کد خبر: ۴۴۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 28 June 2017
تابناک / وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات ریل گذاری راه آهن رشت- قزوین خبر داد و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه نیز ۹۴ درصد پیشرفت دارد.

عباس آخوندی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه راه آهن رشت- قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات ریل گذاری و ۹۴ درصدی زیرسازی، اما محدودیت های بودجه دولت طرح های مهم کشور را با تاخیر مواجه می کند.

وی با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری در ۱۲۳ کیلومتر از مسیر به پایان رسیده، یاد آور شد: این عملیات تا قبل از سال ۹۲ تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عملیات ریل‌گذاری مستقیم ۴۱ کیلومتر از مسیر ۱۶۴ کیلومتری این محور باقی مانده است که با احتساب خطوط ایستگاهی تا کنون ۱۴۲ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری انجام شده است.

آخوندی با اشاره به مشخصات پروژه راه آهن رشت- قزوین گفت: این پروژه دارای ٥٧ دستگاه تونل، پنج دستگاه گالری به طول ۲۵ کیلومتر و  ۵۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۹ کیلومتر است که پل حاشیه سد منجیل به طول هزار و ۴۳۱ متر، بزرگترین پل راه‌آهن در کشور محسوب می شود و به تازگی عملیات ریل‌گذاری آن آغاز شده است.

وی افزود: سرعت تردد بر این خط ‌آهن  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار ‌های مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری است و با اتمام این پروژه سالانه ۲.۸ میلیون نفر ظرفیت مسافر و هفت میلیون تن سالانه به ظرفیت حمل بار کشور افزوده خواهد شد.

آخوندی همچنین پس از بازدید از راه آهن، از آزاد راه رشت- قزوین بازدید کرد و از تکمیل سریع این آزادراه خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه تکمیل این آزاد راه بررسی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار