کد خبر: ۴۷۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 13 August 2017
در انتخابات اردیبهشت امسال، هرچند دولت روحانی امتداد یافت و بسیاری از وزیران و مدیران دولت در مسئولیت خود ابقا خواهند شد اما مردم در شهرهای بزرگ ایران با رای دادن به شوراهای تازه نفس، حکم ابطال زمان مسئولیت شهرداران سابق را صادر کردند و به این ترتیب لیست بلندی از شهرداران سابق وجود دارد که این روز‌ها به هر دری می‌زنند تا شغلی مربوط بیابند!
قالیباف: ستاد اجرایی فرمان امام
شایعه‌ای در فضای سیاسی در سال ۹۲ مطرح بود که قالیباف رایزنی‌های گسترده‌ای برای پذیرش یک مسئولیت عالی انجام داده بود (مدیریت صدا و سیما یا ستاد اجرایی فرمان امام) اما در ‌‌نهایت صلاحیت باقر قالیباف برای این مسئولیت‌ها تایید نمی‌شود. در انتخابات سال ۹۶ نیز شایعات موثقی بود که در مرحله اول صلاحیت قالیباف برای انتخابات با مسائلی رو به رو بوده است. اگر این شایعات اشتباه باشند و سردار تهران هنوز مورد اعتماد بزرگان نظام باشد باید وی را در ستاد اجرایی فرمان امام یا مسئولیتی مشابه ببینیم. در غیر اینصورت شهردار تهران باید به دانشگاه‌های نظامی بازگردد و تجربیات خود را به نظامیان جوان بیاموزد.
صولت مرتضوی: آستان قدس
می‌گویند‌‌ همان روزی که صولت مرتضوی شهرداری مشهد را‌‌ رها کرد و در زمان زلزله و انتخابات، به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در جلسات جمنا شرکت می‌کرد فاتحه شهرداری او خوانده شده بود. مرتضوی شهرداری را فدای رئیسی کرد و حالا شاید نوبت رئیسی است که از ظرفیت مرتضوی در گوشه‌ای از آستان قدس استفاده کند.
با این حال در روزهای آخر فعالیت صولت مرتضوی خبری مبنی بر حکم انفصال از خدمت او به گوش می‌رسید. شاید او را باید در زمره مدیران خانه نشین دولت نهم و دهم قرار داد.
جمالی‌نژاد: سفر با دوچرخه به نصف ایران!
شهردار نصف جهان تمایل شدیدی دارد که همچنان شهردار باشد و مردم از هنرنمایی و توانمندی او بهره‌مند شوند. او برای ماندن در این مسئولیت با همه رایزنی کرده است و شورای اصلاح طلب یزد، شورای اصولگرای اهواز و شورای اعتدالگرای رشت نام او را در فهرست گزینه‌های شهراری قرار داده‌اند و او به هر شهری هم انبوه وعده‌ها را داده است و حتی در شهرهای کوچکتری مثل بروجرد نیز صحبت از شهرداری جمالی‌نژاد شنیده می‌شود.
جمالی‌نژاد در دوران مسئولیت خود سعی داشت چهره‌ای متفاوت از خود به نمایش بگذارد جمله اینکه برای کاهش آلودگی هوای اصفهان یک روز در هفته با دوچرخه در محل کار حاضر می‌شد. با این حال رفتارهای او را مردم اصفهان نپسندیدند و بعد از پانزده سال شهرداری شهر را به اصلاح‌طلبان سپردند.
مسافر قزوین
در شهر قزوین هم به نظر می‌رسد شهردار تا چند روز آینده باید رخت سفر از این شهر ببندد و راهی دیار دیگری شود.
مسعود نصرتی که با روی کار آمدن شورای شهر با اکثریت اصلاح‌طلب، کمترین امیدی به ابقا ندارد در روزهای گذشته به شوراهای شهر در نقاط مختلف پیام فرستاده و خود را چهره‌ای اعتدالی معرفی کرده است. این تلاش‌ها نزدیک بود او را به شهرداری کرج برساند که بعد از مخالفت جدی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر کرج، حالا رویای اراک و ساوه را در سر می‌پروراند.
دو سال دیگر، مجلس!
در این بین بعضی از شهرداران هم عزم خود را جزم کرده‌اند تا بعد از پایان دوران شهرداری، مدتی استراحت کنند و بعد وارد رقابت‌های سیاسی برای حضور در مجلس آینده شوند. مشهور‌ترین این افراد پاک فطرت است که اطرافیان او نسبت به حضور او در انتخابات آینده مجلس امیدوارند. اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم سنگین‌ترین شکست را در تهران تجربه کردند.
باید منتظر روزهای آینده ماند. با این حال هوای شهریور، هوای تغییر است….
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار