کد خبر: ۴۷۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 13 August 2017
تابناک / محمدعلی نجفی در نشست رسیدگی مشکلات خانوارهای پشت سد آیت الله بهجت شهرستان رودبار گفت: آب منطقه‌ای کلیه‌ حقوق قانونی خانوارهای مستقر در پشت سد و مطالبات بجامانده خانوارهای داخل مخزن را در نامه‌ای که از سوی فرماندار رودبار با تایید دادگستری شهرستان معرفی می‌شوند، پرداخت کند.
 
وی همچنین بر لزوم رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران تأکید و اضافه کرد: آب منطقه‌ای استان در روند رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و تسریع در اقدامات آنان اهتمام ویژه داشته باشد.
 
استاندار گیلان بر ضرورت ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی در مسیر آزاد راه قزوین - رشت تأکید کرد و گفت : به ساخت مرکز خدمات رفاهی مناسب در محدوده گیلان نیاز داریم .
 
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار نباید در دستگاه‌های اجرایی معطل بماند، افزود : باید با احترامی که به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی گذاشته می‌شود، در روند سرمایه‌گذاری کمال همکاری را با آنان داشته باشیم.
 
سد آیت الله بهجت، بر روی رودخانه زیلکی احداث و با هدف تامین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیک گیلان واقع در شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندرانزلی و همچنین 220 روستا ساخته شده است.
سد مخزنی آیت الله بهجت ، نخستین سد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در استان گیلان به بهره برداری رسیده و برای تامین آب شرب 2 میلیون و 500 هزار نفر ظرفیت دارد.
این سد، اواخر دی ماه سال 1393 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار