جوکار در تذکر شفاهی:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در تذکر شفاهی امروز گفت: برخی با دور زدن قانون و لابی گری در بخش های مختلف ازاجرای قانون سر باز زده و فکرمی کنند با پول می توانند هر کاری بکنند و همچنین بعد از گذشت 5 ماه از صدور حکم توقیف اموال شرکت های بزرگ معدنی که میلیاردها حقوق دولت و ملت را نادیده گرفته اند اقدامی در این خصوص نشده است.
کد خبر: ۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 11 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدصالح جوکار در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت:‌ باید احقاق حقوق فرهنگیان و رفع تبعیض در پرداخت حقوق معلمان نسبت به سایر کارکنان در دستور کار جدی مجلس و دولت قرار گیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود آب شرب در یزد افزود: مردم نجیب استان یزد در این فصل گرما و در آستانه ماه مبارک رمضان نباید دچار کمبود آب شرب باشند.

وی تصریح کرد: اجرای خط انتقال آب به یزد به کندی پیش می رود و بودجه لازم برای این منظور تأمین نمی شود این در حالی است که ازمحل صندوق توسعه ملی منابع خوبی در خصوص پروژه های انتقال آب دیده شده و جا دارد به داد مردم یزد هم برسیم.

جوکار تأکید کرد:‌ وزارت نیرو باید در خصوص انتقال آب به استان یزد و تأمین اعتبار لازم برای  این منظور پیگیری جدی تری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه براساس قانون بودجه سال 92 و 93 استخراج کنندگان معادن سنگ آهن که پروانه بهره برداری آنها به نام ایمیدرو است موظفند 5 درصد میانگین قیمت آزاد سنگ آهن و یا 30 درصد از قیمت کل محصولاتشان را به حساب درآمدهای عمومی واریز کنند گفت: در حال حاضر این قانون اجرایی نمی شود و باید علت آن به صورت مشخص اعلام شود.

جوکار افزود: در حالی که ما در مجلس وقت و هزینه بسیاری برای تصویب قوانین می گذاریم این قوانین اجرایی نمی شود و با گذشت 2 سال از تصویب قانون مذکور به علت قانون گریزی شرکت های بزرگ معدنی میلیاردها حقوق دولت و ملت نادیده گرفته می شود.

وی گفت: برخی با دور زدن قانون و لابی گری در بخش های مختلف ازاجرای قانون سر باز زده و فکرمی کنند با پول می توانند هر کاری بکنند همچنین بعد از گذشت 5 ماه از صدور حکم توقیف اموال شرکت های مذکور اقدامی در این خصوص  نشده لذا از وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود در این خصوص پیگیری جدی داشته و با این افراد برخورد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار