تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان انزلی عصر شنبه در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی کشور در رشت به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملوان با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.
کد خبر: ۴۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 09 September 2017
تابناک / تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان انزلی عصر شنبه در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی کشور در رشت به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملوان با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.
 
قبل از آغاز این دیدار ، نادر دست نشان که محبوب ترین مربی غیربومی در رشت محسوب می شود و لقب نادر امپراطور را از تماشاگران رشتی دریافت کرده ، با دسته های گل به سمت طرفداران سپیدرود رفت .
 
با توجه به وضعیت ورزشگاه و مرمت سکوهای روبروی جایگاه ، ظرفیت تماشاگران ورزشگاه شهید عضدی تقلیل یافت و حدود هشت هزار تماشاگر موفق شدند وارد ورزشگاه شوند و از نزدیک نظاره گر این بازی باشند.
 
با وجود اینکه بلیط فروشی این دیدار از ساعت 14 آغاز شده بود ، ظرف مدت دو ساعت ظرفیت این ورزشگاه تکمیل شد و صدها علاقمند پشت درب های بسته ماندند.
 
حدود یک ساعت قبل از آغاز بازی ، بازیکنان دو تیم سپیدرود و ملوان وارد زمین شدند و به مدت چهل دقیقه مشغول گرم کردن شدند و طرفداران نیز بازیکنان مورد علاقه خود را تشویق می کردند که تشویق حسین کعبی توسط طرفداران سپیدرود بیشتر به گوش می رسید.
 
قبل از آغاز بازی ، کادر فنی تیم فوتبال سپیدرود رشت با دسته های گل به سمت نیمکت ملوان رفتند و با اهدای گل، با آنان روبوسی کردند. شهاب کرمی ، محمدرضا الماسخاله و حسین ابراهیمی سه بازیکن تیم سپیدرود رشت قبل از آغاز بازی به سمت نادر دست نشان سرمربی ملوان رفتند و از این مربی اجازه حضور در بازی خواستند.
 
پخش سرود سپیدرود رشت از بلندگوی ورزشگاه یکی دیگر از نکات جالب این دیدار بود که تماشاگران این تیم رشتی نیز این سرود را زمزمه می کردند. تشویق های ایسلندی نیز همچنان در ورزشگاه های ایران رواج دارد و در این دیدار نیز بارها طرفداران سپیدرود که حدود 90 درصد ورزشگاه را در اختیار داشتند، اقدام به تشویق ایسلندی می کردند.
 
هنگام ورود دو تیم و گروه داوری به زمین بازی، پرده لیگ برتر نیز همراه این دو تیم وارد زمین مسابقه شد که این امر توسط علیرضا وهابی مسئول روابط عمومی هیات فوتبال گیلان به مسئولان برگزاری این دیدار گوشزد شد اما توجهی نشد و بازی جام حذفی زیر پرچم لیگ برتر برگزار شد.
 
همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم پرده ای با همین مضمون توسط هیات فوتبال گیلان وارد زمین بازی شد که البته انتظار می رفت خبرنگاران سادات حاضر در ورزشگاه توسط هیات فوتبال گیلان تجلیل شوند اما مسئولان این هیات به نوشتن یک پرده بسنده کردند.
 
چند درگیری نیز توسط تعدادی از تماشاگران با ماموران در طول برگزاری این بازی صورت گرفت که این درگیری ها با مداخله لیدرهای دو تیم و همچنین سایر ماموران به اتمام رسید.
 
هنگام از دست دادن موقعیت های تیم سپیدرود رشت ، واکنش های نظرمحمدی سرمربی این تیم نیز جالب توجه بود چون این مربی جوان هنگام هدر رفتن موقعیت ها ، بطری های آب را پرت یا شوت می کرد.
 
در اواخر بازی و پس از به ثمر رسیدن گل سوم تیم ملوان انزلی، تعدادی از طرفداران تیم سپیدرود رشت با سردادن شعارهایی خواهان جدایی نظرمحمدی از سرمربیگری سپیدرود شدند. هنگام به صدا درآمدن سوت پایان بازی نیز ، نیمکت نشینان ملوان انزلی به همراه کادر فنی این تیم جشن پیروزی به راه انداختند و تعدادی نیز از فرط خوشحالی اشک می ریختند.
 
اما در بیرون از ورزشگاه وضعیت متفاوت بود و شماری از تماشاگران با ماموران نیروی انتظامی درگیر شدند که البته این درگیری ها به سرعت خاتمه یافت ولی ترافیک سنگینی در خیابان های مجاور ورزشگاه شهید عضدی رشت برپا شده بود.
 
 
 
نادر دست نشان شنبه شب در پایان دیدار تیم های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در مصاحبه پس از بازی اظهار کرد: در بازی های تدارکاتی که برابر تیم های لیگ برتری انجام دادیم و همچنین در بازی جام حذفی که مقابل سپیدرود به نمایش گذاشتیم ، چهره تیم دسته اولی را نداشتیم.

وی بیان کرد: در این بازی گرچه در اوایل نیمه اول ، سپیدرود برتر بود اما در ادامه توانستیم بازی را کنترل کنیم و در یک دیدار سخت، به برتری برسیم.

سرمربی ملوان انزلی اضافه کرد: در این دیدار ، بازیکنان ملوان راه های نفوذ سپیدرود را بستند و اجازه خودنمایی به آنان ندادند و گلی که دریافت کردیم، از روی نقطه پنالتی بود.

وی خاطرنشان کرد: البته این شکست چیزی از ارزش های سپیدرود رشت کم نمی کند و این تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشت و می تواند در رقابت های لیگ برتر موفق باشد.

دست نشان به عملکرد خوب رسانه ها قبل از انجام این دیدار نیز اشاره و اضافه کرد: از رسانه های گیلان نیز تشکر می کنم چون با اخبار خود باعث شدند جو آرامی در ورزشگاه و هنگام بازی حکمفرما شود و همگان دیدند این دیدار که حساسیت زیادی داشت ، در آرامش برگزار شد.

تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی عصر شنبه در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی کشور در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف هم رفتند که در نهایت، ملوان با نتیجه سه بر یک سپیدرود را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

 
 
علی نظرمحمدی نیز در نشست خبری پس از بازی با ملوان پس از شکست تیمش مقابل این تیم اظهار کرد: سپیدرود بازی را خوب شروع کرد در ۲۵ دقیقه اول می‌توانستیم به ملوان گل بزنیم. شوت حسین ابراهیمی در چارچوب نبود و سایر موقعیت‌ها برخلاف جریان بازی بود و دروازه ما باز شد.

وی افزود: بین دو نیمه تغییر تاکتیک داشتیم و ۴-۴-۲ کردیم و به بازی برگشتیم و در نهایت به گل رسیدیم. روی دو مورد بازی را واگذار کردیم.

سرمربی تیم سپیدرود در ادامه گفت:‌ ما روی دو مورد بازی را واگذار کردیم. اول اینکه قوای بازیکنان تحلیل رود و مورد دوم یکی از تعویض‌ها جواب نداد. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم مقصر شکست من علی‌ نظرمحمدی هستم از طرف بازیکنان هم عذرخواهی می‌کنم ۵ درصد قراردادکل را جریمه می‌کنم بازیکنان باید بدانند در تمام بازی‌ها باید حیثیتی بازی کنند.

وی در ادامه افزود: اتفاقاتی در جام حذفی افتاد که نشان داد این جام، جام شگفتی‌ها است و تیم‌های لیگ یکی لیگ برتری‌ها را حذف کردند. زندگی جریان دارد و بازی صنعت نفت باید امتیاز کامل بازی را بگیریم. هواداران سپیدرود تنها ۴۰۰ و ۵۰۰ نفر نیستند سپیدرود دست‌کم ۵۰ هزار هوادار دارد که می‌توانست به استادیوم بیاید اگر روزی به این نتیجه برسم که مشکل سپیدرود من هستم حتماً خودم می‌روم با تمام توانم در خدمت فوتبال شهرم بودم چه از سال ۹۳ که با داماش بودم چه با سپیدرود.

وی بیان کرد: به هر صورت حق با هواداران است آنها عصبانی هستند همانطور که در برد مربی را تشویق می‌کنند در باخت هم اعتراض می‌کنند هواداران باید صبور باشند می‌دانم که برای هواداران بازی مهم است. لیکن لیگ برتر برایم خیلی مهم‌تر باید باشد.

نظرمحمدی تصریح کرد: سپیدرود سه باخت متوالی داشت و وارد بحران نشد با این باخت هم وارد بحران نخواهد شد مگر اینکه بخواهند حواشی دور تیم را زیاد کنند عمده مشکل فوتبال گیلان منابع مالی است اگر مشکل مالی نداشتیم الان باید داماش و ملوان هم در لیگ برتر بودند. ما استعدادهای کمی در گیلان نداریم و سرشار از استعدادیم. همین روز هفت هشت بازیکن بومی در ترکیب سپیدرود بودند همه می‌دانند داماش به چه دلیل از لیگ برتر سقوط کرد. ملوان امروز هوشمندانه بازی کرد در زمین خودش دفاع لایه به لایه و ضد حمله می‌زد. بعد از اینکه گل زده فشارش بیشتر شد ما تمام راههای که برای باز کردن دروازه ملوان می‌شد را امتحان کردیم که به گل هم رسیدیم متأسفانه در وقت‌های اضافی بازیکنان تحلیل رفتند.

وی در مورد بازی بد رضایی گفت: بازیکنی که تعویض می‌شود کادر فنی تعویض می‌کند اگر ایشان عملکرد خوبی نداشتند مقصر من هستم و اشتباهم را در این تعویض می‌پذیرم.


اما حاشیه مهم بازی
 
 
سپیدرود یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل را به ملوان انزلی باخت تا صبر هواداران این تیم سر آمده و نظرمحمدی را به عنوان مقصر اول ناکامی‌های اخیر به باد انتقاد بگیرند.
 
سپیدرود از جام حذفی کنار رفت؛ اما با شکست در دربی گیلان. دیداری که برای هواداران از هر 5 بازی لیگ برتری رشتی‌ها حساس‌تر بود و شکست در آن سنگین‌تر از شکست‌های لیگ برتری.
 
البته نتایج ضعیف لیگ برتر هم پیش‌زمینه اعتراض‌ها را فراهم کرده بود تا شکست برابر ملوان سکوهای عضدی را به اوج خشم برساند و "حیا کن؛ رها کن" نصیب سرمربی سرخپوشان رشت شود.
 
نظرمحمدی که در لیگ برتر هم رضایت رشتی‌ها را جلب نکرده و سپیدرود را با 4 امتیاز از 5 بازی در رده چهاردهم قرار داده یک بار دیگر رشتی‌ها را ناامید کرد. اما این بار در دیداری که شاید برای هواداران سپیدرود غیرقابل بخشش باشد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار