امروز ؛
تابناک / جلسه علنی شورای رشت با خروج برخی از اعضا از صحن شورای‌چهارم نیمه‌تمام ‌ ماند ؛ در حالی كه قرار بود شورا میزبان سرپرست شهرداری در این جلسه باشد.
کد خبر: ۴۶۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 25 July 2017
تابناک / جلسه علنی شورای رشت با خروج برخی از اعضا از صحن شورای‌چهارم نیمه‌تمام ‌ ماند ؛ در حالی كه قرار بود شورا میزبان سرپرست شهرداری در این جلسه باشد.
 
در جلسه روز یکشنبه یك فوریت لایحه تنظیم قرارداد شهرداری با بخش خصوصی(شركت كارگزار) برای وصول مطالبات معوق شهرداری رشت توانست رأی موافق اعضا را به دست آورد‌ هرچند این لایحه مخالفانی نیز داشت.
 
«اسماعیل حاجی‌پور» عضو شورا در مخالفت با این لایحه اظهار كرد: اگرچه نفس لایحه خوب است اما بنا بر اصل ۴۴ قانون اقتصاد مقاومتی باید هزینه‌ها را كاهش داد و با تصویب این لایحه نه‌فقط هزینه‌های شهرداری كم نمی‌شود بلكه با قرارداد با بخش خصوصی بر هزینه‌های شهرداری نیز می‌افزاییم.
 
اما «محمدعلی رفیعی» عضو دیگر شورا در موافقت با این لایحه گفت: با وصول هرچه سریع‌تر مطالبات شهرداری كه رقم آن طی این چهار سال به ۲۰۰ میلیارد تومان نیز رسیده است و سپرده‌گذاری این مبلغ در بانك، سود ناشی از آن می‌تواند پاسخگوی بسیاری از هزینه‌های جاری شهرداری باشد.
 
در این جلسه همچنین لایحه نامگذاری معابر نیز با اضافه كردن كلمه «گل» به اسامی كوچه‌هایی كه به نام گل‌ها نامگذاری شده است ‌ تصویب شد اما سبب شد كه برخی اعضا به اضافه کردن كلمه «گل» به ابتدای نام این كوچه‌ها اعتراض كنند.
 
در ادامه جلسه زمانی كه لایحه اعطای كمك ۲۰ میلیون تومانی شهرداری رشت به المپیاد علمی و فرهنگی سازه‌های ماكارونی در دانشگاه گیلان مطرح شد، « مسعود کاظمی» رئیس شورا با نشان دادن چند كاغذ اعلام كرد كه برگزاری این المپیاد علمی لغو شده است.
 
در مخالفت با وی، رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورا خبر لغو این المپیاد علمی را تكذیب كرد و با وجود اعتراض‌های امیرحسین علوی مسكوت ماندن لایحه به رأی گذاشته شد و در حالی كه حضور ۱۲ نفر در صحن تأیید می‌شد، رئیس شورا اقدام به رأی‌گیری كرد و در نهایت با اعلام 6 رأی اعضا و احتساب رأی خود لایحه را مسكوت باقی گذاشت. پس از درگیری‌های لفظی كه ‌‌گاهی با فریادهای اعضا و حتی شوخی‌های مكرر همراه بود، با خروج چند تن ‌جلسه یكصد و نود و هفتم شورای رشت نیمه‌تمام ‌ ماند.

برچسب ها: شورای شهر رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار