کد خبر: ۴۶۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 21 July 2017
رئیس سازمان سیا: وقتی بازنگری در سیاست‌ها به پایان برسد، "تغییری اساسی" در رویکرد آمریکا نسبت به ایران را شاهد خواهیم بود.

تغییری اساسی را در رویکرد با ایران شاهد خواهیم بودبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از توئیت خبرنگار واشنگتن پست، مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا در نشست موسسه اسپن گفت: وقتی بازنگری در سیاست‌ها به پایان برسد، "تغییری اساسی" در رویکرد آمریکا نسبت به ایران را شاهد خواهیم بود.

در خبری دیگر به نقل از خبرنگار سی‌ان‌ان در توئیتر، مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا در این نشست از ایران و گروه تکفیری - صهیونیستی داعش به عنوان دشمنان آمریکا در سوریه نام برد.

رئیس سیا گفت: زمانی که راهبرد جدید دولت آمریکا درباره ایران به اجرا درآید، شاهد تغییری اساسی خواهید بود.

به نوشته روزنامه گاردین، مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روز پنج شنبه گفت: روسیه هیچ قصدی برای ترک کردن سوریه ندارد و همچنان در امور آمریکا دخالت می کند تا برای آن «مشکل ایجاد کند.»

وی تصریح کرد: باور دارد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است و روابط آمریکا-روسیه را همچنان «پیچیده» توصیف کرد.

پمپئو گفت: «من فکر می کنم آنها (روس ها) هر جا بتوانند سعی می کنند زندگی را برای ما سخت تر کنند. من فکر می کنم آنها این راه را مفید یافته اند.»

رئیس سازمان سیا همچنین گفت: او کمترین شواهد را از این که روسیه در سوریه راهبردی جدی علیه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) دنبال می کند، مشاهده کرده است.

او گفت: هر گونه اظهارنظری درباره اینکه روسیه در سوریه، متحد آمریکا بوده است، با آنچه مشاهده می شود، صدق نمی کند.

پمپئو ابراز امیدواری کرد: نقاطی در جهان وجود داشته باشند که آمریکا و روسیه بتوانند در مقابله با تروریسم، در آنجا باهم همکاری کنند.

وی گفت: تصور سوریه ای با ثبات با حضور رئیس جمهوری به نام بشاراسد، دشوار است. او اسد را «بازیچه دست» ایرانی ها توصیف کرد که هم اکنون «پایگاه قابل توجهی در سوریه» دارند.

رئیس سیا گفت: روسیه در سوریه می ماند، زیرا حفظ پایگاه نیروی دریایی اش در شهر طرطوس در ساحل مدیترانه، را مهم می داند.

وی که در نشست امنیتی موسسه اسپن  -گردهمایی سالانه مقامات و کارشناسان امنیت ملی و اطلاعاتی در اسپن کلرادو- صحبت می کرد، به بحث درباره طیف وسیعی از موضوعات پرداخت.

او گفت: دولت ترامپ سرگرم کار بر روی راه هایی برای مقابله با ایران است که می خواهد «قدرت اصلی» خاورمیانه باشد.

پمپئو در ادامه از توافق هسته ای دولت اوباما با ایران انتقاد کرد. دولت ترامپ اخیرا تایید کرد که ایران به تعهداتش بر اساس این توافق عمل کرده است اما هشدار داد این کشور به علت نقض «روح توافق» با پیامدهایی مواجه می شود؛ که اشاره به اقدام ایران در دنبال کردن برنامه موشک بالستیک داشت.

وی گفت: وقتی بحث تبعیت ایران از توافق به میان می آید، باید گفت ایران «مستاجر بدی» است. او شکل تبعیت ایران را به مستاجری تشبیه کرد که اجاره خود را نمی دهد تا زمانی که مالک آن را مطالبه می کند و بعد او چک بدی را برای مالک می فرستد.

او گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با کشورهای حوزه خلیج(فارس) و اسرائیل، سرگرم همکاری برای یافتن راهی مشترک به منظور مقابله با ستیزه جویی ایران در منطقه است.

وی افزود: آنچه تاثیر نخواهد داشت، تلاش برای امتیاز دادن به تهران به منظور تبعیت از توافق یا واداشتن آن به اینکار است.

پمپئو گفت: «زمانی که راهبرد ما به اجرا درآید، من اطمینان دارم، شما شاهد تغییری اساسی در سیاست (ما) خواهید بود.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار