کد خبر: ۴۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 30 July 2017
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با انجام سه سفر هوایی، از فرودگاه های بندرعباس ، اردبیل و همدان ، عملیات اعزام زائران ایرانی از میهن اسلامی به سرزمین وحی آغاز شد.
 
 «حسین اسفندیاری» روز یکشنبه افزود: نخستین پرواز حج تمتع صبح امروز توسط ایران ایر از بندرعباس آغاز شد و دو پرواز عصر امروز ( یکشنبه ) از فرودگاه های اردبیل و همدان به مدینه منوره انجام می شود.
این مقام مسئول درشرکت فرودگاه های کشوریادآورشد: طبق برنامه ریزی های انجام شده که از 3 ماه پیش در شرکت فرودگاه ها آغاز شده پروازهای زائران ایرانی از 3 فرودگاه تبریز، مشهد و اهواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی و 17 شهر دیگر توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.
اسفندیاری با بیان این که نخستین پرواز زائران ایرانی با برگزاری مراسمی در فرودگاه امام خمینی (ره ) ساعت 10 صبح روز دوشنبه 9 مرداد ماه از استان تهران با هواپیمایی ایران ایر عازم سرزمین وحی می شود، گفت: علاوه بر فرودگاه امام پروازهای فرودگاه های اردبیل، ارومیه، اصفهان، بندرعباس ،بوشهر، بیرجند، رشت ،زاهدان، زنجان، ساری، شیراز ،کرمان، کرمانشاه، گرگان، همدان و یزد توسط ایران ایر انجام خواهد شد.
وی با بیان این که امسال 86 هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی می شوند گفت: قرار است 68 هزار زائر ایرانی توسط پروازهای ایران ایر و 18 هزار توسط هواپیمایی سعودی عازم عربستان سعودی خواهند شد که سهم فرودگاه حضرت امام خمینی (ره ) حدود 25 هزار و 200 زائر خواهد بود.
وی، با بیان اینکه برای اعزام زائران ایرانی به عربستان با سازمان حج و زیارت هماهنگی های لازم انجام شده است، گفت: امسال 10 هزار و 400 نفر از فرودگاه مشهد، هفت هزار زائر از گرگان، 6 هزار و 400 نفر از اصفهان وپنج هزار نفر از فرودگاه اهواز به این کشور اعزام می شوند.
وی اظهارداشت: برای انجام حج تمتع امسال 3700 نفر از شیراز ، 3500 زائر از سازی ، 3400 نفر از همدان، 3240 نفر از تبریز ، 2900 زائر از کرمان ، 2700 نفر از ارومیه ، 2400 نفر از یزد و 2100 زائرایرانی از فرودگاه زاهدان عازم سرزمین وحی می شوند.
قائم مقام مدیرعامل در امورفرودگاه های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد:در سال جاری از فرودگاه بندر عباس 1600 نفر ، از فرودگاه بیرجند 1600 زائر ، از کرمانشاه 1300 نفر ، از زنجام 1100 نفر ، از بوشهر 1060 ، از رشت 810 نفر و از فرودگاه اردبیل 795 زائران ایرانی عازم بیت الله الحرام خواهند شد.
پیش از این حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که زائران ایرانی اوایل مرداد ماه امسال عازم سرزمین وحی می شوند، گفت: سهمیه ایران در آخرین سالی که حجاج ایرانی راهی کشور عربستان شده بودند 64 هزار نفر بود، اما در سال جاری این سهمیه رشد 35 درصدی داشته و قرار است 86 هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.
طبق برنامه ‌ریزی‌های انجام شده انتقال زائران ایرانی از 8 مرداد آغاز می شود و در 27 الی 29 روز کاری عملیات رفت به پایان می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار