کد خبر: ۴۷۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹ 06 August 2017
مراسم آیین دیدار با عوامل فیلم امیر نادری، مجوز ساخت «بالن»، حضور بازیگر «خفه‌گی» در یک تئاتر، خوانش نمایشنامه‌ی «مو» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

مراسم آئین دیدار فیلم «کوه» ساخته امیرنادری دوشنبه ۱۶ مرداد در موزه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،این مراسم از ساعت ۲۰ با حضور جمعی از سینماگران و اهالی رسانه در موزه سینما آغاز می‌شود و پس از امضا پوستر فیلم توسط حاضرین، فیلم «کوه» به نمایش درمی‎آید.

«کوه» آخرین ساخته امیرنادری است. داستان این فیلم در دهکده‌ای کوهستانی روایت می‎شود که اهالیش به دلیل مشکلات زندگی و سختی کشت وکار آنجا را ترک کرده‌اند، دهکده‌ای که سایه کوهستان مانع عبور و تابیدن نور خورشید به آن است.در این میان مردی به نام آگوستینو و همسرش تلاش می‎کنند بمانند و آفتاب را به دهکده خود بیاورند. نمایش «کوه» از ۱۰ مرداد در گروه هنروتجربه آغاز شده است.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته در اولین روز اکران «کوه» ساخته امیر نادری،این فیلم با استقبال تماشاگران  بخصوص در سینماهای  فرهنگ و موزه سینما مواجه  شد و مسئولان موزه سینما سانس های نمایش فیلم در روز پنجشنبه گذشته  را افزایش دادند.

اخیرا علاوه بر پردیس چارسو، سینماهای هنرو تجربه بابل،  هویزه مشهد، سوره اصفهان ،پردیس گلستان شیراز و تماشاخانه پارس کرمان هم به سالنهای اکران اضافه شده اند.

این فیلم امروز جمعه 13 مرداد ساعت 19 در سینما فرهنگ،ساعت 21 در موزه سینما،ساعت 21 در سوره اصفهان،ساعت 17 در پردیس گلستان شیراز،ساعت 15 در هنر و تجربه بابل و ساعت 18 در تماشاخانه پارس کرمان اکران می شود.

برنامه نمایش فیلم کوه فردا شنبه 14 مرداد نیز به این قرار است:ساعت 21 موزه سینما،ساعت 18 پردیس کوروش و ساعت 17 هنر و تجربه بابل.

«بالن» پروانه ساخت گرفت/ کوروش تهامی به یک پروژه سینمایی پیوست

به گزارش مشاوررسانه ای فیلم سینمایی «بالن»، این فیلم به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه‌کنندگی عزت الله جامعی ندوشن پروانه ساخت گرفت.

فیلم سینمایی «بالن» که به تازگی پیش تولید آن شروع شده این روزها به دنبال جذب عوامل و بازیگران خود است.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان اولین نفر به پروژه سینمایی «بالن» پیوسته و با این فیلم قرارداد بسته است.

مسعود تکاور نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بالن» درباره فیلمنامه توضیح داد: من چندین سال را صرف نوشتن این فیلمنامه کردم و در پی فرصتی برای ساختن آن که مضمونی اجتماعی و فضایی پر از حادثه دارد، بودم.

وی درباره قصه فیلم گفت: داستان فیلم سینمایی «بالن» به جوانانی می پردازد که می‌خواهند یک شبه ره صدساله را طی کنند اما حوادث بیشماری در مسیر آنها قرار می گیرد.

به گفته تکاور، لوکیشن‌های این فیلم بیشتر در تهران و بخش‌هایی از آن هم در شمال کشور خواهد بود.

اگرچه «بالن» اولین فیلم سینمایی مسعود تکاور است، با این حال وی با پروژه‌های تلوزیونی و به ویژه سریال پلیسی «رهایی» در ژانر حادثه‌ای شناخته شده است.

از عواملی که تاکنون به فیلم سینمایی «بالن» پیوسته‌اند، می توان به نویسنده و کارگردان مسعود تکاور، تهیه کننده عزت الله جامعی ندوشن، سرمایه گذار یوسف نادعلی، بازیگر کوروش تهامی و مشاور رسانه‌ای علی موذن جامی، اشاره کرد.

بازیگر فیلم خفه‌گی به نمایش آشویتس زنان پیوست
رها حاجی‌زینل بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به نمایش "آشویتس زنان" پیوست.

حاجی‌زینل که سابقه بازی در آثاری همچون «خفه‌گی»، «مرگ تدریجی یک رویا»، «شاباش»، «مثل یک کابوس و بی‌خداحافظی» را در کارنامه دارد، این بار در آشویتس زنان به عنوان طراح موسیقی و بازیگردان همکاری خواهد کرد. وی پیش از حضور در عرصه بازیگری در ارکستر فیلارمونیک تهران نیز فعالیت داشته است.

وی علاوه بر این کار مشغول کارگردانی نمایشی با نام "هجوم" بوده که پاییز امسال در تهران روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "آشویتس زنان" به نویسندگی و کارگردانی "علی صفری" از دوازدهم شهریور ماه ۹۶ در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.

امیر شمس، یگانه رجبی، شهرزاد محمودی و یاسمن میرزایی در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت. این نمایش از دوازدهم شهریور ماه ساعت ۱۹ به مدت ۱۵ شب در خانه نمایش دا روی صحنه رفته و یکی از متقاضیان حضور در جشنواره تئاتر فجر خواهد بود. این نمایشنامه از سوی "امیرجادوسخن" کارگردان شهر رشت نیز برای جشنواره فجر ارسال شده است.

نمایشنامه "مو" در پردیس تئاتر شهرزاد خوانش می‌شود

جلسه نمایشنامه‌خوانی "مو" به کارگردانی شبنم قلی‌خانی در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

جلسه نمایشنامه‌خوانی "مو" نوشته سالی کلارک، ترجمه نازنین میهن و کارگردانی شبنم قلی‌خانی روز شنبه 21 مرداد ماه ساعت 18:30در پردیس تئاتر شهرزاد روخوانی می‌شود.

در این جلسه نمایشنامه‌خوانی آشا محرابی، امیر دلاوری، کاوه خداشناس، بهاران بنی‌احمدی، پریسا محمدی، سارا داروفروش، شبنم قلی‌خانی و فرزاد برهمن به عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

فرزاد فرهمن موسیقی، سوره قدمی دستیار کارگردان و حسین محمدی عکاس دیگر عوامل این جلسه نمایشنامه‌خوانی هستند.

خلاصه داستان نمایش "مو" از این قرار است: دختری که دیوانه وار عاشق هری است، او در مسیر پر پیچ و خم زندگیش عشق هری را فراموش نمی‌کند و با وجود تمام بی‌رحمی‌های هری تا مرز جنون و نابودی پیش می‌رود و در نهایت هری او را از این عشق ابدی راحت می‌کند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر شهر اول شهریور به پایان می رسد

ششمین جشنواره تئاتر شهر پنج نمایش برگزیده بخش صحنه‌ای خود را برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره تئاتر شهر ، بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر که تا اول شهریور ماه پذیرای تقاضای حضور هنرمندان و نمایشنامه‌های پیشنهادی خواهد بود در ششمین دوره جشنواره با رویکرد حمایتی که نسبت به گروه های جوان در مناطق و مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران دارد 5 نمایش برگزیده بخش صحنه‌ای را برای اجرای عمومی حمایت میکند.

بخش تئاتر صحنهای به شکل رقابتی و  با حضور گروه‌های فعال در شهر تهران و همچنین گروه‌های کانون‌های نمایش برگزار می‌شود که مطابق فراخوان حداکثر 16 نمایش پس از ارزیابی و بازبینی نمایش‌های متقاضی به تشخیص شورای انتخاب در این بخش پذیرفته خواهد شد.

به تشخیص کمیته‌ی انتخاب و بر اساس تعداد عوامل گروه و امکانات ضروری و سطح کیفی و تعداد اجراها در جشنواره به گروه‌های راه‌یافته‌ی این بخش در مرحله‌ نهایی جشنواره، حداکثر تا سقف 80 میلیون ریال کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

در متن فراخوان آمده است:با توجه به برگزاری جشنواره در سالن‌ فرهنگ‌سراها و چندمنظوره بودن این مراکز، ضرورت دارد گروه‌های نمایشی متناسب با این سالن‌ها و توجه به امکانات فنی نمایش خود را تولید نمایند. لازم به ذکر است ستاد جشنواره صرفاً پذیرای آثاری خواهد بود که امکان اجرا در فرهنگ‌سراها را داشته باشد.

همچنین به انتخاب هیاتداوران پنج نمایش برگزیده‌ی این بخش برای اجرای عمومی موردحمایت قرار خواهند گرفت.

سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باهدف توجه به فعالیت‌ها و حمایت از گروه‌های نمایش جوان و فعال شهر تهران «ششمین جشنواره تئاتر شهر» را با موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در آذر- دی 1396 و با شعار «تهران، تکریم زندگی» برگزار می‌کند.

هنرمندان متقاضی حضور در این جشنواره لازم است مدارک عمومی و اختصاصی شامل فرم تکمیل‌شده تقاضای حضور، مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر، چکیده‌  از سابقه فعالیت کارگردان و یا متقاضی حداقل ده خط و در یک صفحه که ضمیمه فرم تقاضا شود، سه نسخه نمایشنامه‌ی تایپ‌شده و یا طرح اجرایی در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دیگر را به همراه یک نسخه لوح فشرده طرح و نمایش‌نامه‌ در محیط WORD  را تا اول شهریور ماه 1396 به دبیرخانه ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار