کد خبر: ۴۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 26 August 2017
شمیلا نصیر مسلم / تابناک : استفاده از نقش مفید و موثر زنان در پیشبرد اهداف جوامع؛ موضوعی است که این روزها دارد دیده می شود، پرداخته می شود، احیا می شود و تلنگری می شود برای ذهن بشریت برای تفکری دوباره در راستای تحقق اهداف عالی!
 
 

 
خلقت ارزشمند زن بعنوان جزء مهم هستی، کامل کننده پازل پر نقش و نگار این کیهان با عظمت است که می بایست در کنار مرد، تعریف و تکمیل شود، اما، سالیان سال، این وجود ارزشمند و خارق العاده بنا به تعصبات جاهلی، خودبرتربینی، نگاه غلط و تدابیر سیاسی و اجتماعی ناهمگون و مهم تر از همه عدم شناخت، فهم و درک ، دستخوش آسیب شده و بدین سبب، بنیان خانواده، جامعه، حکومت و دنیا متزلزل گردیده است.
 
سالها این موجود شریف را در آشپزخانه و پستو دیده ایم، در هجمه های پرخطر جنسی، در تجاوزهای مکرر، سوء استفاده، تحقیر، تکفیر، محرومیت، خیانت و نا امنی های بسیار…چنانکه، کرامت انسانی اش مشمول قصاوت ها گردیده و بوی تعفن این بیعدالتی، بیداد فراوانی را رقم زده است که صد البته دودش نیز به چشم ظالمانش فرو رفته است!
 
دیگر وقت درنگ نیست، هوش می خواهد و چشم بیدار تا استعدادها شناخته شوند و ظلم ها برچیده. حقوق حقه انسانی باید به صاحبانش برگردد و خلقت نفیس خداوند مورد بهره برداری درست و محترمانه قرار گیرد.
 
این صورت مسئله، مختص جوامع متمدن و متعالیست که انسان را چه زن و چه مرد، اشرف مخلوقات می داند! نمی دانیم چه شد که سالهاست در این خصوص تبعیض بیداد می کند و رعشه این تجاهل، پیکره هستی را به لرزه درآورده است!!!
 
در جوامع فرهنگ مدار، جامعه زمانی ایده ال تعریف می شود که هر چیزی بر سر جای خودش مورد تکریم و احترام و در وحدت جمعی باشد. تنها مدیریت ناکارامد است که همواره بیشترین ضربات را به بطن یک جامعه وارد آورده و با عدم تشخیص درست، زمان های زیادی را از دست داده است.
 
دیگر وقت آنست که همت جمعی به کار گرفته شود و زنان شایسته و باتخصص، متعهد به آرمان های مطلوب در راستای سازندگی و پیشرفت و وفادار به حریم جامعه، پا به عرصه عمل بگذارند و با قدرت و توانایی مدیریتی بی بدیلشان، ایران را سربلندتر از همیشه، در صدر جدول ترقی و اعتدال به منصه ظهور برسانند.
 
به لطف خدا و به دنبال آسیب های مکرر ناشی از فقدان این نسل عزیز، خوشبختانه، چشم و گوش دنیا به روی این خلا باز شده و بستر برای تجدید دوباره حضور فعال زن در عرصه های مختلف فراهم آمده است.
 
چندی است که به دنبال اعلام مطالبات و عطف به بیانیه رئیس جمهور، مبنی بر حضور فعال زنان با تدبیر و برجسته در اداره امور مملکتی، چراغ سبزی روشن شده است که جرقه های امیدش دارد چشمنواز می شود.
 
تحقق حضور ۳۰ درصدی زنان شایسته در عرصه‌های مدیریتی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه یکی از برنامه‌های جدی رییس جمهور است که دستگاه‌ها در این زمینه مکلف شده‌اند تا با شناساندن پتانسیل های موجود از زنان مدیر و کارآمد، بسترهای های نوین و روشمندی را برای کشف این استعدادهای پنهان، بنیان نهند.
 
در این برنامه ریزی، تاکید اصلی بر استفاده از زنان متخصص و کارامد در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گسترش همکاری بین آنان، نیز تعامل با جمعیت زنان در کشورهای مختلف است تا ضمن آسیب شناسی جدی در زمینه مشکلات زنان و ترمیم زیرساخت ها و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه شان، بتوان از قابلیت های ارزشمند آنها بهره برداری کرد و محیط سالمی برای جامعه، خانواده و نسل آتی فراهم آورد. بعبارتی، یافتن و استفاده مطلوب و روشمند از زنان فرهیخته و هنرمندان ناشناخته که دارای تحصیلات عالی اند اما به دلایل بسیاری منفعل مانده اند و بعلت نبودن بستر مناسب برای تبیین توانایشان، یا در معرض بیماری های عدیده و افسردگی قرار گرفته اند یا طعمه اهداف غریبه و مطامعی ناشناخته ناشی از فقر فرهنگی شده اند که بسیار مصیبت بار است، برای ایجاد بستری قدرتمند جهت مشارکت ها و همیاری صمیمانه…
 
همچنانکه فرزند برای تربیت نیازمند مهر و عطوفت مادرانه است، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و … نیز محتاج تدابیر مادرانه زنانیست که با مودت و محبت و عشق بی نظیرشان می توانند نقش مهمی را در تعاملات مختلف ایفا نمایند. جهت گیری هدفمند دولت در گماردن بانوان متخصص در راستای امورات مهم دولتی، علاوه بر ارتقا و بالندگی این قشر، زوایای منفک و جدامانده و ناقص اجتماع را نیز مورداصلاحاتی جدی قرار خواهد داد.
 
با توجه به اینکه، زن، بالاترین و کارآمد ترین وجهی از هستی است که در امر تربیت انسانی می تواند برجسته ترین افراد را به ظهور رسانده و جهانی را متبلور سازد؛ نادیده گرفتن حوائج و ضروریات وجودی او به خصوص تمنیات روحی و روانی و توانمندی هایش، بالاترین ضربه ها را بر موجودیت او وارد می آورد که اگر آسیب شناسی شود و بهبود عملکرد حاصل آید، بیشترین پتانسیل برای موفقیت جوامع را از خدمات بانوان خواهیم داشت.
 
امروزه که دست توانای خداوند، عدالت بی بدیلش را به واسطه تشعشع عشق بی پایان ولی عصر بر دنیا سایه گستر نموده است، دولت تدبیر و امید مامور است تا با زدایش هر آنچه کرامت این تندیس عشق و مهر را به زوال می برد، جایگاه مقدس این موجودات ارزشمند را در صحنه فعالیت های مختلف، مشخص نموده و با بر شمردن ارزش های والایشان، مدیرانی متعهد، وفادار، متخصص و شایسته، از جنس شیرزنانی فرهیخته در رئوس مهم کاری منصوب نماید.
یقین می رود زنان، مایه مباهات کشور خویش خواهند بود.

برچسب ها: شمیلا نصیر مسلم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار