کد خبر: ۴۵۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 09 July 2017
تابناک / رئیس هیات شطرنج گیلان گفت: دومین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام ستارگان در این استان برگزار می شود.

کیومرث بیات روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از رقابت ها با حضور برترین شطرنج بازارن جهان و ایران از روز بیستم تیر ماه در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد بندرانزلی برگزار می شود.
 
وی اظهار کرد: این رقابت ها با حضور الکسی شیروف اسطوره شطرنج جهان از کشور لتونی برگزار خواهد شد .
 
وی بیان کرد: اولین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام ستارگان سال گذشته نیز در منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شده بود و امیدواریم که میزبان خوبی برای دومین دوره این رقابت ها باشیم.
 
رئیس هیات شطرنج استان گیلان یادآور شد: دومین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام ستارگان ، به مدت یک هفته در منطقه آزاد بندرانزلی استان گیلان برگزار می شود.
الکسی شیروف متولد 1972 استادبزرگ و نویسنده شطرنج لتونیایی‌الاصل اهل اسپانیا است که از اوایل دهه 1990 تاکنون همواره در جمع بهترین شطرنج‌بازان جهان قرار داشته ‌است.
آخرین ریتینگ او در ژوئیه 2010 با ریتینگ 2749 دوازدهمین شطرنج‌باز برتر در رده‌بندی جهانی این ورزش قرار گرفت که این شطرنجباز سابقه قهرمانی شطرنج زیر 16 سال جهان در سال 1988 و نایب‌قهرمانی زیر 20 سال جهان در 1990 دارد که در همین سال به درجه استاد بزرگی رسید.
این شطرنجباز پرآوازه جهان در سال 1998 در یک رویارویی دو جانبه با ولادیمیر کرامنیک برای تعیین رقیبی برای به چالش کشیدن گری کاسپاروف قهرمان وقت شطرنج جهان با 2 پیروزی، هفت مساوی و بدون باخت به پیروزی رسید اما به دلیل مشکلات مالی رقابت وی با کاسپاروف برگزار نشد.
وی همچنین در سال 2000 به فینال قهرمانی شطرنج جهان فیده رسید که در تهران مقابل ویسواناتان آناند از کشور هندوستان قرار گرفت که در نهایت بازی را به قهرمان هندوستانی جهان واگذار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار