جوابیه ای به انتقاد یک خبرنگار از نماینده ی کهگیلویه
خبر وخبرنگاری میراث و ارثیه ی خانوادگی ات نیست که میخواهی بانام و شرافت خبرنگاران ،دست به تخریب و آنارشیستی بزنید. اگرخیلی هنر داری مشکلات جامعه را به مسوولان منعکس کن و مسولان را موظف به خدمت.
کد خبر: ۴۷۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 13 August 2017

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
 تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، لازم به توضیح است یادداشت زیر در پاسخ به این یادداشت ارسال شده است (آغازی بر پایان عدل هاشمی)
 
خبر وخبرنگاری میراث و ارثیه ی خانوادگی ات نیست
در روزهای اخیرمطلبی باعنوان نقدی بر نماینده ی کهگیلویه ، درسایتهای استان منتشرگردید که حاوی مطالب مثبت و بیشترغرض ورزی خاصی بود. گاهی عادلانه و بیشتر مغرضانه.
شخصی مجهول الهویه به نام اکبر مهدی پور، حرمت اهالی شریف حوزه ی خبر وخبرنگاران شرافتمند کهگیلویه را با مطلبی سخیف خدشه دار نموده است که از همین مقال از ریاست فهیمِ اداره ی فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه تقاضا مندیم که با پیگیری و احراز هویت این شخص ،واقعیت این بی مبالاتی را بر فعالان عرصه ی خبر ومردم شریف کهگیلویه مشخص ومعین نمایند. شخصی بانام مستعار، به ساحت خبرنگاران کهگیلویه ،اهانت بزرگی روا داشته است آن هم درجلسه ای که مدیر محترم اداره ی فرهنگ و ارشاداسلامی تشریف داشته اند و از صفرتاصد متن و حاشیه های روز خبرنگار رابه عینه دیده اند.

بنابرتحقیقات و گفتگوی اینجانب با اهالی رسانه ها ی کهگیلویه ، هیچ شخص و هویتی بانام اکبرمهدی پور در جلسه حضورنداشته و در جامعه ی حقیقی نیز موجودیت خارجی ندارد. این فرد در چندسایت متفاوت با چندنام مشابه _ مهدی پور و مهدوی پور_ این مطلب را منتشر کرده است که بنده جهت تنویر افکارعمومی و رسالت اخلاقی خویش درقبال جامعه ی شرافتمند خبرنگاران ومردم کهگیلویه، پاسخ به این فرد را وظیفه میدانم و چندسطری راخدمت خوانندگان فهیم معروض میدارم:
در روزهفدهم مرداد، جامعه ی خبرنگاری میزبان بودند به مناسبت روز خبرنگار. آنجاهم مدیر اداره ی ارشاد که متولی است حضورداشتند وهم مدیردفتر نماینده کهگیلویه… خبرنگاری از مطالبات خبرنگاران سخن میراند که به انصاف به ایشان حق میدهیم. حق میدهیم که قولی را یادآوری کردند که در لابه لای زمان فراموش شده بود. اینکه خبرنگاری در حضور مدیردفتر کهگیلویه ، مطالبه ی صنف خبر را بیان و از عملی نشدن وعده ای گلایه دارند را قابل تحسین ومعقول میدانیم. اما ادبیات و نوع بیان و جنس واژه گانش را به عنوان یک خبرنگار و میزبان محکوم میکنیم. برخی از سخنان و واژگانش را بیشتر عقده گشایی فردی و رنجش های شخصی میدانیم. فردی که با واژه های نابهنجار به مهمانانش بی احترامی میکند از بیسوادی رسانه ای رنج میبرد تا آنجا که با نداشتن بصیرت، در روز خبرنگار باعث میشود تاحرمت خبرنگار شکسته شودودیگران از مظلومیت خبرنگاران سوء استفاده نمایند.
خبرنگاری که نتوانسته احساساتش را کنترل کند وگاهی به افراط بیاناتی داشته تا طیف خبرنگاران شریف کهگیلویه متهم به سهم خواهی وتفکرات مادی گرایانه شوند و از شرافت این قشر مظلوم بهره برداری سیاسی شود.. نقد نماینده و مدیر و مسؤول بسیار سازنده و پسندیده هست ولی نقد سالم. نقد منصفانه نه فحاشی در لفافه ی واژگان لوکس در روز مقدس خبرنگار.. به هرحال بخشی از گفتمان این عزیز رسانه ای را محق میدانیم و عمده ای را بداخلاقی رسانه ای…
اما بعد، جناب اکبر مهدی پور و بعضی از دوستان مجهول الهویه در عرصه ی خبر:
چگونه میشودچشم را بر واقعیت بست؟ چرا کسانی که داعیه دار خبرنگاری هستند فقط ارادت به مسؤولان را میشناسند نه خدمت به مردم را؟؟
خطابم به چند نفری هست که در کهگیلویه تا نیمروز میخوابند، حوالی ظهر به دفتر فلان مدیر میروند و عصر مدیحه ای در چند گروه مجازی منتشر میکنند و نام خبرنگار را به حراج میگذارند، یارانه ای میگیرند و شاهنامه ای میسرایند، پس با لحنی تند ومتفاوت مورد عتابشان قرار میدهم که هیهات، قداست قلم، فروشی نیست، خبرنگاری ازایمان شهیدان صارمی و آوینی نشأت گرفته است.
جناب اکبر مهدی پور:
مطالب سراسر رنجش و رنج مویه ات ،تنها به حرمت خبرنگاران ضربه زد ودر دیدگاه عموم باعث یأس و ناامیدی از رسالت خبرنگاران شد. پراکنده گویی ات چنگی به دل نزد، نه نقدت به نماینده منطقی بود ونه پیام مطلبتان گیراو متین…
چرا وچگونه سالها مشکلات اجتماعی و اقتصادی و مهاجرت و ….. درکهگیلویه ،بایکوت خبری میشوند و جنابانتان گاهی با اسامی مستعار به نماینده ی مردم شریف کهگیلویه حمله میکنید؟ چرا شما و دوستانتان درسایه ی مسوولان خاص گام برمی دارید؟ نیک میدانیم که جامعه ی شریف خبرنگاران کهگیلویه از دوستان پیشکسوت تا جوانان مستعد اهل رسانه وقلم چه منتقدان واقعی نماینده ومسوولان کهگیلویه وچه موافقان ایشان، به یقین میدانند که تعدادی ازافراد مغرض و سودجو ،حیثیت و آبروی خبر وخبرنگاری در کهگیلویه را به بهای تملق فروخته اند و از رسالت خبر به ذلت حقارت رسیده اند.
چگونه تاکنون از معضلات کهگیلویه خبری منتشر نمودید ولی مسولان عملکردی نداشته اند؟ مگر غیر ازاین است که دچار تملق گویی و گاها نفاق پراکنی شده اید؟ آیا رسالتتان ثنای چند مدیر خاص و دریافت کارت هدیه ی فلان موسسه ، آن هم هرازچندگاهی میباشد؟ باحرمت خبرنگاران شریف کهگیلویه بازی نکنید آن هم مردان و زنانی که نان قناعتشان رامیخورند نه زبان تملق دارند و نه تفکر چندچهره ای. این بدعت ناپسند تخریب شخصیتها و اسم مستعار و فریب جامعه را کنار بگذارید.. صریح نقد کنید ومنصفانه…انصاف نیست اهالی شریف خبررسانی درکهگیلویه ،چوب حماقت تعدادی برده ی فکری رابخورند و روح شرافت و آزادگی شان از ندانم کاری امثالتان درد بکشد.
اکبرمهدی پور ، جایی باحمله به تیم رسانه ای نماینده ی کهگیلویه ،با رشک وحسادت به توان بالای فکری و حمایت معنوی این جوانان ازهاشمی پور، آنان را قلم به دستانی میخواند که برعملکرد حاج عدل مانور میدهند، که همینجا با ادبیات خودتان خدمتت عرض میکنم، که قلم این جوانان قابل قیاس با بی هنری شماها نیست. شما همان برده ی فکری بمانید تاصبح دولتتان بدمد.
جوانان رسانه ای سردار بدون هیچ چشمداشتی واقعیات را به جامعه منتقل میکنند و معضلات کهگیلویه ی بزرگ را به سمع ونظر نماینده میرسانند ، آنان مانند شما وهم پیاله هایتان، اهل تمجید و ثناگویی هاشمی پور نیستند و هرجایی حق بدانند نماینده ی محترم را نقد میکنند و حتی باشهامت حرفشان را میزنند نه با ترس و اسم مستعار.. جوانان رسانه ی هاشمی پور وامدار کسی نیستند و تنها خود را خادمان مردم میدانند و نه مسولان و مدیران.
شما که از وعده های محقق نشده نام برده ای تا در روز خبرنگار حرفی زده باشی، چرا گزارشی تصویری و خبری از یکی ازاین وعده های عملی نشده، منتشرنمی کنید؟ چرا باغرض ورزی و تخریب قلم میزنید؟ مگر داعیه دار خبررسانی نیستید، این گوی و این هم میدان، یک وعده ی محقق نشده را به مامعرفی بفرمایید.. حتی پروژه ی فسفات چرام که درگیر مناقشه ی سیاسی مدیران شده است نیز روند رو به جلویی داشته است که انشاءالله امثالتان نتوانید خرده بگیرید. سکوت شما در مقابل پروژه های مسکوت خیانت است به رسالت خبرنگاری.. هرچند شما در مقابل تحولات عمرانی کهگیلویه نیز با سکوت ، خیانت کردید و کلمه ای از تلاشهای نماینده و امیدهای مردم ننوشتید.
در میان مردم نارضایتی وجود دارد که بیشتر نیاز به آسیب شناسی دارد ، ما مدعی بهترین بودن نیستیم اما مدعی بی انصافی شما ودوستانتان هستیم.
ازمحرومیت چرام تا بهمئی ودیشموک نوشتی اما انگار یادتان رفته که مسبب چه کسانی بوده اند؟ شما که عمران درکهگیلویه ی بزرگ را جادو میدانید از تختخوابتان بیرون بیایید و سری به جغرافیای اطرافتان بزنید بی شک خوابتان خواهد پرید و متحیرخواهید شد از این همه خدمت و کوشش و پروژه های فعال..
فرافکنی تان درمورد جوانان کهگیلویه نابخشودنی است. جوانانی که باهمت و تلاششان از سالهای دور تاکنون در حاشیه ی خلیج فارس نان بازو میخورند،آنان مردانی ستودنی اند که آب روی به دریوزگی از مسولان نریخته اند..
موضوع مهاجرت و بیکاری جوانان مختص دوره ی هاشمی پور نبوده و نیست ولی نماینده ی فعلی کهگیلویه التفات ویژه ای به این بحران دارند و تلاششان در بومی سازی نیروی انسانی، جهت عمران و آبادانی سرزمین مادری قابل تأمل میباشد.
مهاجرت جوان مستعد کهگیلویه ای به استرالیا به سالها قبل برمیگردد و شما با بی شرمی حرمت شکنی کرده اید و از احساسات خانواده ای داغدار بهره برداری عاطفی میکنید در جهت سیاست اربابان بالادست تان.
در پایان : از شما میپرسم چگونه از مطالبات روز خبرنگار به انتخابات دو سال بعد گریز زده اید؟ چگونه و چرا دوسال بعد را بشارت میدهید؟ چگونه زنگ خطر را برای نماینده ی کهگیلویه روشن میکنی و فرشته ی عتاب میشوی؟
خبر وخبرنگاری میراث و ارثیه ی خانوادگی ات نیست که میخواهی بانام و شرافت خبرنگاران ،دست به تخریب و آنارشیستی بزنید. اگرخیلی هنر داری مشکلات جامعه را به مسوولان منعکس کن و مسولان را موظف به خدمت.
روز خبرنگار فرصتی بود تامحرومیت خبرنگاران شریف را به اطلاع مردم و مسؤولان برسانید، نداشتن بیمه، کمبودهای مالی، نبود تأمین آتیه برای خانواده های خبرنگاران، چارچوب های محدود خبررسانی، عدم التفات مسؤلان متولی به خبرنگاران وهزاران مشکل دیگر…. اما تو با غرض ورزی شرافت اهالی خبر و رسانه ی کهگیلویه را دستاویزی برای رسیدن به مقاصد پلید سیاسی ات قرار دادی تا طعم روزگار خبرنگاران شریف را تلخ کنی ….
باشد که در خلوت خویش به رسالتت بیندیشی و تفکرکنی.. باشد که بدانی در مقابل نوشته هایت در محضر جامعه و خداوند مسؤولی…
باشد تا بازیچه ی دیگران نباشی…
 
یعقوب درویشیان
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یه نفر یه جایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
جناب درویشیان در سرسپردگی شما به عدل و عدلیون هیچکس شکی ندارد.
خودت هم هرچه نوشتی تهمت بود و تخریب.
شما هم در مقابل خدا و جامعه مسولی...

بوی تعفن دفاع بیجای شما از نماینده همه جا را گرفته...

شما نیز خود را از اهالی قلم ندان.و اگر هم میدانی پس جوانمردانه بنویس نه در مقابل مزد....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
جدا بوی مزد از این دفاعیات میشنوم. وعده‌های جناب هاشمی که هنوز در تریبون مانده است. ما هم امید واریم که روزی این ها تحقق پیدا کند. تا حالا که چیز خاصی ندیدیم. جاده ها که تعطیل است. از اشتغال هم خبری نیست. کار عمرانی خاصی هم سراغ نداریم. از ارتقاء نیروی انسانی هم که اصلا خبری نیست. جدا من به عنوان یک شهروند عادی بود و نبود جناب هاشمی را احساس نکردم. حداقل در گذشته جناب بزرگواری در مجلس یک ابراز وجودی داشت. حتی تومجلس ایشان نطق و تذکری هم نداشته است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
برو پولت از عدل هاشمی بگیر چکار بقیه کارها داری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار