لحظاتی قبل ؛
تابناک / جلسه استیضاح شهردار رشت در حالی با تصمیم هیات رئیسه شورای این شهر غیرعلنی برگزار شد که ساعتی پیش از تشکیل جلسه، اصحاب رسانه برای حضور در آن دعوت شده بودند.
کد خبر: ۴۴۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 13 June 2017
تابناک / جلسه استیضاح شهردار رشت در حالی با تصمیم هیات رئیسه شورای این شهر غیرعلنی برگزار شد که ساعتی پیش از تشکیل جلسه، اصحاب رسانه برای حضور در آن دعوت شده بودند.

در حالی که صبح امروز قرار بود جلسه استیضاح شهردار رشت برای سومین بار طی یک سال گذشته در صحن علنی شورا انجام شود، مسئول روابط عمومی شورای رشت از حضور خبرنگاران در صحن جلوگیری کرد.

با اینکه روابط عمومی شورای رشت طی تماس با خبرنگاران، حضور آنان در جلسه استیضاح شهردار رشت را بلامانع اعلام کرد اما هنگامی که اصحاب رسانه در محوطه ساختمان شورا حاضر شدند با تصمیم جدید هیات رئیسه مواجه شدند و از حضور در جلسه فوق منع شدند.

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی رشت در این باره با بیان اینکه هیات رئیسه شورا تصمیم جدید خود را ساعتی پیش از تشکیل جلسه راس ساعت ۱۰ به روابط عمومی اعلام کرده است گفت: بنا بر ائین نامه شورا، اختیار برگزاری جلسات غیرعلنی با تصمیم هیات رئیسه است.

وی افزود: روابط عمومی از این تصمیم باخبر نبوده و به صورت روال معمول اصحاب رسانه را به حضور در جلسه استیضاح دعوت کرده است.

یکشنبه گذشته، جلسه غیرعلنی شورای رشت در حالی تشکیل شد که استیضاح شهردار این شهر با امضای یک سوم اعضای حاضر اعلام وصول شد.  
 
 


در جلسه چه گذشت؟
 
 
در جلسه امروز استیضاح شهردار رشت، با 10 رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر رشت، شهردار این شهر برکنار شد.

در 192 مین نشست شورای اسلامی شهر رشت استیضاح سید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت بررسی شد که پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان درنهایت، با 10 رأی موافق و یک رأی مخالف از مجموع آرا، رأی به برکناری «محمدعلی ثابت‌قدم» از سمت شهرداری رشت داده شد.

طرح استیضاح شهردار رشت در حالی برای سومین بار، با پنج امضای موافق روز یکشنبه هفته جاری در صحن شورا اعلام وصول و برگزاری جلسه استیضاح به امروز موکول شده بود که  کمتر از دو ماه به عمر فعالیتی شورای چهارم رشت باقی‌مانده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا، مظفر نیکومنش نودهی، فاطمه شیرزاد و محمدعلی رفیعی نوده غائبین جلسه استیضاح شورای شهر رشت بودند.

طرح استیضاح شهردار رشت برای سومین بار در دوران خدمتی دو اسل و اندی شهردار رشت مطرح شده است.

سید محمدعلی ثابت‌قدم در 12 بهمن 93 با کسب 10 رأی از مجموع 15 رأی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت برای دومین بار به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

 
فرامرز جمشیدپور با رای اکثریت اعضای شورا به عنوان سرپرست شهرداری تا تعیین شهردار انتخاب شد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
انشاالله در شورای جدید ایشان را مجددا انتخاب نمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار