مدیر امور مناطق معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جشنواره به رنگ خدا در ماه مباک رمضان در ۱۱۰ مسجد محوری اجرا شد که دراین مدت ۲۱۹۸ سفره افطاری ساده برای روزه داران برپاشد.
کد خبر: ۴۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ 28 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،جواد بیوکی در گفتگو با خبرنگارما اظهار کرد: ۱۱۰ مسجد محوری مشهد در‌ماه رمضان میزبان جشنواره به رنگ خدا بودند.

وی با بیان اینکه ۲۸فعالیت فرهنگی در این جشنواره اجرا شد افزود: یکی از اقداماتی که در این طرح انجام شد برپایی سفره های افطاری ساده  و طرح لقمه های مهربانی در مساجد بود که در طی این ماه در مجموع ۲۱۹۸ سفره افطاری برپا و ۹۸۴ مرحله طرح لقمه مهربانی اجرا شد.

مدیرامور مناطق معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: برپایی ۴۷۳ ایستگاه سلامت در مساجد که در آن پزشکان به صوررت رایگان نسبت به معاینه و غربالگری شهروندان میپرداختند نیز از دیگر اقوامات ارزشمند این طرح بود.

بیوکی با اشاره به برنامه های علمی و آموزشی در این طرح بیان کرد: در جشنواره به رنگ خدا ۲۰۹۵ مهد کودک مسجدی؛ ۱۵۴۱ قرائت خانه جهادی و ۱۱۱۹ برنامه زکات علمی در مساجد محوری مشهد دایر گردید.

* جشنواره به رنگ خدا ۱۲۰۰یتیم را دارای سرپرست کرد

وی برنامه های قرآنی مانند نسیم وحی و طرح های قرائت و حفظ قران را از دیگر برنامه های این جشنواره دانسته و عنوان کرد: در این جشنواره ۱۲۰۶ یتیم توسط خیرین مشهدی به سرپرستی گرفته شدند.

مدیرامورمناطق معاونت فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد:غبارروبی مساجد؛ اعزام ۶۹۵۱ نفر از سالمندان مشهدی به حرم مطهر و پخش ۴۰۸ فیلم ارزشی از دیگر برنامه های اجرا شده در ۱۱۰ مسجد محوری درمناطق ۱۳ گانه مشهد است.

* طرح های ویژه روز قدس در جشنواره به رنگ خدا

بیوکی با اشاره به طرح های این جشنواره برای روز قدس گفت: روز قدس امسال مردم مشهد با تولید و توزیع توزیع ۲۸ هزار دست بافته نمدی و ساخت آدمک های استکباری در جشنواره به رنگ خدا؛ حرکت فرهنگی در مسیر اسکتبارستیزی را متجلی ساختند.

وی ادامه داد: جشنواره آدمک های استکباری از جمله دیگر برنامه های دیگری بو‌د که در سطح مناطق اجرا گردید. حدود ۴۰ اثر در این جشنواره  ارایه و داوری شده و در راهپیمایی روز قدس نیز در معرض دید قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار