تابناک / شهید مدافع امنیت، شهید حسن عشوری که اولین شهید وزارت اطلاعات در مبارزه با تروریستهاست وصیت عجیبی داشت که پرداختن به آن زوایای تازه ای از زندگی این شهید را روشن می کند.
کد خبر: ۴۴۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۱ 19 June 2017
تابناک / شهید مدافع امنیت، شهید حسن عشوری که اولین شهید وزارت اطلاعات در مبارزه با تروریستهاست وصیت عجیبی داشت که پرداختن به آن زوایای تازه ای از زندگی این شهید را روشن می کند.
 
 
 

در وصیت شهید حسن عشوری که در زیر می بینید، آمده است در کنار شهید عاشورایی شهید علامرضا آقاجانی به خاک سپرده شود.


مزار شهید وزارت اطلاعات در جوار چه کسی است؟ + عکس

اما شهید غلامرضا آقاجانی که بود که حسن عاشوری وصیت می کند قبرش در کنار مزار این شهید در روستای ماچیان از توابع شهرستان رودسر به خاک سپرده شود؟


شهید «غلامرضا آقاجانی» متولد ۳ اردیبهشت ۱۳۴۷ در روستای ماچیان است.

این شهید برای اولین بار در سن ۱۵ سالگی به جبهه رفت وبا عشق و علاقه ای که به دفاع از حریم اسلام و کشورش داشت با عضویت در قرارگاه رمضان وارد نبردهای چریکی وجنگهای نامنظم شد که شهید چمران پایه گذار آن بود.

وی با پشت سر گذاشتن آموزش های سخت و طاقت فرساوصفاتی چون شجاعت و شهامت و اخلاص غلامرضا ،در اندک زمانی از او نیرویی زبده و کار آمد ساخت وتوانمندی های خود را در عملیات های مکرر برون مرزیوبرخورد با گروهکهای کرد در منطقه مرزی کردستان ایران به نمایش گذاشت.


مزار شهید وزارت اطلاعات در جوار چه کسی است؟ + عکس

محل قبر شهید عشوری در کنار شهید غلامرضا آقاجانی

گروهک های کرد منطقه برای سر او جایزه گذاشتند و مرده اش را مطالبه میکردند و بارها او از کمین دشمن جان سالم به در برد.

بارها در جریان عملیاتهای برون مرزی شایعاتی در خصوص شهادت او و همراهانش عنوان میشد و این بخاطر غیبتهای طولانی مدت و خارج از معمول ماموریتی در منطقه دشمن بود.

شرایطی که هیچگاه در زمان حیات او از زبانش شنیده نشد و افسانه دلاوریهای او اندک اندک از کلام دوستان و همراهان و مسئولانش جاری شد.

او در تیپ ۲ لشگر قدس گیلان مستقر بود و سپس مسئول اطلاعات قرارگاه شهید کاوه در شهرستان بانه شد.

اگرچه جنگ پایان یافته بود اما کینه ای که دشمن از زخمهای خورده داشت مانع از تعقیب غلامرضا نشد لذا گروهکهای کرد و اشرار منطقه که با حضور غلامرضا در منطقه احساس امنیت و آرامش نداشتند برای به دام انداختن وی لحظه شماری میکردند.

بالاخره در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۷۹ مصادف با عاشورای حسینی غلامرضا آقاجانی در روستای آلوت در کمین دشمن قرار گرفت و با رگبار تیرها مواجه شد و سرو قامتش با سیزده تیر به خاک افتاد و عروجش مصادف با عصر عاشورا بود.

شهید عاشورایی ماچیان در حلقه انبوه مشتاقان خود از سراسر کشور در قطعه شهدای مزار ماچیان به خاک سپرده شد در حالیکه نام و یادش همواره در دل مردم منطقه زنده و بلند آوازه است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Peyman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
روحش شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار