کد خبر: ۴۲۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 21 May 2017
تابناک / در هیاهوی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 ، شاهد ظهور پدیده هایی هستیم؛ از دستفروش پرتلاش در خرم آباد تا پاکبان زحمتکش در رشت.

در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد حضور نامزدهای مرد و زن از گروه ها و حزب های مختلف در عرصه انتخابات بوده ایم؛ هریک از کاندیداها با حمایت از حزب و گروه با تبلیغات پرخرج، چاپ پوسترها و بنرهای رنگارنگ در شناساندن خود به مردم کوشیدند. در خیابان های اصلی و پرتردد ستاد زدند، عکس هایی با ژست های مختلف چاپ کردند، بستگان و طرفدارانشان در سطح شهر دور دور زدند، برای جلب جوانان و عموم مردم در ستادها موسیقی پخش کردند و بسیاری خرج های دیگر ...
 
اما در میان این همه نامزدهای مختلف با هزینه کرد های هنگفت و بریز و بپاش چشمگیر، نامزدهایی بودند که با دست خالی و بدون هیچ گونه هیاهو و سر و صدا ، تنها با امید و پشتوانه مردمی، گام به عرصه مهم انتخابات شوراهای اسلامی شهرها نهادند.
در گوشه ای از کشور عزیزمان ایران و در خرم آباد استان لرستان، یک نامزد دارای مدرک فوق لیسانس که در شهر دستفروشی می کرده، بدون ستاد و فقط با یک بنر، نفر اول شورای شهر خرم آباد شد که اتفاقی بی سابقه است و در رشت (مرکز استان گیلان) نیز یک پاکبان پرتلاش اهل رشت، توانست با تبلیغاتی کم و بدون سر و صدا به شورای اسلامی این کلانشهر راه یابد.
شوراهای اسلامی شهر و روستا جایگاه مهمی در حوزه شهری و رفع مشکلات دارند؛ در اصل یکصدم قانون اساسی آمده است: برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت، شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان انجام می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.
به هر روی، لازم است افرادی که تمایل به عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا دارند، علاوه بر داشتن شرایط عضویت در شوراها ، با قوانین و مقررات اداره شهر و روستا آشنا باشند تا بتوانند به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند چراکه شوراهای اسلامی شهر و روستا با اعضایی متخصص، کارآمد و متعهد، می تواند در توسعه و پیشرفت جامعه نقش ایفا کند.
با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در جمعه گذشته، مردم کلانشهر رشت 11 عضو شورا را راهی پارلمان شهری کردند.
طبق اعلام فرمانداری شهرستان رشت، محمدحسن علی پور کسبخی 18 هزار و 815 رأی کسب کرده و به عنوان پنجمین منتخب مردم رشت، به کرسی های پنجمین دوره شورای اسلامی این کلانشهر تکیه می زند. وی دارای مدرک لیسانس روابط عمومی با 42 سال سن بوده و 17 سال سابقه پاکبانی دارد و در یک خانه استیجاری واقع در منطقه حمیدیان زندگی می کند و دارای یک فرزند پسر است.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه است، این کلانشهر، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار