تابناک گزارش میدهد ؛
تابناک : مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی روز خبرنگار نامیده شده تا بهانه ای شود برای اهل قلم تا یک روز و هفته را به بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه ها بپردازند.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳ 10 August 2017
تابناک : مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی روز خبرنگار نامیده شده تا بهانه ای شود برای اهل قلم تا یک روز و هفته را به بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه ها بپردازند.
 
متأسفانه روزگاری را سپری می کنیم که از مظلومین و محرومین آنطور که باید ، دفاع نمی شود و متأسفانه بیشتر از قلم برای ترویج تملق گویی ها استفاده می شود که این رویه با منشور وفاداری به قلم و سوگندی که برای حفظ و حراست از حرمت آن تاکید شده است مغایرت دارد.
 
در روز خبرنگار شاید بتوان اندکی به مسئولان و مدیران اجرایی تلنگری زده شود تا یادی از زحمات خبرنگاران کنند ؛ درحالی که همه میدانند تجلیل و توجه به خبرنگاران نباید تنها به روز خبرنگار معطوف شود.
 
مراسم تجلیل از خبرنگاران لنگرود توسط شهرداری این شهر بهانه ای شد تا گریزی هم به گذشته ای نه چندان دور بزنیم و هم بررسی مختصر از آنچه روز گذشته در شهرداری لنگرود گذشت.
 
دی ماه سال 93 اولین بار توسط همین رسانه و سپس دیگر سایت‌های محلی از اهدای جوایز عجیب در یک مسابقه والیبال در لنگرود خبر دادند ؛ گویا در یک مسابقه والیبال در شهرستان لنگرود به تیم‌های برتر بوقلمون، غاز و خروس جایزه داده شد که این ماجرا تا خبر 20.30 هم کشیده شد و موجبات تعجب و از طرفی نشاط مردم را فراهم کرده بود.
 
 
 
 
 
همان زمان و در نکوهش این اقدام بسیاری از رسانه ها با تیترهایی چون حیوان آزاری در ورزش محلی یا اهدای غاز به قهرمانان والیبالیست! به سراغ متولیان برگزاری این مسابقات رفتند.
 
اما دیری نگذشت و در مردادماه سال 96 و در یک اقدام جالب از سوی شهرداری لنگرود ، "کاکتوس" هدیه روز خبرنگار شد!
 
از آنجایی که شهردار محترم لنگرود فردی ولایتمدار و آشنا با معنا و مفهوم قرآن است آیه ای از قرآن را برای ایشان تکرار می کنیم:
 
خداوند در قرآن ۴۵ بار با نام «خبیر» از خود یاد کرده است. خبیر، یعنی آگاه از دقایق و جزییات اشیاء و انسانها و خبرنگار،‌ وارث چنین نام بلندی است چراکه برترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند همانان که از پس سالها تزکیه و تقوا و مرارت و مجاهدت به افتخار خبررسانی نایل آمدند و کسوت نبوت پوشیدند و خبرنگار، بیرق چنین رسالتی را بر دوش دارد. (ابلغکم رسالات ربی و انا لکم ناصح امین).
 
  
 
 
تابناک ضمن بررسی چرایی این موضوع از شهردار لنگرود تقاضا می کند که نگاهی گذرا به تصاویر مراسم تجلیل از خبرنگاران شهر همجواری که مدت ها شهردار آن بوده است(لاهیجان) انداخته و کمی پرس و جو کند تا متوجه شود که چرا در یک مراسم تجلیل بیش از 60 خبرنگار و مدیر رسانه های مطرح استان شرکت می کنند!
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
واقعا کاکتوس هدان؟ یه بار ................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار