تابناک / ویلا چوبی با استخر در چابکسر دارای 2 اتاق خواب و 2 طبقه در گیلان با قیمت 315 میلیون تومان به فروش می رسد.
کد خبر: ۴۶۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 22 July 2017
تابناک / ویلا چوبی با استخر در چابکسر دارای 2 اتاق خواب و 2 طبقه در گیلان با قیمت 315 میلیون تومان به فروش می رسد.
 
شهرهای شمالی کشور سالهاست که به دلیل جاذبه های اقلیمی و نوع آب و هوا در روزهای تعطیل سال برای شهروندان ایرانی داری کشش بالایی برای گذران اوقات فراغت است. در ایام نوروز بازار اجاره ویلا در شمال کشور داغ داغ است. صاحبان ویلا در این ایام بدون تعطیلی مشغولند و مسافران را اسکان می دهند. در تعیین قیمت اجاره ویلاهای شهرهای شمالی چندین عامل موثر است و تعرفه واحدی ندارد.

علی حامی احمدی، رییس اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت، در خصوص قیمت گذاری ویلاهای شهرهای شمالی کشور در تعطیلات عید این طور می گوید: قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا شکل می گیرد و نمی توان با قاطعیت گفت که نوروز ۹۶ چند درصد ویلاهای شمال گران تر از سال گذشته خواهد بود. حتی این امکان وجود دارد که در تعطیلات نوروزی پیش رو قیمت ها نسبت به سال های قبل کمتر شود. با توجه به حجم سفرهای انجام شده به شهرهای شمالی مالکان تصمیم به قیمت گذاری ویلاهای خود برای اجاره موقت می کنند.

مالکان ویلاها در خصوص قیمت گذاری هایی که انجام می دهند نزدیک بودن به دریا یا جنگل را به عنوان یک ملاک درنظر می گیرند. اما شهرهای شمالی هم بسته به جذاب بودن آن برای مسافران و تمیزی شهر برای خود قیمت پیدا کرده اند.

قیمت بالاتر ویلاهای مجهز به استخر

فربد پودهی یکی از اجاره دهندگان ویلا در شهرهای شمال است، وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت قیمت گذاری ویلا در شمال این طور می گوید: قیمت ویلا تعطیلات عید هفته اول بالاتر از هفته دوم است. که البته باید گفت اجاره دادن ویلا کنار دریا راحت تر صورت می گیرد.

وی می افزاید: در خصوص ویلاهای لوکس عامل تعیین کننده قیمت در تعطیلات نوروز استخر با امکانات آب گرم است. چرا که آب دریا در این زمان سرد است و امکان شنا کردن برای مسافران نوروزی فراهم نیست.

بالارفتن قیمت ویلا با تعداد اتاق خواب

با نگاهی به سایت هایی که در خصوص اجاره ویلا فعالیت می کنند مشخص می شود که این سایت ها بر حسب تجربه بر چند عامل بیشتر تکیه می کنند تا بتوانند ویلاهایی که برای اجاره در اختیار دارند به متقاضیان واگذار کنند. این عوامل اغلب بر شهر، متراژ ویلا و متراژ زمین، امکانات ساحل اختصاصی و استخر و همچنین دسترسی به دریا و نواحی کوهستانی خلاصه می شود. اما وجه اشتراک همه ویلاهای اجاره ای تعداد اتاق خواب است به طوری که ویلاهایی که تعداد اتاق خواب بیشتری دارند به طور حتم گران تر قیمت گذاری می شوند.

در خصوص ویلاهای لوکس به غیر از عوامل فوق امکاناتی مانند میزبیلیارد، اینترنت پرسرعت، امکانات رفاهی کودکان و دسترسی به مراکز تجاری بیشتر مدنظر قرار می گیرد. البته نباید فراموش کرد حضورمالک یا سرایدار برای اجاره موقت ویلا تاثیر گذار است اما این تاثیر در ویلاهای کوچک بیشتر نقش دارد و در خصوص ویلاهای لوکس پذیرفته تر است.

ترتیب شهرهای شمالی بر اساس قیمت اجاره ویلا

آقای کاظمی یکی از بومیان شمال در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، پیرامون اولویت بندی شهرهای شمالی این طور می گوید: شهرهای شمال کشور در دو استان گیلان و مازندران بر اساس یک تقسیم بندی قرار دارند. که در این باره می توان گفت در استان گیلان شهر لاهیجان گرانترین شهر شمال کشور از نظر قیمت اجاره ویلا برای چند شب است.

کاظمی این طور می گوید برای مسافرانی که وارد استان گیلان می شوند حرکت به سمت شرق استان و ادامه سفر به استان مازندران هزینه های کمتری به لحاظ مخارج سفر به همراه دارد و از این نظر شهرهای مسیر شرق گیلان و مازندران از نظر قیمت اجاره ویلا موقعیت بهتری دارند. به همین دلیل می توان گفت بعد از لاهیجان و لنگرود، به ترتیب شهرهای آستانه، املش و سیاهکل جاذبه بیشتری برای اقامت مسافران دارد و اجاره ویلا در این مناطق رونق بیشتری دارد. البته در میان این شهرها مناطق نزدیک به شیطانکو در لاهیجان و لیلاکوه در لنگرود و نواحی جنگلی سیاهکل شرایط ممتازتری دارند.

وی با اشاره به اینکه در آخرین نقطه استان گیلان و در شهر چابکسر به عنوان مرز استان گیلان و مازندران قیمت اجاره ویلا افزایش می یابد، این طور توضیح می دهد: در شهرهای گیلان اجاره یک ویلای ارزان برای هر شب بین ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزارتومان است. اما در چابکسر به دلیل نزدیکی توأم اغلب ویلاها به دریا و جنگل قیمت ها به طور پایه از ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و افزایش می یابد. که البته قیمت ویلاهای لوکس هم شرایط مربوط به خودش را دارد.

کاظمی در خصوص قیمت های اجاره ویلا در بخش های غربی استان گیلان این طور می گوید: در شهرهای غربی گیلان مانند انزلی که مناطق آزاد و مراکز خرید و فروش تجاری شکل گرفته است قیمت های اجاره ویلا هم شرایط دیگری پیدا کرده است. به طوری که در این نواحی اغلب شهرهای انزلی، فومن، ماسوله و قلعه رودخانه و آستارا بیشترین سکونت مسافران را شاهد است و به همین دلیل تقاضای مردم برای اجاره ویلا دراین شهرها بیشتر است.

وی شهر رامسر را به عنوان گرانترین شهر استان مازندران در اجاره ویلا معرفی می کند و می گوید: شهرهای استان مازندران با توجه به اتصالش به استان گیلان دارای گردشگر بیشتری است و در این منطقه شهرهای شهسوار، چالوس و بابلسر به ترتیب بیشترین درخواست اجاره ویلا برای اقامت مسافران نوروزی را دارد. در این استان شهرهای نور و محمودآباد همیشه از تعداد مسافران کمتری برای اقامت برخوردار بوده است.

کاظمی در بخش پایانی صحبت خود گفت: با وجود اولویت بندی هایی در تعیین قیمت اجاره ویلا وجود دارد، اما در هر شهر موقعیت طبیعی اصلی ترین ملاک قیمت گذاری اجاره ویلا محسوب می شود.
 
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار