کد خبر: ۴۶۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 15 July 2017
دبیر ستاد برگزاری یکصدمین سال دانشگاه خوارزمی از راه‌اندازی باشگاه ۱۹۱۹ به منظور گردهمایی دانشگاه‌های یکصد ساله جهان خبر داد.

دکتر بهادر باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی در سال ۱۲۹۷ به عنوان اولین دانشگاه مدرن ایرانی تاسیس شده و به عنوان دارالمعلمین، دانشسرای عالی، دانشگاه تربیت معلم و بعد دانشگاه خوارزمی شناخته می‌شده است اظهار کرد: این دانشگاه در نظر دارد در سال ۱۳۹۷ مراسم یکصدمین سال تاسیس خود را برگزار کند.

وی ادامه داد: ما تاکید داریم تاریخ و هویت دانشگاه و جایگاه ویژه‌ی آن در علم و معرفت کشور حفظ و آن را به جامعه معرفی کنیم و به همین جهت ستادی تشکیل شده است که علاوه بر مسئولان دانشگاه، معاونان و مدیران فرهنگی از شهرداری تهران، وزارت علوم و سازمان میراث فرهنگی نیز نماینده‌هایی در آن حضور دارند  که برای این مراسم برنامه‌ریزی می‌کنند.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی با اشاره به ساخته شدن سرود دانشگاه خوارزمی افزود: همچنین مجسمه‌ی خوارزمی دانشمند بزرگ ایرانی که دانشگاه با اسم او نامگذاری شده در حال ساخت است و همچنین سردیس بزرگان این دانشگاه از جمله پروین اعتصامی، پروفسور "مصاحب” پدر علم ریاضی مدرن ایران و برادران قریب در حال ساخت است و هم زمان با جشن صد سالگی دانشگاه در موزه دانشگاه نصب می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین ساختمان پروین اعتصامی که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و در دانشگاه خوارزمی قرار گرفته است با همیاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران بازسازی و مرمت می‌شود و به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و توریستی تهران شناخته خواهد شد که در پایان سال ۹۶ نیز کار مرمت و باز سازی آن به پایان خواهد رسید.
دبیر ستاد برگزاری یکصدمین سال دانشگاه خوارزمی از راه‌اندازی باشگاهی به منظور گردهمایی دانشگاه‌های صد ساله جهان خبر داد و گفت: بنا داریم در این باشگاه که ۱۹۱۹ نام گذاری می‌شود از دانشگاه‌هایی در جهان که صد ساله می‌شوند دعوت کنیم تا با ما در ارتباط باشند. دبیرخانه این باشگاه در دانشگاه خوارزمی خواهد بود و پس از تاسیس می‌تواند هر ۴ سال یک بار به دانشگاه دیگری واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه در راستای راه‌اندازی باشگاه ۱۹۱۹ نامه‌نگاری‌ها با دانشگاه‌های برتر جهان که حدود ۲۰۰ دانشگاه هستند انجام شده است بیان کرد: در مراسم صد سالگی دانشگاه خوارزمی که امیدواریم با حضور رییس جمهور برگزار شود از مسئولان این دانشگاه‌ها دعوت به عمل خواهد آمد.
دکتر باقری همچنین با اشاره به طراحی و ساخت سر در جدید دانشگاه خوارزمی افزود: این سر در در سال ۹۷ بر در دانشگاه نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین رایزنی‌هایی با شهرداری داشته‌ایم تا بتوانیم خیابان خاقانی که خیابان شرقی دانشگاه است به عنوان پیاده راه فرهنگی سنگفرش و بسته شود، به طوریکه قدمت دانشگاه در این مکان دیده شود.
 مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در پایان تاکید کرد: امیدواریم وزارت علوم، دولت و شهرداری تهران همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند تا  دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین دانشگاه ایران که اساتید و بزرگان زیادی را تربیت کرده و همچنین دانشگاه‌های زیادی از آن به وجود آمده است به عنوان مرکز علمی و فرهنگی ایران شناخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار