتی و گردشگری نیز از 1145 واحد به 1747 واحد افزایش می یابد که نشان از برنامه ریزی جهت رفاه مسافران و گردشگران است.

در بخش بهداشت و درمان در استان نیز، 8 بیمارستان دولتی و خصوصی در شهرستان های رشت، املش، سیاهکل، شفت، رودبار، رضوانشهر و آستارا به بهره برداری میرسد و همچنین 3 بیمارستان جایگزین بیمارستان های قدیمی می شود.

در خصوص وضعیت صنعت چای و چایکاران نیز عملکرد مثبتی را شاهد هستیم. از احیای مجدد حدود 4هزار هکتار باغات چای و بازگشت آنها به چرخه تولید و ایجاد 4هزار شغل مستقیم؛ تا کاهش واردات این محصول به کشور و افزایش تولید آن به ارزش 100 میلیون دلار در سال های 94 و 95 که رشد درآمدی 234 درصدی چایکاران را نشان می دهد. به علاوه عضویت 42000 خانوار چایکار در صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور که حرکت موثری در این راستا ست.

در حوزه شاخص های فناوری اطلاعات؛

توسعه شبکه کابل فیبر نوری از 632،51 به 888،23 کیلومتر در سال 95.
ضریب نفوذ تلفن ثابت از 39،79% به 44،86% و ضریب نفوذ تلفن همراه از 80،09% به 117،62% را نشان میدهد. همچنین تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت نیز از 45 به 1356 روستا میرسد.

در بخش تولیدات محصولات زراعی؛
افزایش 300000 تنی را شاهد هستیم.
همچنین افزایش 5درصدی تولید بذر گواهی شده برنج،
افزایش 260 درصدی کشت دانه روغنی کلزا
افزایش 50 درصدی ادوات کشاورزی مدرن
ساماندهی و تامین به موقع نهاده کود و رشد ضد درصدی انواع کود آلی و زیستی نیز از دیگر جمله موارد در این حوزه است.

در بخش گاز رسانی روستایی؛ حدود 96 درصد روستاهای گیلان از نعمت گاز برخوردارند، که 1870 روستا را شامل میشود.

اما در بخش راه آهن قزوین رشت انزلی و اجرای راه آهن آستارا-آستارا؛ پیشرفت 97درصدی را شاهدیم که با تامین اعتبار باقی مانده، امیدست در پایان امسال صدای سوت قطار در استان شنیده شود.


مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان در انتها آورده است: همه این موارد گوشه ای از خدمات 4ساله دکتر نجفی استاندار محترم گیلان بود که در دولت یازدهم رقم خورد و امید است که دیار سرسبز گیلان با امتداد این مسیر توسط ایشان و کمک و همراهی همه مدیران دلسوز ، به گیلان بهتر و گیلان برتر در 4 ساله دوم دولت دکتر روحانی دست یابیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار