کد خبر: ۴۵۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 29 June 2017
تابناک / معاون اول رئیس‌جهور بابیان اینکه حضور آگاهانه مردم در انتخابات اخیر گیلان بیانگر روشنفکر و نخبه بودن آن‌ها است گفت: رأی مردم گیلان به روحانی بیانگر پختگی و تکامل سیاسی مدیران سیاسی استان است.

 اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بابیان اینکه پرداختن به مشکلات گیلان نیاز به‌وقت بیشتری دارد اظهار کرد: گیلان سرزمین مردان بزرگی است که همواره در نخبه پروری حرف برای گفتن دارد.

وی بابیان اینکه حضور آگاهانه مردم در انتخابات اخیر گیلان بیانگر روشنفکر و نخبه بودن آن‌ها است، گفت: حضور مردم گیلان در انتخابات و رأی به دولت دوم روحانی بیانگر پختگی و تکامل سیاسی مدیران سیاسی این استان است.

معاون اول رئیس‌جمهور به سفر خود در ایام انتخابات به گیلان اشاره کرد و گفت: حضور و مشارکت بالای جوانان در انتخابات و نظم در گیلان از مهم‌ترین شاخصه‌های این استان است.

وی بابیان اینکه حضور مردم در انتخابات موجب عزت ایران در منطقه و رهبری در جهان شد، گفت: من به‌عنوان کسی که در متن این انتخابات بودم درک می‌کنم که این انتخابات چه سرمایه بزرگی را در تأثیر گزاری در منطقه برای کشور کسب کرده است.

جهانگیری بابیان اینکه این سرمایه انسانی پلی برای پیشبرد اهداف نظام و دولت است، گفت: همه کسانی که به روحانی یا به نامزدهای دیگر رأی دادند باید دست‌به‌دست هم بدهد تا تغییر و تحولی بزرگی در راستای رشد و عبور از تنگناها انجام دهیم.

وی بابیان اینکه ما در شرایط حساسی قرارگرفته‌ایم، گفت: مدیران آمریکا با حضور در عربستان با عقد قراردادی که می‌بندند آینده‌ای را برای جهان وضع می‌کنند که بسیار جای تأمل دارد.

وی بابیان اینکه منطقه ما ملتهب و ناآرام است، گفت: این در شرایطی است که ایران k از امنیت بالایی برخورد است و با حضور مردم و نیروهای مسلح این اتفاقات رقم نمی‌خورد.

جهانگیری بابیان اینکه باید به سمتی حرکت کرد که منطقه از آرامش بیشتری برخوردار باشد، گفت: باید در شرایطی خاصی که در منطقه وجود دارد با همدلی و همکاری کشور را از بحران‌ها عبور دهیم.

وی به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: بیماری اقتصادی  بزرگ‌ترین مشکل و چالش دولت است و ما باید این بحران بزرگ را حل‌وفصل کنیم اینکه گفته می‌شود نرخ بیکاری جوانان در جامعه بالای 11 درصد است این درواقع بیش از 25 درصد برای کل جامعه است.

وی بابیان اینکه در کشور باید سرمایه‌گذاری زیاد شود، گفت: باید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور حضور پیدا کنند تا چالش‌های اقتصادی در کشور حل شود.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به‌عنوان سیاست‌های نکاه کرد که قدرت اجماع سازی داشته باشد اظهار کرد: اگر همه قوا و دستگاه‌های کشور تلاش کردند که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کنند محقق شد اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود و موفقیت‌های اقتصاد مقاومتی رقم می‌خورد.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذاران هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند، گفت: دستاوردهای مطلوبی در این مهم دست‌یافته‌ایم اما همچنان با اهداف تعیین‌شده فاصله داریم.

جهانگیری بابیان اینکه دولت دوازدهم در حال تشکیل است، گفت: در دولت دوازدهم هم از دولتمردان جوان‌تر و هم مجرب استفاده خواهیم کرد که بتوانند مشکلات اقتصادی در کشور را با سرعت بیشتری حل کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه نرخ تولید در کشور باید بیشتر شود، گفت: سرعت رشد واحدهای صنعتی و تولید در کشور باید بیشتر شود  که باید سهم قابل‌توجهی در گیلان رقم بخورد.

وی بابیان اینکه باید واحدهای متوسط و کوچک همچون اصناف مالیات پرداخت کنند گفت: نباید تعهدات به تأمین اجتماعی طولانی شود و باید در بخش صادرات نقش کلیدی داشته و هرسال باید از گیلان همچون سایر استان‌های مرزی حرف برای گفتن داشته باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه نگاه ما به گیلان نگاه فراملی است گفت: گیلان از استعداد بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و ورود بیش از  35 هزار نفر گردشگر به گیلان باید در اقتصاد استان تحول ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار