تابناک / محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان شیلات در محل سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: یکی از اتفاقات اخیر استان گیلان، حادثه سیل در لنگرود بود که بیش از ۶۰ میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.
کد خبر: ۴۹۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 10 September 2017
تابناک / محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان شیلات در محل سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: یکی از اتفاقات اخیر استان گیلان، حادثه سیل در لنگرود بود که بیش از ۶۰ میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.

 

 وی بابیان اینکه ۶۰۰ واحد مسکونی شهری و ۴۵۰ واحدی مسکونی روستایی در این بحران آسیب‌دیده‌اند، گفت: تخریب آسفالت‌های خیابانی، دهنه پل‌ها، مناطق کشاورزی، جوانب خدماتی ازجمله گاز و آب و همچنین رانش زمین را در این حادثه تلخ شاهد بودیم.

 

 استاندار گیلان درگذشت یک هم‌وطن لنگرودی در حادثه برق‌گرفتگی ناشی از سیل را مایه تأسف عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی با جدیت و با ایجاد حساسیت زیاد توانست کمک شایان توجهی برای حل مشکل عزیزان لنگرودی فراهم نماید.

 

مقام عالی استان گیلان بابیان اینکه کمبود اعتبارات به دلیل شرایط کشور مانع رفع نقص آسیب‌های آن منطقه درگذشته شده بود تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندان به‌خصوص در تالش‌محله لنگرود همه امکانات زندگی و کاری خود را از دست دادند، سازمان برنامه‌وبودجه و استانداری خود را موظف می‌داند تا همه امکانات را برای جریان دوباره زندگی عادی مردم لنگرود فراهم کند. 

 

 استاندار استان گیلان بابیان اینکه مردم لنگرود نیمه‌شب از خواب برخاسته و متوجه بحران شده‌اند گفت: برنج‌ها، چای خشک‌ها و همه امکانات زندگی مردمان منطقه زیرآب نابود شد لذا همه دستگاه‌ها با طرح مصوبه موردنیاز باید به رفع مشکلات پیش‌آمده آن منطقه بر خواسته تا زندگی مردمان آن دیار تعطیل نشود.

 

 نجفی بابیان اینکه در جلسات اقتصاد مقاومتی با حضوری بانک‌ها و مسئولان مربوطه باید به فکر رفع موانع تولید باشیم تصریح کرد: دکتر نوبخت طی تماس تلفنی نوید پرداخت مبالغی به‌صورت بلاعوض را به مردم آسیب‌دیده ابلاغ کرد.

 

 وی با اشاره به ابلاغ بنیاد مسکن کشور به بنیاد مسکن استان بیان کرد: بنیاد مسکن از طریق پرداخته تسهیلات و همچنین پرداخت بلاعوض آن می‌توانند کمک شایان توجهی را به آسیب دیدگان این حادثه داشته باشد.

 

 استاندار گیلان در خصوص جلسه شیلات استان اظهار کرد: باوجوداینکه ما جزء استان‌های بودیم که در طرح آبزی‌پروری گام‌های محکمی برداشته بودیم اما با توجه به عدم در اختیار داشتند زمین آزاد بیشتر که این مناطق در اختیار سازمان‌های مختلف است، نتوانستیم توفیقات چشمگیری را در کشور به دست آوریم.

 

 وی با تأکید به اینکه تولیدکننده باید خاطری آسوده در تولید داشته باشد گفت به‌عنوان‌مثال ماهی سوف خواهان خوبی در استان گیلان دارد لذا تولیدکننده می‌توانند با خیالی آسوده به پرورش آن و دیگر ماهی‌ها پرداخته و بازار آن را بیابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار