واکنش‎ها به مداحی سیاسی عید فطر ؛
تابناک / برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب و اصولگرا به شعرخوانی یکی از مداحان در مراسم نماز عیدفطر مصلی تهران واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۴۴۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 27 June 2017
تابناک / برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب و اصولگرا به شعرخوانی یکی از مداحان در مراسم نماز عیدفطر مصلی تهران واکنش نشان دادند. 
 
صبح دوشنبه، میثم مطیعی از مداحان کشور پیش از اقامه نماز عیدفطر در مصلی تهران به قرائت شعری پرداخت که برخی آن شعر را توهین به رییس‌جمهور قلمداد کردند. 
 
محمدرضا عارف در صفحه توییتر خود در واکنش به شعر مذکور نوشت: سپردن تریبون‌های رسمی و ارزشی نظام که باید وحدت آفرین باشد به افراد وحدت‌شکن اوج بد‌سلیقگی است. 
 
آذر منصوری هم در صفحه توییتر خود نوشت: این دیگر خودسرى نیست، از تریبونى مقدس چشم درچشم مردم، تقابل مستقیم با ٢٤میلیون راى و جمهوریت نظام، می خواهند روحانى را خسته و عصبانى کنند. 
 
شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور هم در صفحه شخصی خود در توییتر اینطور واکنش نشان داد: در عید بازگشت به فطرت پاک انسانی دعا کنیم «مطیع» نفس نباشیم. 
 
مصطفی‌تاج‌زاده نیز در این ارتباط در توئیتر خود نوشت: «هتاکان به رئیس جمهور عضو ستاد انتخاباتی کدام جناحند؟ چرا جلیلی، رئیسی و قالیباف اقدام شرم آور فحاشان را صریح و قاطع محکوم نمی‌کنند؟» 
 
مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات نیز در این ارتباط در اینستاگرام خود نوشت:‌ «"مداحان قدرت و سیاست" گروهی حزبی و سیاسی - سراسری و سازمان یافته - بدون مجوز قانونی - در پوشش مروجان دین و محبان اهل بیت ع - ولی در عمل: مداحان قدرت و دلواپسان دنیا و خشونت‌گرایان و هتاکان به مسئولان و خدمتگزاران مردم!؟». 
 
غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت گفت: برخی  افراد به جای اینکه به وظیفه خود عمل کنند، بدون تخصص برداشت های شخصی شان را بیان می کنند بنابراین هرکسی در هر حوزه ای بخواهد با برخی اظهار نظرها جامعه را دچار دوقطبی و دو دستگی بکند، بطور قطع  خلاف قانون  عمل کرده است. ما تقاضا داریم چه در حوزه های مداحی و حوزه های دیگر عزیزان به کار اصلی خودشان بپردازند و به هر موضوعی که ایجاد افتراق و تنش می کند، ورود نکنند. ما در این مقاطع زمانی نیازمند انسجام و وحدت هستیم و نباید مابین مان افتراق و فاصله وجود داشته باشد زیرا باید تمام گروه ها و حزب ها زیر یک پرچم قرار بگیرنداما متاسفانه این اتفاق نمی افتد و ما شاهد هستیم، برخی با اظهار نظرهای جامعه را دچار تشنج می کنند. وحدت ملی در شرایط فعلی ضروری است و این در حالی است که دشمن نمی تواند از بیرون به ما ضربه ای بزند. برخی ها زمانی که برای مداحی به مجالس دعوت می شوند به جای مداحی عمدتا به سمت مطالب تنش زا و اختلاف برانگیز حرکت می کنند، این افراد به جای اینکه به وظیفه اصلی خودشان بپردازند ، وارد حوزه های می شوند که درآن تخصص ندارند.

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی، بهروز نعمتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز در تریبون مقدس نماز عید فطر شاهد مداحی وحدت‌شکنانه بودیم. (البته متوجه ارتباط مداحی با برجام نشدم.) خیلی‌ها به مداح ایراد می‌گیرند اما سوال من از مسولین برگزارکننده به ویژه برادر ارجمندم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی است. آیا طرح این گونه موارد با هماهنگی بوده یا خیر؟ اگر از قبل هماهنگ شده است که بدا به حال ما، اگر هم هماهنگ نشده است که ایراد بزرگی است بر نحوه مدیریت شما. البته مدت‌هاست که از تریبون مقدس در اختیار شما از این قبیل موارد و تندتر شنیده می‌شود ولی ظاهرا قصدی بر اصلاح نیست.»

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرامش در خصوص اشعاری که در نماز عید فطر خوانده شد، نوشت: «در شرایطی که مقام معظم رهبری همه را به وحدت دعوت می‌کنند، سوء‌استفاده از تریبون‌های رسمی کشور برای منافع گروهی به نام مداحی آن هم در نماز عید فطر محکوم است. استمرار این گونه فعالیت‌ها جز تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و شاد کردن دشمنان نتیجه‌ای ندارد.»


عبدالجبار کاکایی شاعر شناخته شده کشورمان نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اي نشسته صف اول نكني خود را گم!! آنچه در نماز عيد به عنوان شعر خوانده شد نمايش سليقه به انحطاط رفته ي جريان مزد بگير و مبلغي ست كه از هر تريبون پر جمعيتي براي نشان دادن خود بهره مي برد، شعري كه با سزارين زاده شد و جبر ماموريت اداري پشت آن بود از تريبوني خوانده شد كه بايد محل نزول بركت قدسي سخن اقبال و مولانا باشد ، از سياستمداران بي سليقه اي كه پشت عرضه ي اين سخنان سخيف بودند بيش از اين انتظاري نبود . حتي كور سويي از حقيقت شعر انقلاب ، در اين كلمات شتاب زده ، سست ، كينه توزانه و تفرقه افكن ديده نشد.»

مداح جنجالی کیست؟

ایران‌انلاین درباره این مداح جنجالی نوشت: برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها گفته‌اند او شاعر نیست و متن‌ها و اشعار تند سیاسی او را افراد دیگری می نویسند که در این گزارش نامشان ذکر شده است. نکته جالب اینجا است که او در پایان همه اشعار تند و نیش‌دار خود تاکید می‌کند که کار او نقد است.

میثم مطیعی پای ثابت برنامه تبلیغاتی ابراهیم رئیسی بود و در صف اول افرادی بود که در مجالس مختلف علیه روحانی و اصلاح طلبان به خواندن اشعار و مطالب تخریبی می پرداخت.

او روز قدس سال گذشته نیز متن تند و بر از اهانت علیه ظریف و روحانی قرائت کرد و مذاکره‌کنندگان را به خیانت متهم کرد خبرگزاری فارس و رسانه های اصولگرا نیز با عنوان اشعار حماسی آن را پوشش گسترده دادند.

او از فارغ التحصیلان امام صادق است و به این اعتبار یکی از مریدان سعید جلیلی محسوب می‌شود.از طرفی با سران پایداری نشست و برخاست دارد پای منبری علیرضا پناهیان را می خواند و تصاویری از اظهار ارادت و دست بوسی او علم الهدی منتشر شده است.

مداحی! در روز وحدت، دستاویز نفرت پراکنی علیه رییس جمهور و برجام

سعید حدادیان دیگر مداح و فعال سیاسی در یکی از سخنرانی هایش میثم مطیعی را مخاطب قرار داده و می گوید:مطیعی فقط برای امام صادق(ع) نیست. مثلا هیئت رزمندگان او را دعوت می‌کند، متجاوز از 600 هیئت رزمندگان در کشور داریم بالاخره باید به هیئت‌داران کمک کرد.

میثم_مطیعی که در تریبون نماز عید فطر خبرساز شد پیش از انتخابات چندین مجلس علیه اصلاح‌طلبان به شعر خوانی پرداخته بود او حتی از لبنانی‌ها خواسته بود برای انتخاب رییس‌جمهوری حامی خط مقاومت درایران دعا کنند.

با این حال او شاعر نیست و متن‌هایش را کسان دیگری می‌نویسند. عمدتاً اشعار او را شاعران سیاسی جناح اصولگرا مثل علی محمد مودت، محمد مهدی سیار تهیه می‌کنند.

تریبون های تبلیغی اصولگرایان برای او القاب و عناوین زیادی مطرح می‌کنند از مداح مدافع حرم تا خواننده اشعار حماسی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار