کد خبر: ۴۴۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 23 June 2017
ابوالفضل سروش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نقش جریان تکفیری در به انزوا بردن مسئله فلسطین گفت: زمانی که کشورهای مسلمان، مشکلات و مسائل حاد کمتری در بعد داخلی و بین المللی داشته باشند مسلما در برابر دشمن مشترک با هم متحد می شوند. به عنوان مثال الان کشور سوریه که همیشه در جبهه مقاومت بوده و هست، به خاطر احیاء جریان تکفیری در این کشور، بیشتر نیروی خود را برای حل این مسئله متمرکز کرده و در نتیجه مجبور است برای حل مسئله فلسطین انرژی کمتری بگذارد،   حزب الله لبنان و کشور عراق نیز به همین نحو.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان های اسرائیل مصدومین جریان تکفیری داعشی را برای تقویت این جریان ها و قد علم کردن در برابر جریان مقاومت مداوا می کنند و به هر نحو ممکن علنی و محرمانه این حمایت ها را انجام می دهند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس جریان های تکفیری داعش را  تحمیلی از طرف استکبار به منطقه خاور میانه دانست و گفت: جریان تکفیری در جهت اهداف استعماری و رژیم صهیونیستی  حرکت می کند و غایت آن درگیر کردن کشورهای منطقه و مسلمان با مشکلات درونی و به حاشیه کشاندن مسئله فلسطین و مسجد الاقصی به عنوان مسئله اول جهان اسلام و قبله اول مسلمانان، است.

رژیم غاصب صهیونیستی و جریان تکفیری داعشی دو شاخه اصلی و دو مزدور استکبار جهانی برای مبارزه با جهان اسلام هستند

سروش در خصوص لزوم توجه به مسئله فلسطین در مقطع کنونی گفت:  استکبار جهانی از دهه های گذشته برای   مبارزه با جهان اسلام از صهیونیست ها حمایت کرده است تا در قلب جهان اسلام رژیمی منحوس را پایه گذاری کنند و مانند استخوانی در گلو همیشه انرژی این کشور ها را در اختلاف و مبارزه با آن، بگیرند،   در دهه گذشته نیز برای حمایت و تقویت این شاخه و همچنین تفرقه افکنی بیش از پیش بین مسلمانان و تبدیل کردن کشورهای مسلمان به بازار مصرف تسلیحات و تجهیزات غربی، جریان تکفیری و داعشی را به راه انداختند. لذا رژیم غاصب صهیونیستی و جریان تکفیری داعشی دو شاخه اصلی و دو مزدور استکبار جهانی برای مبارزه با جهان اسلام هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: تقویت جبهه مقاومت و یاری و کمک به فلسطین با درگیر کردن بخشی از قوای اسراییل مسلما جریان تکفیری را نیز در کشورهای اسلامی تضعیف خواهد کرد. معتقدم سر افعی اختلاف و تشتت در منطقه رژیم غاصب صهیونیستی است و این دشمن مشترک می تواند همه کشورهای مسلمان را علیرغم همه ی اختلافات جزئی در کنار هم قرار دهد.

سروش با بیان اینکه جای حق و باطل عوض نشده و با کمی تعمق در مسایل، حق روشن می شود، گفت: با کمانه کردن تعدادی از حملات تروریستی به دامان برخی از کشورهای حامی اسراییل و صهیونیست پرور، گمانه زنی برای از بین بردن کامل داعشیان به گوش می رسد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفت: حمایت از فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم غاصب صهیونیستی یکی از اساسی ترین مسایل در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران و یک امر بنیانی و اساسی است که اصول متعدد قانون اساسی به آن اشاره دارد.   حضرت امام خمینی(ره) از همان شروع نهضت بر حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم و مستکبر تاکید داشتند، نقش محوری ایران در ام‌القرای جهان اسلام و اصل استکبارستیزی در اسلام با استناد به آیه های متعدد قرآن کریم علت اصلی پافشاری جمهوری اسلامی برحمایت از فلسطین است.

وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز بر این مسئله بصورت زیر صراحت دارد؛ «جمهوری‌ اسلامی ایران در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی‌ ملت‌های دیگر، از مبارزه‌ حق‌ طلبانه‌ی مستضعفین در برابر مستکبرین‌ در هر نقطه از جهان حمایت می‌ کند.»

سروش گفت: بدیهی است وقتی رژیمی غاصب و مهاجم در منطقه شکل گرفت، سرمایه گذاری در منطقه به دلیل فقدان امنیت دیگر به صرفه نیست. از طرف دیگر سرمایه ای که از فروش نفت در منطقه به دست می آید برای محفوظ ماندن از مخاطرات منطقه ای دوباره در همان کشورهای غربی سرمایه گذاری می شود. همچنین انژری کشورها در مبارزه با این رژیم تحلیل می رود. در چگونگی مبارزه با آن رژیم بین کشور های اسلامی تفرقه می افتد.

مبارزه با رژیم صهیونیستی تا ریشه کن کردن کامل آن در کوتاه مدت و بلند مدت دستاورد های مهم منطقه ای و بین المللی برای ایران دارد

وی افزود: با ایجاد جریان تکفیری در منطقه رقابت تسلیحاتی شکل گرفته و کارخانه های اسلحه سازی در کشور های غربی رونق می گیرد. می بینیم که وجود این غده سرطانی التهابات چندگانه و مخاطرات چندجانبه ای را در منطقه ایجاد کرده ولذا مبارزه با این رژیم تا ریشه کن کردن کامل آن در کوتاه مدت و بلند مدت دستاورد های زیادی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مورد دستاورد های حمایت از فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران گفت: با حمایت ایران از گروه های مقاومت در راستای آزاد سازی فلسطین، حزب الله لبنان تاسیس و پا گرفت و روز به روز قوی تر شد و توانست سنگین ترین شکستها را به رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل کرده و جبهه مقاومت را به ممکن بودن پیروزی امیدوارتر از گذشته کند.

وی با اشاره به حمایت ایران از جبهه مقاومت در عراق و سوریه اظهار داشت: در سوریه نیز با حمایت های ایران از جبهه مقاومت جریان های تکفیری داعشی ساخته استکبار بحمدلله در حال ضعیف شدن و رو به شکست است. در عراق هم به همین نحو شاهد پاکسازی بخشهای بزرگی از این کشور از لوث وجود تکفیری ها هستیم.

دستاورد های حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل برای جمهوری اسلامی ایران

سروش گفت: این سطح از مقاومت و مبارزه با صهیونیسم و فرقه منحرفه داعش دستاوردهای ذیل را در راستای منافع ملی ایران به بار آورده است:

– عمل به آرمانهای مشترک دینی و ملی ملت ایران در  مبارزه با اسراییل به عنوان سمبل دشمن بیرونی و داعش به عنوان سمبل دشمن درونی

 – جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و ناامنی در کشورهای مسلمان منطقه که بالتبع تبعات آن در امنیت ملی کشور موثر است.

– انتقال خط مقدم جبهه به کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی

– ایجاد اتحاد و انسجام در سطح ملی و بین المللی برای نابودی اسراییل

– تقویت روحیه خودباوری ملتهای مسلمان منطقه

– افزایش اعتماد و باور کشورهای مسلمان به قدرت بازدارندگی و اقتدار ملی ایران در مناقشات منطقه.

وی در پایان تاکید کرد: افق روشنی با قدرت گرفتن جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه وجود دارد که ان شاء الله این افق روشن با شکست کامل رژیم غاصب صهیونیستی که عامل و باعث بیشتر توطئه ها در خاور میانه است،   متبرک خواهد شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس ۶ دستاورد مهم جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و مبارزه با اسرائیل را تشریح کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار