کد خبر: ۴۷۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 13 August 2017

 
سميرا نايبي و گذران روزهاي سخت در زندگي مشتركش با عادل غلامي. عادل بعد از حذفش روزه سكوت گرفته و حرفي نمي‌زند. شايد اگر فرداروزي كه با موسوي درگير شد به فدراسيون نمي‌رفت و خودش را خالي نمي‌كرد حالا اوضاع از اين بدتر بود. به قول همسرش: «عادل همه چيز را توي خودش مي‌ريزد. زياد درباره اتفاقي كه افتاده حرفي نمي‌زند و طوري وانمود مي‌كند كه همه چيز خوب است اما من كه مي‌دانم اين‌طور نيست. من مي‌دانم چه در سرش مي‌گذرد. با اين حال فقط مي‌گويم اين تنبيه اصلاً عادلانه نبود.» نايبي البته براي اين اتفاق كمي هم خودش را مقصر مي‌داند. چراكه عادل مي‌خواسته در ليگ جهاني خداحافظي كند اما با اصرار همسر منصرف مي‌شود. شايد اگر اين اصرارها نبود... با اين حال غلامي منتظر است.
به گزارش خبرورزشی،منتظر اينكه در روزهاي آينده اتفاقات خوبي بيفتد و بتواند يك بار ديگر لباس سربازي ايران در تيم ملي را بپوشد.
* اين روزها، با حذف عادل از اردوي تيم ملي، سخت‌ترين روزهاي زندگي او محسوب مي‌شود.
بالاخره بازي هر ورزشكاري در تيم ملي شروع و پاياني دارد اما مهم پايان قصه بازي است. فعلاً كه خدا براي عادل اين‌طور خواسته. من هم هميشه خيلي به حكمت خدا اعتقاد دارم. حتماً صلاح عادل است كه در دو تورنمنت انتخابي قهرماني جهان و جام قهرمانان جهان نباشد. من راضي‌ام به رضاي خدا.
* حالا عادل با اين قضيه كنار آمده؟
عادل اصلاً ناراحتي‌‌اش را بروز نمي‌دهد، هميشه در خودش مي‌ريزد. سكوتش خيلي مرا اذيت مي‌كند. طوري رفتار مي‌كند كه ظاهراً با اين قضيه كنار آمده. او با حفظ ظاهر وانمود مي‌كند OK است و اتفاقي نيفتاده اما من از ته چهره‌‌اش مي‌خوانم اين‌طور نيست. من در سالن نبودم و نمي‌دانم چه اتفاقي در تمرين افتاد اما مي‌دانم براي كسي كه هميشه آرام است، حذف از تيم ملي تنبيه بي‌رحمانه‌اي است.
* درست است كه قرار بود او امسال از تيم ملي خداحافظي كند؟
عادل مي‌خواست بعد از ليگ جهاني خداحافظي كند اما بعد قرار شد بماند تا بداند سرمربي از او چه مي‌خواهد. با من هم كه صحبت كرد به او گفتم در مسابقات انتخابي قهرماني جهان اردبيل خداحافظي كند. حالا با اين اتفاق خودم را مقصر مي‌دانم. چون تصميمش جدي بود و سنجيده بود كه مي‌خواست در ليگ جهاني خداحافظي كند اما من گفتم با پايان فصل مسابقات تيم ملي خداحافظي كند. با اين اتفاق خودم را مقصر مي‌دانم و مدام خودم را سرزنش مي‌كنم.
* خيلي زود هم از ايگور كولاكوويچ عذرخواهي كرد نه؟
فرداي همان روز به فدراسيون رفت و بابت كارش نه براي اينكه دوباره به تيم ملي برگردد، عذرخواهي كرد. به كولاكوويچ هم گفته بود بابت كارم و شرايطي كه به وجود آمد، عذرخواهي مي‌كنم.
* عادل غلامي جزو بازيكنان محبوب سرمربي تيم ملي است، چطور او تصميمش را عوض نكرد؟
عادل براي برگشت به اردوي تيم ملي صحبت نكرد و فقط بابت كارش عذرخواهي كرد. اتفاقاً كولاكوويچ هم بابت عذرخواهي عادل خوشحال شده بود اما به او گفته بود هر مربي خط قرمزي دارد و در آوردن پيراهن تيم ملي و ترك تمرين هم خط قرمز او محسوب مي‌شود و نمي‌تواند از آن بگذرد.
* اين اتفاق بازتاب زيادي در فضاي مجازي داشت. كامنت هواداران چه چيزي را ثابت كرد؟
همه به خاطر زحمت 12-13 ساله عادل لطف داشتند. با همه اين تفاسير، تصميم آخر، تصميم سرمربي است. همه هواداران در اينستا ما را خجالت‌زده كردند. كنار گذاشتن عادل خيلي تلخ بود اما حس خوشايند داستان اين بود كه بازي عادل ديده شد، چراكه در اختيار تيم بود. اين حس خوبي بود.
* خيلي‌ها بعداز اين تصميم سرمربي، امير خوش‌خبر سرپرست تيم ملي را متهم به كم‌كاري كردند كه حمايت لازم را از عادل نكرده است. درست است؟
اين‌طور نيست. سرپرست تيم ملي هميشه حقانيتش ثابت شده. او همه تلاشش را كرد اما نشد. خوش‌خبر، عادل را هم مثل بقيه ملي‌پوشان دوست دارد. اين‌طور كه كولاكوويچ گفته پيراهن تيم ملي خط قرمز است. شايد عادل اشتباه ديگري مرتكب مي‌شد با عذرخواهي برمي‌گشت اما درباره اين قضيه يك كلام بود. هميشه درباره خوش‌خبر اين حرف‌ها بود اما آنهايي كه با او كار كرده‌اند مي‌دانند چه زحماتي براي تيم ملي كشيده است. اينكه نظر كولاكوويچ مي‌توانست برگردد يا نه را نمي‌دانم، سرپرست تيم ملي همه تلاشش را كرد تا عادل برگردد اما سرمربي بايد مي‌گفت عادل برگردد. در واقع عادل آيينه عبرت بقيه شد.
* فكر مي‌كردي اسمش در ليست 20 نفره تيم ملي براي جام قهرمانان دنيا هم نباشد؟
من هم مثل خيلي‌ها فكر مي‌كردم تنبيه عادل تنها براي اردبيل باشد و براي رقابت‌هاي بين قاره‌اي در ژاپن دوباره دعوت شود اما اشتباه كردم.
* يعني اين پايان تلخ حضور عادل غلامي در تيم ملي واليبال است يا اينكه منتظر مي‌ماند سال آينده دعوت شود؟
نمي‌دانم تيم ملي با اين اتفاق براي عادل تمام شده يا نه. كولاكوويچ در مصاحبه‌اي گفته بود عادل شجاعانه عذرخواهي كرد اما آينده براي او مبهم است. نمي‌دانم اگر فردايي باشد دير است يا نه؟ در واقع براي من هم آينده عادل در تيم ملي مبهم است. اصلاً نمي‌دانم سال آينده چه مي‌شود. هر وقت قرار باشد دعوت شود، شك نكنيد دوست دارد سرباز تيم ملي باشد، آماده است اما نمي‌داند.
* آريو از نديدن پدرش در تيم ملي تعجب نمي‌كند؟
آريو تازه واليبال را متوجه مي‌شود. او وقتي بازي قطر با كره را از تلويزيون تماشا مي‌كرد، شعار مي‌داد: «ايران- ايران، عادل گل زد» هرچه مي‌گفتيم بابا در تيم نيست، قبول نمي‌كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار