گزارش تابناک از قرارداد ایران با شرکت توتال فرانسه ؛
تابناک / مدتی است شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه پیمان نفتی با ایران به امضا رسانده که از روز امضا با جنجال فراوانی همراه بود.
کد خبر: ۴۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 12 July 2017
تابناک / مدتی است شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه پیمان نفتی با ایران به امضا رسانده که از روز امضا با جنجال فراوانی همراه بود.

چند روز گذشته نماینده مردم شاهین شهر از طرح سه فوریتی «توقف موقت قرارداد توتال برای مطالعه، بررسی‌ و رعایت مصالح ملی درآن» در پارلمان خبر داد که توسط چند تن از نمایندگان طرح سه فوریتی را تکذیب کرده و اعلام کردند امکان دارد در این رابطه از رئیس جمهور سوال شود
 
 
 
 
پس از این این اتفاق بر آن شدیم تا برای دانستن نظر نمایندگان استان گیلان سری به فضای مجازیزده تا ببینیم در این چند روز نمایندگان گیلان در مجلس نظرشان در رابطه با این قرار داد بحث برانگیز چگونه است،آیا موافق این سبک از قرار داد های نفتی هستند و یا مخالف آن.

در زیر نظر نمایندگانی که تا کنون در این رابطه با رسانه های خبری مصاحبه داشته اند را می خوانید:

 
سید کاظم دلخوش:مصادره منافع ملی هدف شرکت‌های سرمایه‌گذار توتال و شل در ایران است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی در ایران نظیر توتال و شل هدفشان مصادره کردن منافع ملی به نفع خودشان است، گفت: امکانات اقتصادی در کشور متعلق به ملت خودمان است و شرکت‌های خارجی هدفشان در ایران بردن منافع ملی به نفع خودشان است.

دلخوش با تأکید بر اینکه نباید دشمن به‌راحتی بهره جمهوری اسلامی را به استثمار خود در بیاورد، اظهار کرد: ملت ایران تابع زور نیست و همیشه با درک و فهم خودش ثابت کرده که با ملت دنیا همراه و همگام است.

وی همچنین با بلند شمردن عزت ایرانی در نزد جهانیان افزود: دولت‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران باید متوجه باشند که نباید حقوق ملت ایران را کوچک شمرد.

 
جعفرزاده نماینده مردم رشت:برجام به بار نشست

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌‌‌آبادی درباره قرارداد نفتی با شرکت توتال در توئیتر خود نوشت:

«امضا قرارداد نفتی حدود پنج‌ میلیارد دلاری با فرانسه یعنی رای مردم به دکتر روحانی و برجام به بارنشست

و طعم شیرین پیروزی را دو صد چندان کرد از سوی دیگر موجبات شکست سیاست‌های نابخردانه ترامپ را نیز فراهم نموده است

و اتحاد بین‌المللی بر علیه ایران را بر هم زد که حاصل تدبیر حاکمیت و دولت و مقاومت ملت ایران بود.»
 

کوچکی‌نژاد: قرارداد ایران با توتال برخلاف قانون اساسی و سلطه بیگانگان را بر ما بیشتر می کند

نماینده مردم رشت در گفت گو با خانه ملت با اشاره به قرارداد نفتی توتال با ایران گفت در این رابطه قرار است نامه ای به رئیس جمهور ارسال شود.

وی درمورد محتوای نامه به رئیس جمهوری یادآور شد که در این نامه تاکید شده است قرارداد ایران با توتال برخلاف قانون اساسی و دارای ایراداتی است و سلطه بیگانگان را بر ما بیشتر می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: این نامه در یکی – دو روز آینده به رئیس جمهوری ارائه می شود.

 
اسدالله عباسی:حاضر شدن شرکت های خارجی در حوزه صنعت نفت یک گام رو به جلو است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن ورود شرکت های خارجی سرمایه گذار در کشور اظهار داشت: قراردادهای جدید نفتی حرکتی در راستای رفع تحریم ها است.

وی با بیان اینکه ما منتظر بودیم که شرکت های خارجی به طور جدی وارد شوند و با ایران عقد قرار داد کنند، افزود: تاکنون صحبت از حضور شرکت‌های خارجی در کشور بود و ما عملا چیزی از حضور شرکت های بزرگ خارجی در کشور ندیده بودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حاضر شدن شرکت های خارجی در حوزه صنعت نفت یک گام رو به جلو است.

دیگر نمایندگان گیلان تا کنون در رابطه با این قرارداد مهم و جنجالی اظهار نظر نکرده اند و خیل عظیمی از مردم حوزه های انتخابی این نمایندگان در انتظار اظهار نظرشان نشسته اند.
 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار