مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب از برداشت ۴۶ هزارتن گندم از مزارع و خرید ۴۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،سعید حیدری پور ، از پایان برداشت گندم در مزارع شهرستان گیلانغرب و برداشت ۴۶ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان طی سال زراعی کنونی خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب افزود: این میزان گندم برداشت شده هم اکنون در سیلوهای شهرستان ذخیره شده است.

وی از خرید ۴۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز در این شهرستان خبر داد که از طریق مراکز خرید در  سیلوی ۲۰ هزار تنی شهر گیلانغرب، سیلوی ۱۰ هزار تنی گواور و ۳ مرکز خرید تعاون روستایی در دهستان‌های دیره، حومه و حیدریه صورت گرفته است.

رشد ۹ درصدی تولیدات گندم طی امسال

حیدری پور از افزایش ۴ هزار تنی میزان گندم برداشت شده طی امسال نسبت به ساگذشته خبر داد که رشد حدود ۹ درصدی را نشان می دهد.

وی سطح  زیر کشت گندم در شهرستان گیلانغرب را طی سال زراعی جاری ۲۳ هزار هکتار اعلام کرد که از این میزان ۱۲ هزار هکتار در مناطق گرمسیر و ۱۱ هزار هکتار در مناطق سردسیری قرار دارد.

بهره‌گیری از ۹۷ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در گیلانغرب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب، از برداشت گندم مذکور توسط ۹۷ دستگاه کمباین خبر داد و گفت: به علت گستردگی منطقه از این میزان ماشین آلان استفاده شد که ۴۷ دستگاه آن بومی منطقه و مابقی نیز از شهرستان و استان های هم جوار تامین شد.

وی گفت: این شهرستان ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و سالانه حدود ۹۰ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار