رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری زن‌وشوهری که از شهروندان ایلامی اخاذی می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 17 August 2017

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه شخصی در شبکه‌های اجتماعی برای وی ایجاد مزاحمت کرده و با تهدید به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی اقدام به اخاذی از وی می‌کند موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 

وی بابیان اینکه در بررسی‌های پلیس مشخص شد متهم با همکاری خانمش پس از شناسایی سوژه‌های خود از بین دختران جوان ایلامی از آنان اخاذی می‌کند افزود: متهمان در قالب خواستگاری از قربانیان، خود را خواهر و برادر معرفی کرده و از آنان سوءاستفاده می‌کردند.  

رئیس پلیس فتا استان ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش مأموران این پلیس متهمان پرونده که با تهدید انتشار عکس‌های خصوصی قربانیان از آنان اخاذی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با هشدار به کاربران فضای مجازی عنوان داشت: افراد آنلاینی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هویت نامعلوم و با دادن وعده‌های واهی اقدام به رابطه دوستانه می‌کنند قابل‌اعتماد نیستند و کاربران به‌راحتی فریب این قبیل افراد را نخورند.  

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام اعتماد بی‌جا به افراد در فضای مجازی را عامل بروز چنین جرائمی خواند و گفت: از کاربران به‌خصوص خانم‌ها تقاضا داریم تا از فرستادن اطلاعات، تصاویر و فیلم‌های خصوصی برای افراد ناشناس در فضای سایبری خودداری نمایند.  

سرهنگ جمالی در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار