تابناک / نشست خبری مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار عصر امروز در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵ 14 August 2017
تابناک / نشست خبری مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار عصر امروز در رشت برگزار شد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه کسب رتبه ی اول و اجرای برنامه ها و فعالیت های ستاد بزرگداشت مقام معلم، استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و شورای برنامه ریزی استان گیلان، ساماندهی و سازماندهی بهینه در راستای و درست نیروی انسانی، بهبود عملکرد استان در حوزه سواد آموزی، موفقیت دانش آموزان گیلانی در المپیادها، موفقیت در کنکور، موفقیت در برگزاری پرسش مهر، پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی، تولید و آموزش پیک حقوق شهروندی، برگزاری اولین بازارچه ی کارآفرینی دانش آموزان و برگزاری لیگ علمی را از جمله اهم دستاوردهای آموزش و پرورش زیر مجموعه خود دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گیلان از باسابقه ترین نیروی انسانی در شرف بازنشستگی برخوردار است و ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان مستقر در گیلان بویژه در بخش برادران پاسخگوی استان نمی باشد انتظار می رود با مساعدت پیگیری وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات در راستای توسعه ی دانشگاه فرهنگیان و تخصیص سهمیه‌ی بیشتر جذب نیروهای پیمانی و تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی اقدام لازم مبذول گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در خصوص درخشش دانش آموزان استان گیلان با اشاره به اینکه سه دانش آموزان گیلانی توانستند نشان های طلا و نقره ی چهل و پنجمین دوره‌ی جشنواره بین المللی اختراعات کشور سوییس را به خود اختصاص دهند، افزود: قهرمان دانش آموز دختر گیلانی در مسابقات تکواندوی قهرمانی سال ۲۰۱۶ جهان و حضور دانش آموز حافظ کل قرآن در مسابقات بین المللی قرآن با حضور ۴۰ کشور حکایت از درخشش دانش آموزان گیلانی در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و آموزش دارد.

حاجتی در خصوص موفقیت در کنکور سراسری گفت: طی سه سال گذشته آموزش و پرورش گیلان علی رغم رقابت شدید بین استان ها در ارتقای جایگاه خود در کسب نتایج عالی در کنور سراسری توانسته است جایگاه ۶ خود را حفظ نماید، بعلاوه در طی سه سال گذشته در سال ۹۳، ۲۹ رتبه زیر صد، در سال ۹۴، ۳۷ رتبه زیر صد و در سال ۹۵، ۴۵ رتبه زیر صد متعلق به استان گیلان بوده است.

وی با اشاره به پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی، اظهار داشت: در نوروز ۹۶ حدود ۴۲۰ هزار نفر میهمان فرهنگی توسط ستادهای اسکان نوروزی پذیرایی شدند.

حاجتی همچنین ادامه داد: برای بهبود وضعیت مکان های اسکان نوروزی همکاران پیش از نوروز ۹۶ مبلغ یک میلیارد و صد و ده میلیون تومان جهت تجهیز مکان های اسکان در گیلان هزینه گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در خصوص آخرین آمار تعداد دانش آموزان و همکاران فرهنگی نیز با بیان اینکه تعداد کل فرهنگیان استان ۲۸ هزار و ۶۱۰ نفر شامل نیروهای آموزشی، اداری و دانشجو هستند، گفت: تعداد کل دانش آموزان استان در سال تحصیلی قبل ۳۷۴ هزار و ۱۶۶ نفر بوده است.

حاجتی با اشاره به اختصاص ۱۷ تا ۲۰ درصد از درآمد نفت و گاز به آموزش و پرورش گیلان، اظهار داشت: در جلسه کمیته برنامه ریزی استان، برای چهارمین سال پیاپی از محل دو درصد درآمد نفت و گاز، ۱۷ تا ۲۰ درصد به آموزش و پرورش گیلان اختصاص یافت و منابع حاصل از این مصوبه در ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس صرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۷۹۷ مدرسه در استان گیلان وجود دارد، گفت: در سال گذشته هزار مدرسه بازدید شده است.

حاجتی در خصوص رنگ لباس مدارس نیز گفت: این موضوع به مدارس تفویض اختیار شده است و ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی تکلیف را در خصوص دریافت شهریه مدارس مشخص کرده است، گفت: مدارس دولتی حق دریافت شهریه را ندارند و در صورت مشاهده برخورد می شود.

معرفی بطحایی هوشمندانه است

وی در پایان انتخاب بطحایی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را هوشمندانه دانست و ادامه داد: امیدوارم مجلس با استقلال رای خود ایشان را به عنوان وزیر انتخاب نمایند زیرا ایشان جزو خانواده فرهنگی است و مسبب پیشرفت آموزش و پرورش می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار