کد خبر: ۴۹۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 11 September 2017
تابناک گیلان / فولاد خوزستان آخرین تیم لیگ‌برتری بود که از جام حذفی کنار رفت. شنبه‌شب تیم دسته‌اولی ایران‌جوان بوشهر موفق شد با شکست فولاد خوزستان آن هم در اهواز شاهکار تیم‌های دسته‌اولی را تکمیل کند.

 مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی کشور پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار شد.

 ١٦ تیم لیگ‌برتری از این مرحله وارد جام حذفی و به وسیله تیم‌های لیگ دسته اول غافلگیر شدند. البته دو بازی پرسپولیس-نفت تهران و نفت مسجدسلیمان-گسترش فولاد برگزار نشده؛ اما در ١٤ بازی دیگر نتایج مهمی رقم خورد. دو تیم دسته‌دومی داماش گیلان و گل ابریشم تهران به لطف قرعه‌های آسانی که داشتند، موفق شدند خود را به جمع ١٦ تیم برتر جام حذفی برسانند؛ اما نکته مهم‌تر تسلیم‌شدن تیم‌های لیگ‌برتری مقابل تیم‌های‌ لیگ‌یکی بود. در این مرحله هشت بازی بین تیم‌های لیگ‌برتری و لیگ‌یکی انجام شد که در شش بازی تیم‌های دسته‌اولی حریفان صاحب‌نام خود را حذف کردند. 

فجر سپاسی که در پایین جدول لیگ دسته یک حضور دارد، موفق شد در اصفهان تیم مدعی ذوب‌آهن را حذف کند. ایران‌جوان، دیگر تیم ته‌جدولی لیگ یک، در اهواز فولاد را حذف کرد. دایی و تیمش مغلوب اکسین البرز شدند. پارس جنوبی جم، تیم مقتدر لیگ برتر، در خانه به نساجی مازندران باخت. پیکان به وسیله بادران حذف شد. ملوان در داربی گیلان در رشت سپیدرود را کنار زد. در‌این‌میان تنها استقلال تهران و سیاه‌جامگان از دست لیگ‌یکی‌ها جان سالم به در بردند. در کنار این شش تیم دسته‌اولی که لیگ‌برتری‌ها را حذف کردند، تیم خونه‌به‌خونه بابل هم رقیب لیگ‌یکی خود را شکست داد و به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. این در حالی است که تنها پنج تیم لیگ‌برتری استقلال تهران، استقلال خوزستان، نفت آبادان، سیاه‌جامگان و تراکتورسازی تبریز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی موفق به پیروزی شدند. فولاد خوزستان، پارس جنوبی جم، سایپا، ذوب‌آهن، سپیدرود و پیکان به وسیله تیم‌های دسته‌اولی حذف شدند. سپاهان و پدیده هم به دست لیگ‌برتری‌ها کنار رفتند. از بین پرسپولیس و نفت تهران هم یکی حذف می‌شود. اگر گسترش فولاد لیگ‌برتری هم به نفت مسجدسلیمان لیگ دسته‌اولی ببازد، آن‌موقع ١٠ تیم لیگ‌برتری در همین مرحله یک‌شانزدهم نهایی حذف شده‌اند و نیمی از تیم‌های یک‌شانزدهم نهایی را تیم‌های لیگ‌یکی تشکیل خواهند داد. در صورت برد گسترش هم سهم لیگ برتر و لیگ یک در مرحله بعدی هفت تیم خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار