تابناک گزارش می دهد ؛
محمدجواد پاکدل / تابناک : با مراجعه به اخبار و جراید در چند هفته اخیر در لنگرود ، به وضوح میتوان به اهمیت اتفاقات رخ داده پیرامون انتخاب شهردار این شهر پی برد.
کد خبر: ۴۹۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 11 September 2017
محمدجواد پاکدل / تابناک : با مراجعه به اخبار و جراید در چند هفته اخیر در لنگرود ، به وضوح میتوان به اهمیت اتفاقات رخ داده پیرامون انتخاب شهردار این شهر پی برد.



ابهاماتی که شهردار سابق لنگرود بی پاسخ گذاشت و رفت!


انتخابی که شاید به مزاق برخی خوش نیامد ؛ اما حقیقت چه بود؟ 

آیا کحالی به گمان طرفدارانش آن نجات دهنده ی لنگرود از عقب ماندگی ها و سوء مدیریت ها بود یا به عقیده اعضای شورای شهر پنجم که منتخب همین مردم هستند  عملکردش آنچنان که به نظر میرسد قابل قبول نبود؟

با مراجعه به نظرات شهروندان لنگرودی با دلایل جالب توجهی مواجه میشویم ؛ برخی معتقدند که کحالی در قیاس با شهرداران گذشته که عملکرد منفعلانه ای در جهت آبادانی و زیباسازی شهر داشته اند عملکرد قابل دفاعی داشته و پروژه های عمرانی صورت گرفته در دوره ی وی را غنیمت می شمارند.

شاید دلیل آن باشد در شرایطی که شهر همجوار،لاهیجان به سرعت در حال پیشرفت و تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور است مسئولان لنگرود در سال های گذشته عملکرد خوبی نداشته اند و در این بین حضور کحالی و پروژه های عمرانی اجراشده در دوره ی وی را فرصت مناسبی برای رقابت با لاهیجان دانسته و معتقدند این اقدامات اگر ادامه دار باشد تاثیر زیادی در زیبایی شهری و جذب گردشگر و متعاقبا تقویت قوه اقتصادی شهر خواهد داشت که طبیعتا چنین نگرشی مایل به ادامه فعالیت های کحالی در سمت شهردار است و از تغییر شهردار چندن استقبال نمیکند.

با نگاهی به سطح شهر و تغییرات صورت گرفته در دوره رضا کحالی شاید به این نتیجه میرسیم که این اظهارات چندان هم خلاف واقع نبوده و چندین پروژه عمرانی پایان یافته و بعضی هم در شرف بهره برداری هستند.


اما با توجه به این موضوعات چه دلایلی باعث شد که تمامی هفت عضو منتخب شورای پنجم تصمیم به تغییر کحالی بگیرند و گزینه های دیگر را مد نظر قرار بدهند؟


برخی از دلایل شورای شهر لنگرود برای عزل کحالی


برخی از اعضای شورای چهارم و پنجم لنگرود معتقدند که عدم شفافیت مالی در پروژه های عمرانی کحالی وجود داشته و ایشان در تعداد زیادی از پروژه ها ترک مناقصه کرده اند و پروژه ها با پیمانکار های از پیش تعیین شده شروع به کار میکردند.

گفته شده در دوره کحالی حقوق کارمندان خدماتی شهرداری با تعویق پرداخت میشد و ماه ها معوقات کارمندان و کارگران را پرداخت نکرده ، به طوری که برای اولین بار در تاریخ شهرداری یکی از پاکبانان شهر با مراجعه به دفتر شهردار به مشاجره با وی پرداختند و کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شد.

از دیگر دلایل مطروحه میتوان به کیفیت پایین پروژه های عمرانی اشاره کرد ؛ 

به طور مثال پروژه سنگفرش خیابان بابک با کیفیت پایینی اجرا شد ودر قیاس با پروژه های مشابه در شهر لاهیجان هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ ظاهری شرایط متفاوتی دارد.

از دیگر ایرادات وارده توسط اعضای شورا میتوان به دوربرگردان روبروی اداره جهاد کشاورزی در جاده توریستی لیلاکوه اشاره کرد که علی رغم وجود میدان در 20 متری آن به زعم برخی در یک اقدام غیرکارشناسانه تصمیم به ایجاد یک دوربرگردان گرفته شد و باعث تصادف و فوت یک جوان نیز شد.

از دلایل عدم شفافیت مالی در ساز و کار آقای شهردار میتوان به قیمت تیرهای چراغ استفاده شده در سطح شهر اشاره کرد که قیمت هرکدام از آن ها راحدودا 35 میلیون تومان اعلام کرده اند که با استناد به سخنان کارشناس دادگستری قیمت هرکدام نهایتا 11 میلیون تومان میباشد.

دیرکرد چندساله در بازسازی میدان های شهر به خصوص میدان معلم که یک روزه خراب شد و تا امروز 2 سال است که در حال ترمیم و بازسازی است از دیگر دلایل این انتقادات باشد.

هرچه که هست شورای شهر جدید معتقد است که پروژه های عمرانی چه در سطح شهر و چه در پارک فجر لنگرود با هزینه های گزاف و همچنین دیرکرد در اجرای پروژه مواجه شده اند و شهرداری را با مشکلات مالی فراوان رو به رو کرده اند.

حال باید دید که این تصمیم شورای شهر که موجب یک تغییر رویه در ساختار شهرداری میشود تا چه حد به شهرستان لنگرود کمک میکند اما هرچه که هست رجایی جوان که خود را جانشین کحالی میبیند روز های سختی را پیش رو دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار