مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی اعلام کرد: بازارپایه توافقی را بازاری مناسب برای ریسک‌ پذیرها است.
کد خبر: ۴۴۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 28 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت اخبار پدیده، حسین خزلی خرازی گفت: اسامی شرکت ‌هایی که در بازار پایه حضور دارند در تابلوی اصلی نیستند و محدوده نوسان برای آنها 10 درصد است.
وی با اشاره به اینکه حجم مبنا برای این شرکت ها اعمال نمی‌شود افزود: بعضی از شرکت ‌های سهامی عام که قبلا در بورس پذیرفته، اما بنابه دلایلی از بورس‌ ها اخراج شده اند، به بازار پایه منتقل می‌ شوند. 
مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی دلیل این تغییرات را جلوگیری از حبس دارایی ‌سهامداران دانست و افزود: انتقال اینگونه شرکت ها به بازار پایه، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات برای سهامداران و ایجاد شرایط لازم برای انجام معامله سهام آن ها است.
او با بیان اینکه در اسفند ماه 1395 سه تابلو در بازار پایه با دستورالعمل جدید ایجاد شد، ادامه داد: بازار پایه بر اساس این دستورالعمل به  بازارهای «الف»،‌ «ب» و «ج» تقسیم شد. 
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه درباره ویژگی ‌های شرکت ‌های ارایه شده در این بازار گفت: این شرکت‌ ها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار نیستند و اطلاعات مالی خود را در اختیار کارشناسان بورس قرار نمی‌دهند و یا نمی‌توانند چنین کاری انجام داده یا اینکه اطلاعاتی که می‌دهند،‌ با شرایط پذیرش شرکتی ‌های بورسی تطبیق ندارد، به همین دلیل این بازار نسبت به بازارهای اصلی بسیار پر ریسک ‌تر است. 
وی افزود: هرچند بازارهای اصلی هم ریسک دارند اما ریسک این بازار بسیار بیشتر بوده و بهتر است تنها کسانی که اهل تجزیه و تحلیل و پذیرش ریسک اینگونه از شرکت‌ ها هستند،‌ وارد آن شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار